تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 آذر 1401 - 14:30
کد خبر : 119153

سرمربی تاریخ‌ساز جام جهانی: ایران به من پیشنهاد داد

سرمربی تاریخ‌ساز جام جهانی: ایران به من پیشنهاد داد

ارمان شرق-گروه ورزش:مراکش توانسته نام خود را به‌عنوان سورپرایز این جام مطرح کند. البته از جایی به بعد شما نمی‌توانید بگویید سورپرایز. چون مراکش تیم قدرتمند و قابل احترامی نشان داده، رقبا را یکی پس از دیگری شکست داده و حالا به جمع ۴ تیم برتر رسیده است. آن‌ها تمام معادلات را بر هم ریخته و تیم‌های بزرگی نظیر اسپانیا و پرتغال را شکست داده‌اند؛ بنابراین همه باید به تیم ملی مراکش و مربیان و بازیکنانش احترام بگذاریم.

سرمربی باسابقه فوتبال جهان می‌گوید: در چند مقطع برای هدایت تیم ملی ایران پیشنهاد‌هایی دریافت کردم، اما نمی‌دانم چرا هیچ‌وقت به توافق نهایی نرسیدیم.

سرمربی باسابقه فوتبال جهان می‌گوید از سوی فدراسیون فوتبال ایران چندین بار پیشنهاد دریافت کرده است.

به گزارش خبرورزشی، بورا میلوتینوویچ یکی از باسابقه‌ترین مربیانی است که حضور در ۵ جام جهانی را همراه با مکزیک (۱۹۸۶)، کاستاریکا (۱۹۹۰)، امریکا (۱۹۹۴)، نیجریه (۱۹۹۸) و چین (۲۰۰۲) در کارنامه دارد. او در دو دهه اخیر بار‌ها مورد توجه مسئولان فدراسیون فوتبال ایران قرار گرفته و در چند مقطع نیز پیشنهاد حضور روی نیمکت تیم ملی را دریافت کرده. خودش این مسأله را تأیید می‌کند، اما می‌گوید نمی‌دانم چرا هیچ‌وقت با تیم ملی ایران به توافق نرسیدم. او را بعد از بازی فرانسه- انگلیس و هنگام خروج از وی آی پی ورزشگاه لوسیل دیدیم. این مصاحبه حاصل گفت‌وگوی چند دقیقه‌ای با بورا در دوحه است.

آیا بازی‌های تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ را دیدید؟ اگر تماشا کرده‌اید، نظرتان در مورد نتایج ایران چیست؟

من بازی‌های خیلی زیادی را در این جام دیدم. از جمله ۳ بازی تیم ملی ایران مقابل انگلیس، امریکا و ولز. چون کارم همین است و برای این مسأله اینجا حضور دارم.

حتماً می‌دانید که تاکتیک کارلوس کی‌روش دفاع و ضدحمله است. نظرتان درباره استراتژی تیم ملی ایران چیست؟

قطعاً هر مربی استراتژی خاص خودش را دارد، اما مهم این است که چطور آن را اجرا کند. من باید با جزئیات بیشتری بازی‌های تیم ملی ایران را بررسی کنم تا ببینم آیا کی‌روش توانسته برنامه‌هایش را در زمین پیاده کند یا نه. چون بازی‌های زیادی را دیده‌ام و نیاز به زمان دارم تا بررسی کنم و جواب سؤال شما را بهتر بدهم. وقت می‌خواهم تا بگویم ایران و کی‌روش موفق بوده‌اند یا نه.

نام شما در چند مقطع برای هدایت تیم ملی ایران مطرح شده. آیا پیشنهادی رسمی از ایران دریافت کرده‌اید؟

همانطور که می‌گویید بله. در چند مقطع از ایران پیشنهاد‌هایی دریافت کردم، اما نمی‌دانم چرا هیچ‌وقت به توافق نهایی نرسیدیم.

نظرتان درباره جام جهانی ۲۰۲۲ و تیم‌هایی که در آن شرکت کرده‌اند، چیست؟

باید بگویم تمام بازی‌هایی که برگزار شده شگفت‌انگیز و سطح بالا بوده است. این جام بازی‌های باکیفیت زیادی را در خود جای داده. با این حال معتقدم مراکش توانسته نام خود را به‌عنوان سورپرایز این جام مطرح کند. البته از جایی به بعد شما نمی‌توانید بگویید سورپرایز. چون مراکش تیم قدرتمند و قابل احترامی نشان داده، رقبا را یکی پس از دیگری شکست داده و حالا به جمع ۴ تیم برتر رسیده است. آن‌ها تمام معادلات را بر هم ریخته و تیم‌های بزرگی نظیر اسپانیا و پرتغال را شکست داده‌اند؛ بنابراین همه باید به تیم ملی مراکش و مربیان و بازیکنانش احترام بگذاریم.

بهترین بازیکن جام تا اینجای کار چه کسی بوده است؟

من الان نمی‌توانم بگویم بهترین بازیکن چه کسی است. بهترین بازیکن جام کسی است که بتواند تیمش را تا پایان مسابقات پیش ببرد و قهرمان کند. البته یک بازیکن به تنهایی نمی‌تواند یک تیم را به موفقیت برساند. تمام بازیکنان باید در کسب پیروزی و یک نتیجه خوب سهیم باشند.

فینال رؤیایی شما برای جام جهانی ۲۰۲۲ چه دیداری است؟

صربستان و مکزیک (می‌خندد).

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.