تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 اسفند 1399 - 8:03
کد خبر : 64008

درخواست برای انتشار گزارش رسیدگی به آسیب‌دیدگان آبان ۹۸

درخواست برای انتشار گزارش رسیدگی به آسیب‌دیدگان آبان ۹۸

ارمان شرق- حالا اما قریب به یک سال و نیم از حوادث ناخوشایند آبان‌ماه۹۸ و تأکید مقام معظم رهبری بر ضرورت دلجویی و رسیدگی به خانواده‌های جان‌باختگان و دیگر آسیب‌دیدگان این حوادث سپری می‌شود و از آنجا که دریابان شمخانی مبدع این پیشنهاد بوده‌اند، احتمالا اقدامات مناسبی در این زمینه از سوی شورای‌عالی امنیت ملی انجام گرفته است.

نماینده تهران گفت: بنده در قالب نامه‌ای به دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی انتشار گزارش دلجویی از خانواده جانباختگان حوادث آبان‌ماه ۹۸ را پیگیری خواهم کرد.

محسن پیرهادی، ‌نماینده تهران و عضو هیأت رئیسه مجلس در نامه‌ای به علی شمخانی، دبیر شورای‌عالی امنیت ملی خواستار انتشار گزارشی از روند رسیدگی و اقدامات این شورا به آسیب‌دیدگان و خانواده‌های کشته‌شدگان آبان ۹۸ شد.

پیرهادی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی، هجدهم آذرماه سال۹۸ در پاسخ به گزارش ارائه شده از سوی دبیر شورای‌عالی امنیت ملی که چندی قبل درباره نحوه مدیریت وضعیت جان‌باختگان و مصدومان حوادث خدمت ایشان تقدیم شد، ضمن موافقت با پیشنهادهای مطرح شده توسط دریابان شمخانی مقرر فرمودند: «نسبت به افراد مشکوک در هر گروه با جهتی که به رافت اسلامی نزدیک‌تر است عمل شود.» دلجویی از خانواده جان‌باختگان، پرداخت دیه به خانواده همه جان‌باختگان اعتراض‌ها، اتخاذ تدابیر لازم درباره کشته‌شدگان مسلح در حوادث اخیر ازجمله پیشنهادهای رئیس شورای‌عالی امنیت ملی به رهبر معظم انقلاب بود که مورد تأیید و موافقت ایشان قرار گرفت.

او ادامه داد: حالا اما قریب به یک سال و نیم از حوادث ناخوشایند آبان‌ماه۹۸ و تأکید مقام معظم رهبری بر ضرورت دلجویی و رسیدگی به خانواده‌های جان‌باختگان و دیگر آسیب‌دیدگان این حوادث سپری می‌شود و از آنجا که دریابان شمخانی مبدع این پیشنهاد بوده‌اند، احتمالا اقدامات مناسبی در این زمینه از سوی شورای‌عالی امنیت ملی انجام گرفته است.

عضو هیأت رئیسه مجلس با تأکید بر ضرورت احیا و تقویت سرمایه اجتماعی و رفع موانع و کاستی‌ها در حصول این مهم افزود: ضروری است که دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی در این‌باره آن بخش از گزارشی را که قابلیت انتشار برای عموم را دارد منتشر نمایند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ادامه داد: این گزارش حتما در مسیر وحدت و انسجام ملی و خنثی کردن توطئه‌ دشمنان برای ایجاد اختلاف در لایه اجتماعی کشور مؤثر خواهد بود.

او افزود: این مهم از سوی شورای‌عالی امنیت ملی در حالی اهمیت دوچندان خواهد یافت که سری نشست‌های ملی این شورا بعد از حوادث آبان‌ماه۹۸ را به یادآوریم که این شورا میزبان صاحب‌نظران سیاسی و اجتماعی از طیف‌های مختلف ۲جریان مطرح داخل کشور شد.

پیرهادی گفت: درهمین راستا بنده در قالب نامه‌ای به دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی انتشار گزارش دلجویی از خانواده جانباختگان حوادث آبان‌ماه۹۸ را پیگیری خواهم کرد تا با انتشار بخش غیرمحرمانه آن برای عموم همگان در جریان این اقدامات مؤثر و سازنده اجتماعی و سیاسی قرار گیرند.
منبع: انتخاب

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.