در روزی که سرخ‌پوشان در زمین نفت مسجدسلیمان با گل زودهنگام و تماشایی سامان نریمان‌جهان غافلگیر شدند و در چند نوبت دیگر می‌رفت تا دروازه تیم‌شان باز شود، لوکادیا به تنهایی بار این تیم را به دندان کشید و از جهنم برای سرخ‌ها بهشت ساخت. مهاجم هلندی که در پی مدت‌ها انتظار و مذاکره و با قیمت بالا سرخ‌پوش شده، حالا به وضوح ارزش‌های فنی‌اش را نشان می‌دهد. لوکادیا در این بازی همه کار کرد تا ورق برگردد. او در نیمه اول یک گل به ثمر رساند که از سوی کمک‌داور آفساید اعلام شد، هرچند بر اساس تصاویر ناقص تلویزیونی این‌طور به نظر می‌رسید که این گل در شرایط سالم به ثمر رسیده است. آتش‌بازی لوکادیا در نیمه دوم اوج گرفت. او ابتدا به خوبی خودش را در موقعیت گلزنی قرار داد و مدافع حریف را ناچار به انجام خطای پنالتی کرد.

این خطا به علاوه کارت زرد دوم را برای میلاد باقری به همراه آورد تا نفت در آغاز نیمه دوم ۱۰ نفره شود. بدیهی است که چنین اتفاقی چقدر می‌تواند در جریان مسابقه اثرگذار باشد. لوکادیا خودش پشت پنالتی ایستاد و با یک ضربه مطمئن و حرفه‌ای کار را به تساوی کشاند. اوج کار لوکادیا اما دقایقی بعد بود؛ جایی که او توپ ارسالی از سوی دانیال اسماعیلی‌فرد را کنترل کرد، چرخید و با یک ضربه دقیق آن را به گل برتری سرخ‌پوشان تبدیل کرد. مهاجم هلندی بعدتر حتی یک پاس عالی هم به سعید صادقی داد که البته ضربه این بازیکن از بالای دروازه به بیرون رفت. به جرات می‌توان گفت شنبه‌شب تفاوت برنده و بازنده فقط لوکادیا بود؛ در غیر این صورت نفت فوتبال خوبی ارائه داد و استحقاق کسب امتیاز از این دیدار را داشت.

اساسا این همان انتظاری است که از خرید بازیکنان خارجی می‌رود. اگر قرار است بازیکنی وارد شود که سطحش شبیه فوتبالیست‌های خودمان است، خب اصلا دلیلی برای خرج کردن ارز وجود ندارد. جذب خارجی‌ها صرفا در صورتی موجه است که کیفیتی در سطح همین لوکادیا داشته باشند؛ چیزی که قبلا کم‌وبیش در ستاره‌هایی همچون جانواریو، مامه تیام و حتی شیخ دیاباته هم دیده می‌شد. فوروارد هلندی با هر لمس توپش به خوبی نشان می‌دهد قواعد فوتبال را بلد است و بیهوده در لیگ انگلستان یا آلمان بازی نکرده. او مثل ارتش یک‌نفره بار پرسپولیس را به سرمنزل مقصود رساند و خیلی زودتر از حد تصور با چهار گل در صدر جدول برترین گلزنان لیگ قرار گرفت. اینجاست که می‌ارزد یک باشگاه پول بدهد و بازیکن خارجی بخرد./ دنیای اقتصاد