تاریخ انتشار : یکشنبه 16 شهریور 1399 - 15:59
کد خبر : 58536

زیارت عاشورا در بحرین حبس دارد

زیارت عاشورا در بحرین حبس دارد

آرمان شرق:به اتهام خواندن زیارت عاشورا، عبدالنبی السماک، یک شهروند بحرینی ۶۰ ساله پشت میله‌های زندان رفت! به گزارش آرمان شرق و به نقل از ایسنا، السماک تنها فردی نیست که به دلیل ادای شعائر دینی‌ شیعی در بازداشت به سرمی‌برد. در ابتدای سپتامبر جاری، همچنین دکتر وسام العریض به اتهام خواندن زیارت عاشورا پایش

آرمان شرق:به اتهام خواندن زیارت عاشورا، عبدالنبی السماک، یک شهروند بحرینی ۶۰ ساله پشت میله‌های زندان رفت!

به گزارش آرمان شرق و به نقل از ایسنا، السماک تنها فردی نیست که به دلیل ادای شعائر دینی‌ شیعی در بازداشت به سرمی‌برد. در ابتدای سپتامبر جاری، همچنین دکتر وسام العریض به اتهام خواندن زیارت عاشورا پایش به دادگاه کشیده شد. او پسر خلیل العریض، معاون سابق وزیر بهداشت و مشاور بیماری‌های پوستی است.

نیروهای وزارت کشور بحرین نیز پیشتر پلاکاردها و پرچم‌های حسینی را در چندین منطقه برداشتند. این وزارت‌خانه همچنین برخی از مساجد را بست تا اجازه برگزاری مراسم عاشورا را ندهد. همچنین محدودیت‌هایی را در مراسم سوگواری حسینی اعمال کرد و تعدادی از شهروندان را در پی برافراشتن پرچم‌های حسینی بر پشت بام‌های خانه‌هایشان احضار کرد.

نقض‌های حقوقی در بحرین با مجازات‌ها و محرومیت‌ها همراه است و با ادعاهای راشد عبدالله الخلیفه، وزیر کشور بحرین مبنی بر اینکه آزادی برپایی شعائر دینی در قانون اساسی و قوانین کشور تضمین شده، همخوانی ندارد.

برخی از سازمان‌های حقوقی بین‌المللی نیز ادامه محدودیت‌های آزادی‌های دینی در بحرین از طریق هدف قرار گرفتن شعائر دینی شیعیان و اقدامات امنیتی علیه علمای دینی، مداحان و شاعران شیعی را محکوم کرده‌اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.