تاریخ انتشار : دوشنبه 5 شهریور 1397 - 10:27
کد خبر : 37206

رهبر گروه تروریستی القاعده به هلاکت رسید

آرمان شرق:در درگیری‌های نیروهای انصارالله با نیروهای هم‌پیمان دولت مستعفی یمن یکی از رهبران گروه تروریستی القاعده که در کنار نیروهای دولت مستعفی می‌جنگید، در استان مأرب به هلاکت رسید. به گزارش آرمان شرق به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، غالب الزیدی، از رهبران برجسته تشکیلات داعش در استان مأرب در مرکز

آرمان شرق:در درگیری‌های نیروهای انصارالله با نیروهای هم‌پیمان دولت مستعفی یمن یکی از رهبران گروه تروریستی القاعده که در کنار نیروهای دولت مستعفی می‌جنگید، در استان مأرب به هلاکت رسید.

به گزارش آرمان شرق به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، غالب الزیدی، از رهبران برجسته تشکیلات داعش در استان مأرب در مرکز یمن در جریان درگیری با انصارالله یمن به هلاکت رسید. این سرکرده القاعده در کنار نیروهای مزدور منصور هادی علیه انصارالله یمن می‌جنگید.

این خبرگزاری گزارشی را از بزرگان عشایر و مقامات یمنی که خواستند نامشان فاش نشود، منتشر کرد، آنها در این گزارش اعلام کردند که الزیدی هفته پیش در جریان تیراندازی با انصارالله کشته شد.

این افراد تاکید کردند که جنگنده‌های ائتلاف عربی به رهبری عربستان نیروهای دولت مستعفی موجود در منطقه درگیری را پشتیبانی هوایی کردند.

به گفته منابع آگاه، ده‌ها تن از نیروهای گروه تروریستی القاعده به فرماندهی الزیدی در تعدادی از درگیری‌ها علیه انصارالله در استان مأرب حضور داشتند.

نام الزیدی به دلیل مجهز کردن القاعده در شبه جزیره عرب به سلاح، سرمایه و نیروهای نظامی جدید، در سال ۲۰۱۷ در لیست بین‌المللی تحریم‌ها درج شد. وی نقش چشمگیری در گسترش کنترل القاعده بر بخش‌های مأرب داشته و در سال ۲۰۱۵ بزرگترین مسؤول این گروه تروریستی در این استان شد.

پیشتر آسوشیتدپرس گزارشی منتشر کرده بود مبنی بر اینکه ائتلاف عربی توافق‌نامه‌های سری با القاعده امضا می‌کند و در ازای خروج آنها از مناطق تحت کنترل خود به این گروه تروریستی پول می‌دهد و تعدادی از نیروهای آن به نیروهای ائتلاف پیوسته و علیه انصارالله می‌جنگند.

اما ائتلاف عربی این گزارش آسوشیتدپرس را کاملا تکذیب کرد و آن را عاری از صحت دانست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.