تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 شهریور 1402 - 15:35
کد خبر : 137915

رئیس سازمان انرژی اتمی: گفت‌و‌گوهای ایران و آژانس ادامه دارد

رئیس سازمان انرژی اتمی: گفت‌و‌گوهای ایران و آژانس ادامه دارد

آرمان شرق-گروه بین الملل:گفت‌و‌گوهای ایران و آژانس ادامه دارد و اخیرا پرونده ذرات اورانیوم غنی شده با درصد بالا بسته شده است. اسلامی تأکید کرد که نصب دوربین‌های نظارتی بیشتر به تعهد بقیه طرف‌های توافق هسته‌ای بستگی دارد.

رئیس سازمان انرژی اتمی: گفت‌و‌گوهای ایران و آژانس ادامه دارد

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در مصاحبه‌ای گفت که عمل به همه تعهدات توافق هسته‌ای تنها در صورت رفع کامل تحریم‌ها صورت خواهد گرفت.

«محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در گفت‌و‌گو با الجزیره، التزام آمریکا و دیگر طرف‌های غربی به توافق هسته‌ای را لازمه تعهد کامل ایران دانست و گفت که تنها در صورت رفع کامل تحریم‌ها، ایران به همه مفاد توافق هسته‌ای پایبند خواهد بود.

به نوشته فارس، محمد اسلامی در ادامه در پاسخ به تهدیدات رژیم اشغالگر قدس به شبکه الجزیره گفت: «با هدف قرار دادن تأسیسات هسته‌ای یا تحریم‌ها، نمی‌توان برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کرد، هدف قرار دادن تاسیسات هسته ای ما بی فایده است و با پاسخ قاطع و ویرانگر مواجه خواهد شد».

او تأکید کرد: «اسرائیل می‌داند که تهدیدات در خصوص حمله به تأسیسات هسته‌ای ما تو خالی و خارج از توانش است».

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در خصوص حل و فصل مسائل باقی مانده در ارتباط با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز گفت که سال جاری میلادی، سال پایان «هیاهوهای سیاسی» در ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران خواهد بود.

او در ادامه گفت که گفت‌و‌گوهای ایران و آژانس ادامه دارد و اخیرا پرونده ذرات اورانیوم غنی شده با درصد بالا بسته شده است. اسلامی تأکید کرد که نصب دوربین‌های نظارتی بیشتر به تعهد بقیه طرف‌های توافق هسته‌ای بستگی دارد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران همچنین به الجزیره گفت که تهران آماده همکاری سازنده با همسایگان عرب خود در حوزه هسته‌ای است.

محمد اسلامی در تاریخ دوم مرداد نیز در دیدار با سفیر ترکیه در تهران گفته بود که ایران آماده همکاری با این کشور برای آموزش نیروی متخصص هسته‌ای و همچنین صادرات رادیوداروهای ایرانی به ترکیه است.

او در پایان گفت‌و‌گو خود با الجزیره، تأکید کرد که برنامه هسته‌ای ایران بدون توجه به فشارهای خارجی و صرفا بر اساس منافع مردم ایران به جلو پیش خواهد رفت.

اسلامی در چهارم شهریور ماه نیز در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری در تشریح آخرین دستاوردها در حوزه صنعت هسته‌ای گفته بود که طبق سند چشم‌انداز راهبردی ۲۰ ساله، ظرفیت تولید برق هسته‌ای به ۲۰ هزار مگاوات افزایش خواهد یافت و سایت‌ها و مکان‌ها برای این کار انتخاب شده‌اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.