تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1401 - 9:12
کد خبر : 126328

سامانه بارشی یکشنبه وارد کشور می‌شود/ بارش در این استانها از فردا

سامانه بارشی یکشنبه وارد کشور می‌شود/ بارش در این استانها از فردا

آرمان شرق-گذوه جامعه:سامانه بارشی جدید از یکشنبه هفته آینده وارد کشور می شود. این سامانه بارشی ابتدا استان های غرب و شمال غرب کشور را دربرخواهد گرفت و سپس در دامنه های زاگرس و البرز مرکزی، جنوب غرب، غرب، سواحل خزر و مرکز کشور ادامه خواهد داشت که این بارش ها در مناطق مرتفع به صورت کولاک برف خواهد بود.

سامانه بارشی یکشنبه وارد کشور می‌شود/ بارش در این استانها از فردا

هواشناسی ایران 1401/12/26؛ سامانه بارشی یکشنبه وارد کشور می‌شود/ پیش‌بینی بارش‌های "قابل ملاحظه" در اولین روز بهار 1402

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور طی یکشنبه آینده از بارش‌های قابل ملاحظه باران و برف در کشور در اولین روز بهار ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مطابق پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در مناطقی از شمال غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق، شرق، جنوب شرق و دامنه‌های البرز و شنبه در خراسان شمالی ، شمال خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و ارتفاعات کرمان بارش باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

یکشنبه آینده با ورود سامانه بارشی به کشور در برخی مناطق شمال غرب، غرب، جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس شمالی و شرق سیستان و بلوچستان و ارتفاعات کرمان بارش روی می‌دهد. روز دوشنبه گستره بارش‌ها در شمال غرب، مناطقی از غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز، تهران و غرب سمنان است. همچنین در خراسان جنوبی و نوار شرقی سیستان و بلوچستان نیز افزایش ابر و رگبار و رعدوبرق پراکنده روی می‌دهد.

سه‌شنبه آینده بارش در مرکز، شرق و جنوب شرق به‌صورت پراکنده و در سایر مناطق قابل ملاحظه است.

به گزارش تسنیم، طی امروز تا سه‌شنبه آینده بارش‌ها در مناطق سردسیر و کوهستانی به‌شکل برف است. دمای هوا طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در شمال کشور به‌طور محسوسی کاهش می‌یابد. آسمان تهران امروز قسمتی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد است که در برخی ساعت‌ها وزش باد شدید خواهد شد.

بارش باران در این استانها از فردا

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: از روز یکشنبه سامانه بارشی جدید وارد کشور خواهد شد که استان‌های واقع در غرب و شمال غرب را دربرمی‌گیرد.

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: از روز یکشنبه سامانه بارشی جدید وارد کشور خواهد شد که استان‌های واقع در غرب و شمال غرب را دربرمی‌گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، صادق ضیائیان گفت: فردا در استان های ساحلی خزر، خراسان های شمالی، رضوی و جنوبی، مناطق شرقی و ارتفاعات سمنان، بخش هایی از آذربایجان های شرقی، غربی ، اردبیل، قزوین ، شمال سیستان و بلوچستان ، البرز و تهران بارش ها ادامه خواهد داشت.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی، روز شنبه نیز بارش های پراکنده در استان های گلستان ، خراسان های شمالی ، رضوی و جنوبی و شمال استان سیستان و بلوچستان ادامه دار خواهد بود و پس از آن این سامانه بارشی کشور را ترک خواهد کرد.

او می گوید: سامانه بارشی جدید از یکشنبه هفته آینده وارد کشور می شود. این سامانه بارشی ابتدا استان های غرب و شمال غرب کشور را دربرخواهد گرفت و سپس در دامنه های زاگرس و البرز مرکزی، جنوب غرب، غرب، سواحل خزر و مرکز کشور ادامه خواهد داشت که این بارش ها در مناطق مرتفع به صورت کولاک برف خواهد بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.