تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 تیر 1402 - 8:01
کد خبر : 135166

دانستنی هایی برای کاخ سعدآباد و هتل های نزدیک آن

دانستنی هایی برای کاخ سعدآباد و هتل های نزدیک آن

کاخ موزه سعد آباد از جمله مکان‌های مورد علاقه گردشگران خارجی و داخلی به شمار می‌آید. این کاخ در شمالی‌ترین نقطه تهران و در مجاورت بهترین هتل‌های ۵ ستاره قرار دارد. در ادامه قصد داریم کاخ سعدآباد و هتل‌های نزدیک به آن از جمله هتل پارسیان آزادی تهران را به شما معرفی کنیم. ایران در

کاخ موزه سعد آباد از جمله مکان‌های مورد علاقه گردشگران خارجی و داخلی به شمار می‌آید. این کاخ در شمالی‌ترین نقطه تهران و در مجاورت بهترین هتل‌های ۵ ستاره قرار دارد. در ادامه قصد داریم کاخ سعدآباد و هتل‌های نزدیک به آن از جمله هتل پارسیان آزادی تهران را به شما معرفی کنیم.

ایران در طی تاریخ چند هزار ساله خود از گنجینه‌ها و مکان‌های شگفت‌انگیزی برخوردار بوده است. تهران از قدیمی‌ترین شهر‌ها و پایتخت ایران بوده که با دیدنی‌هایی منحصر به فرد و همچنین بکر و کشف نشده شناخته می‌شود. آثار باستانی و جاذبه‌هایی که تهران دارد هر یک داستانی از تاریخ کشورمان را به تصویر می‌کشند.

تاریخچه کاخ موزه سعد آباد

ساخت کاخ سعدآباد به زمان قاجاریه برمی‌گردد. این کاخ را شاهان آن دوره جهت گذراندن اوقات فراغت در تابستان ساختند. این مجموعه، از زمان قاجار تا به امروز ۴ دوره تاریخی را گذرانده است. با این حال در زمان پهلوی گسترده‌تر از قبل شد و رنگ و بویی تازه به خود گرفت. استفاده از کاخ در آن زمان، بیشتر به شکل ییلاقی رواج داشت و برخی از درباریان در فصول مختلف در آن می‌زیستند.

در دوره حکومت پهلوی هر یک از کاخ‌ها را یکی از نزدیکان شاه در اختیار داشت. تا اینکه بعد از انقلاب در سال ۱۳۵۷ بخشی از این مجموعه به موزه تبدیل شد و باقی آن را نهاد ریاست جمهوری گرفت. امروزه در کاخ سعدآباد عکس‌ها و آثار بسیاری از شاه دیده می‌شود.

کاخ سعد آباد تهران و باغ‌های سرسبز اطراف

زیبایی و ظرافتی که معماری کاخ سعدآباد تهران دارد، بدون شک از جمله اصلی‌ترین دلایل محبوبیت این جاذبه گردشگری به شمار می‌آید. با این حال واقع شدن هر کدام از این کاخ‌ها در طبیعت بکر شمال تهران، توجه علاقه‌مندان بسیاری را به خود جلب کرده است.

از جنگل‌های بکر، باغستان تازه میوه و موزستان گرفته تا قنات و رودخانه و گلخانه را در مسیرتان خواهید دیذ. به نوعی کاخ سعداباد را می‌توان مجموعه کاملی از جاذبه‌های دیدنی معرفی کرد که برای گشت و‌گذار در آن باید ساعت‌ها وقت بگذارید. چنانچه علاقمندید از تمامی قسمت‌های آن دیدن نمایید، حتما زمان کافی را برای بازدید اختصاص دهید.

درخت و درختچه‌ها بومی و غیربومی در طی زمان‌های مختلف در میان کاخ‌های مجموعه سعدآباد برای تزئین کاشته شده‌اند. با این حال در باغ سعد اباد گونه‌های گیاهی بسیاری نظیر درخت چنار وجود دارند که از قدمتی چند صد ساله برخوردارند. باتوجه به آخرین آمار ارائه شده، باغات کاخ سعدآباد پوشش چمنی که دارد بیش از ۱۱ هکتار می‌شود. این پوشش انواع متنوع گل و گیاهان فصلی و غیر فصلی را داراست.

کاخ سعد آباد کجاست؟

کاخ سعدآباد را می‌توان از جمله بزرگترین مجموعه کاخ‌ها در شمال تهران معرفی نمود که در منطقه شمیران تهران روی کوهپایه توچال واقع شده است. کاخ سعدآباد نیز همچون سایر کاخ‌ها در وسط باغات در منطقه‌ای خوش آب و هوا بنا شده است. این مکان جغرافیایی، خود یکی از مزایای این مکان تاریخی به شمار می‌آید. چراکه شما نه تنها از مجموعه کاخ سعدآباد تهران بازدید می‌کنید، بلکه از قدم زدن در یک باغ بزرگ و بکر در بهترین آب و هوا لذت خواهید برد.

هتل‌های نزدیک به کاخ سعدآباد

هتل پارسیان آزادی تهران

هتل پنج ستاره پارسیان آزادی تهران یکی از هتل‌های ۵ ستاره‌ی درخشان پایتخت است. هتل آزادی را در سال ۱۳۸۶ گروهی از کارشناسان سوئیسی، ایتالیایی و چینی به طور کامل بازسازی کردند. این بازسازی شامل نمای بیرونی، معماری داخلی و مقاوم‌سازی در برابر زلزله بود. موقعیت مکانی عالی، امکانات رفاهی خوب و میزبانی حرفه‌ای باعث شده تا این هتل در لیست انتخابی افراد برای اقامت قرار بگیرد.

هتل دارای ۴۷۵ فضای اقامتی در ۲۵ طبقه است. واحد‌های اقامتی هتل دارای امکاناتی از قبیل اینترنت بی‌سیم، اعلام حریق، پاور سوئیچ، سرویس بهداشتی فرنگی، تلویزیون، آنتن مرکزی، یخچال، تهویه مطبوع و مینی بار می‌باشند. سطح امکانات رفاهی هتل بسیار بالا بوده و یکی از امتیازات برجسته‌ی آن محسوب می‌شود. چه برای سفر کاری و چه برای تهران گردی در این هتل اقامت داشته باشید، کمبودی را حس نخواهید کرد.

هتل پارسیان آزادی تهران

هتل استقلال

هتل استقلال تهران یا همان هتل رویال هیلتون تهران پیشتر، زیر مجموعه‌ای از گروه با سابقه هتل‌های پارسیان بود. این گروه در امر هتلداری سابقه درخشانی دارد. هتل در زمینی به مساحت ۷۰۰۰۰ متر مربع بنا شده و توانست در مجموعه‌ی هتل‌های زنجیره‌ای پارسیان عنوان بزرگترین هتل را بدست آورد. هتل استقلال دو برج شرقی و غربی دارد. در سال ۱۳۴۱ برج غربی هتل و در سال ۱۳۵۱ برج شرقی آن افتتاح شد.

بطورکلی هتل استقلال تهران دارای ۵۰۴ باب اتاق و ۴۸ سوئیت بوده و از میهمانان میزبانی می‌کند. موقعیت مکانی و امکانات رفاهی خوب این هتل کمک کرده تا این هتل به یکی از محبوب‌ترین‌ هتل های تهران تبدیل گردد.

تمام ۵۵۲ باب اتاق و سوئیت مجموعه به امکاناتی نظیر آنتن مرکزی، سرویس بهداشتی فرنگی، سیستم ضد حریق، صندوق‌امانات شخصی، کانال‌های ماهواره، اینترنت پرسرعت، تلفن، تلویزیون، مینی بار، خدمات ۲۴ ساعته روم سرویس، اینترنت و پاور سوئیچ مجهز هستند. واحد‌های اقامتی که هتل دارد، شامل سوئیت‌های معمولی و رویال و اتاق‌های یک و دو تخته می‌شود. باتوجه به تفکیک شرقی و غربی از لحاظ طراحی و امکانات با یکدیگر فرق می‌کنند. برای مثال فضا‌های اقامتی برج غربی چشم انداز شهر را دارند و واحد‌های اقامتی برج شرقی چشم اندازی خاص از کوه‌های شمال تهران را به نمایش می‌گذارند. در عین حال برخی از واحد‌ها بالکن نیز دارند.

علاوه بر این، چنانچه به ورزش علاقمندید و می‌خواهید در اوقات فراغت ورزش کنید، با رزرو این هتل از امکاناتی همچون زمین تنیس، سونای خشک و بخار، جکوزی، استخر سر پوشیده و سالن بدنسازی همراه با ماساژور بهره‌مند خواهید شد.

از جمله دیگر امکانات هتل استقلال تهران عبارت است از خدمات فیلمبرداری و عکاسی، فروشگاه‌های فرش دستبافت، طلا و جواهر و عتیقه‌جات، نمایشگاه و فروشگاه تابلو نقاشی و صنایع دستی، فروشگاه مصنوعات چرمی و انواع هدایا، صرافی، خدمات تشریفات خودرویی، خدمات پزشکی، فروشگاه سوغات استان‌ها، پارکینگ با ظرفیت ۳۵۰ اتومبیل، دستگاه خود پرداز بانک، خشکشویی، انبار چمدان، گلفروشی و تاکسی سرویس ۲۴ ساعته.

هتل هما تهران

در سال ۱۳۵۲ هتل ۵ ستاره هما شروع به فعالیت کرد. این هتل در زیر مجموعه‌ گروه هتل‌های هما قرار دارد. هما را در منطقه ونک تهران که چشم‌اندازی خاص از رشته کوه‌های البرز، باغ هتل و شهر تهران دارد، پیدا خواهید کرد. برج هما دارای ۱۶ طبقه و ۱۷۷ واحد اقامتی می‌باشد. اتاق و سوئیت‌های هتل از امکانات رفاهی مناسبی برخوردارند. هتل هما تهران در سال ۱۳۹۷ باهدف ارتقا سطح خدمات بازسازی شد و خودش را در گروه هتل‌های محبوب تهران قرار داد.

برای رفاه و آسایش میهمانان در طول مدت اقامت، هتل بین‌المللی هما تهران ارائه‌دهنده امکانات رفاهی مناسبی نظیر آنتن مرکزی، سرویس بهداشتی فرنگی، زمین تنیس، آرایشگاه آقایان، تلفن، یخچال، تلویزیون، سیستم اعلام حریق، مینی بار، اینترنت بی‌سیم، صندوق امکانات، تهویه مطبوع، امکانات پزشکی، کافی نت، خانه داری ۲۴ ساعته، سالن پذیرایی، اتاق جلسات، کافی شاپ، رستوران، آسانسور، اتاق نگهداری از کودک، مرکز تجاری، سالن همایش، استخر، سونا و جکوزی، سالن ماساژ، دفتر فروش بلیط هواپیما و پارکینگ است. البته امکانات هتل هما تهران فضایی مناسب جهت برگزاری جلسات کاری، سمینار‌ها، کنفرانس‌ها و همایش‌ها را بوجود آورده است.

هتل هما تهران

هتل اوین تهران

هتل پارسیان اوین تهران چهار ستاره دارد. هتل در سال ۱۳۴۸ با ۳۲ باب اتاق در منطقه‌ای خوش آب و هوا در شمال تهران شروع به کار کرد. این هتل که زیر مجموعه‌ای از گروه هتل‌های پارسیان است. با بازسازی شدن هتل در سال ۱۳۸۵ هتل اوین با ساختمانی جدید که مدرن و مجهز بود فعالیتش را ادامه داد. همچنین تعداد واحد‌های اقامتی هتل پس از بازسازی، به ۱۵۰ باب افزایش پیدا کرد که همه آن‌ها به امکانات مدرن مجهز هستند.

هتل اوین دو بال شمالی و دو بال جنوبی دارد. ۱۵۰ واحد اقامتی این هتل بصورت سوئیت‌های کوچک و بزرگ و اتاق‌های دو و چهار نفره از میهمانان میزبانی می‌کنند. از جمله امکانات رفاهی این هتل مدرن می‌توان به آن اشاره کرد عبارت است از صندوق‌امانات، تلویزیون، اینترنت بی‌سیم، خدمات بیدار باش، اتاق چمدان، یخچال، چای ساز، سرویس بهداشتی فرنگی،جکوزی و سونای خشک (تنها در سوئیت‌های رویال وجود دارذ)، بالکن (در بعضی از فضا‌های اقامتی وجود دارد.)، سیستم پیشرفته تهویه مطبوع، آرایشگاه مردانه، آژانس مسافرتی، رستوران آبشار، رستوران چینی، رستوران پردیس، کافی شاپ، سالن کوه نور، اتاق جلسات، سالن کارون، فروشگاه، پارکینگ، روم سرویس،اتاق ویژه معلولین، قنادی، فضای سبز و….

جمع‌بندی

کاخ سعدآباد تهران مجموعه‌ای کامل از کاخ موزه‌های برتر کشور را داراست. هر کدام از این کاخ‌ها در دل طبیعت قرار دارند و در میان باغ‌ها و قنات‌ها جلوه‌ای ویژه‌ ایجاد کرده‌اند. آن‌ها هم از لحاظ تاریخی و هم از لحاظ پوشش گیاهی بسیار بااهمیت هستند. همین امر باعث شده تا تجربه گشت و‌گذار و عکاسی در این مجموعه تجربه‌ای دلچسب باشد که فراموشش نمی‌کنید. چنانچه علاقمندید در نزدیک‌ترین مکان‌ها به کاخ سعدآباد تهران اقامت کنید، قبل از سفر هتل را برای خودتان رزرو کنید. اینگونه کار را برای خودتان آسان کرده و با می‌توانید بهترین بازدید را بدون هیچ دغدغه‌ای داشته باشید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.