تاریخ انتشار : یکشنبه 11 شهریور 1397 - 11:57
کد خبر : 38055

ساختار اجرایی کشور معیوب است/این ساختار پاسخگوی نیازهای کشور نیست

آرمان شرق:سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات و معضلات کشور بر ضرورت اصلاح ساختار اجرایی تاکید کرد و گفت: پاسخگوی دولت رهگشا نیست. به گزارش آرمان شرق به نقل از ایسنا، بهروز نعمتی نماینده مردم تهران و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس با

آرمان شرق:سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات و معضلات کشور بر ضرورت اصلاح ساختار اجرایی تاکید کرد و گفت: پاسخگوی دولت رهگشا نیست.

به گزارش آرمان شرق به نقل از ایسنا، بهروز نعمتی نماینده مردم تهران و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس با اشاره به مشکلات و معضلات کنونی کشور، گفت: مواردی که مطرح می‌کنم با هدف اصلاح است نه با هدف ایجاد یاس و ناامیدی در کشور.

وی افزود: وضعیت صندوق‌های مالی، وضعیت اقتصادی، وضعیت آب کشور، فساد سیستمی، کاهش احتمال عمومی، رکود، عدم رونق اقتصادی، مشکلات بانکی، نزاع جریان‌های سیاسی، وابستگی جریان صداوسیما، تخریب منابع کشور، چالش پیوستن و نپیوستن به معاهدات بین‌المللی، تورم، گرانی و بیکاری همه از مواردی است که مسئولین و نمایندگان چندین بار به آن پرداخته‌اند، اما چه دلیلی دارد که پیگیری برای رفع این مشکلات به نتیجه نمی‌رسد؟

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: ساختار اجرایی کشور معیوب است. این ساختار پاسخگوی نیازهای کشور نیست. ما راهی به جز جراحی غده‌های سرطانی نداریم. ما کشور را گران اداره می‌کنیم. کشور به صورت جزیره‌ای اداره می‌شود که هر کدام از این بخش‌ها و جزایر یکدیگر را خنثی می‌کنند. نهادها، قوا و تریبون‌های نماز جمعه هر کدام سعی می‌کنند خود را اثبات کرده تا این‌که به فکر چاره‌اندیشی باشند.

نعمتی تاکید کرد: هر کدام از قوا با تصمیمات خلق‌الساعه خود کشور را به سوی پرتگاه هدایت می‌کنند. ما باید تلاش کنیم تا اشکالات رفع شود. باید قانون را اجرا کنیم. همه دستگاه‌ها باید در حیطه وظایف خود عمل کنند. آیا وزارت کار مسئول موضوعات کارگری کشور است یا مسئول بنگاه‌ها؟ آیا وزارتخانه‌های مختلف مسئول سیاست‌گذاری در جهت وظایف خود هستند یا بنگاهداری؟

وی ادامه داد: بودجه‌ریزی کشور مشکل دارد. این بودجه‌ریزی موجب شده ثروت‌های کشور به آتش کشیده شود. با این بودجه‌ریزی ۷۰۰ هزار میلیارد پروژه ناتمام معطل مانده است. در دو دهه اخیر سیاست‌های بالادستی فرمایشات مقام معظم رهبری، دستورات ایشان، قوانین بودجه همه موضوع خصوصی‌سازی را بیان می‌کند، چرا این کار انجام نمی‌شود؟ ما باید قبول کنیم که باید اصلاح ساختار را آغاز کنیم. بنگاه‌های کشور حیات خلوت دستگاه‌های سیاسی شده است. پاسخگوی دولت رهگشا نیست. امروز هزاران میلیارد تومان اختلاس به گروه‌ها وابسته می‌شود که این موضوع کار را سخت کرده است.

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بسیاری از دستگاه‌های امنیتی و نظامی وارد مسائل اقتصادی شده‌اند که موجب مشکلاتی شده، وقتی دستگاه‌ها وظیفه اصلی خود را انجام ندهند مشکل به وجود می‌آید.

نعمتی در پایان تاکید کرد: امروز باید از اختلافات پرهیز کنیم. عزیزی که به عنوان مداح به موضوعات مختلف می‌پردازد آیا اجازه می‌دهد کسی در شب‌های قدر قرآن بر سر گیرد؟ آیا ناطق نماز جمعه اجازه می‌دهد فرد دیگری به جای او نطق نماز جمعه را به دست گیرد؟ ایرادات جدی در عملکرد شش ساله ما وجود دارد. اگر این ایرادات را اصلاح نکنیم دیگران ما را اصلاح خواهند کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.