حمید درخشان، بازیکن و سرمربی اسبق تیم پرسپولیس، درباره پیروزی این تیم مقابل نفت و گاز گچساران در مسابقات جام حذفی اظهار داشت: عملکرد تیم پرسپولیس مقابل حریف جام حذفی را خوب دیدم. تیم رو به جلو حرکت می‌کند. همین قبیل مسابقات است که تیم را به لحاظ روحی – روانی و البته هماهنگی در شرایط مطلوب قرار می‌دهد. البته برد بازی قبل از آن مقابل ذوب آهن هم مزید بر علت شد که تیم با روحیه بهتری به مصاف حریف جام حذفی برود. من مطمئنم پرسپولیس با این سرمربی جدید بازی به بازی بهتر می‌شود و می‌تواند جزو مدعیان اصلی قرار بگیرد. البته ما همین حالا هم مدعی اصلی قهرمانی هستیم.

وی درباره دیدار پیش روی پرسپولیس مقابل فولاد خوزستان خاطرنشان کرد: تیم فولاد کم کم دارد از بحران خارج می‌شود و شرایط بد نیم فصل اولش را پشت سر می‌گذارد. البته ما نباید به این مسائل کاری داشته باشیم و باید تمرکزمان را روی فوتبال خودمان بگذاریم. ما باید بتوانیم یک فوتبال قابل قبول برای کسب هر سه امتیاز را به نمایش بگذاریم تا در کورس رقابت‌های قهرمانی قرار داشته باشیم. البته یک تعداد از بازیکنان تازه وارد پرسپولیس هم در این یکی دو بازی دیدیم که خوب کار کردند اما باز هم نیاز به زمان دارند تا شرایطشان از این هم بهتر شود. هم به لحاظ فرهنگی هم به لحاظ آب و هوایی.

درخشان درباره عملکرد فوتبالیست ازبکستانی پرسپولیس و فوتبال نسبتا روانی که در جمع نفرات این تیم به نمایش گذاشته توضیح داد: وقتی فوتبالیست خارجی به جمع تیم پرسپولیس اضافه می‌شود نه تنها ۱۰ فاکتور بلکه باید ۲۰ فاکتور خوب داشته باشد. امثال نبیل باهویی و دیگر خارجی‌هایی که به پرسپولیس آمده‌اند و کارنامه خوبی نداشتند فقط باعث خجالت ما می‌شوند. این بحث مسخره است که ما بگوییم یک خارجی بیاوریم و به او ۵ هفته فرصت بدهیم! این یعنی چه؟ یک بازیکن خارجی باید ۳۰ تا ۴۰ کلاس بالاتر از فوتبال ما باشد. وقتی او یک توپ را استوپ می‌کند ما باید بفهمیم که او فوتبالش تا چه اندازه با بقیه فرق دارد. متاسفانه عادت غلطی در فوتبال ما ایجاد شده که می‌گوییم باید خارجی که می‌آید به او کمک کنیم یعنی چه با دلار ۶۰ هزار تومان، بازیکن خارجی بیاوریم که به او کمک کنیم؟ اتفاقاً ما او را می‌آوریم که به ما کمک کند.

سرمربی سال‌های گذشته پرسپولیس درباره بازگشت وحید امیری به جمع هم تیمی‌هایش و حضور در دیدارهای اخیر گفت: امیری تا بخواهد برگردد و به آن امیری قبل تبدیل شود زمان لازم دارد. ما انتظارات زیادی از او داریم بنابراین وقتی فوتبالیستی به لحاظ فیزیولوژیکی ماه‌ها از فوتبال دور می‌ماند تا بخواهد به آن استایل قبلی و خوب قبلش برگردد و استانداردهای مورد نظر را به اجرا بگذارد شاید هفته‌ها و یا ماه‌ها زمان ببرد. ولی امیدوارم امیری هرچه زودتر به آن امیری خوب تبدیل شود.

درخشان در این باره که نتیجه بازی با فولاد چه تاثیری در دیدار دربی خواهد گذاشت گفت: همواره اعتقادم بر این بوده که بازی‌های ماقبل دربی هیچ ربطی به دربی پیدا نمی‌کند. بارها شده که ما، پیش از دربی باخته‌ایم ولی در دربی رفتیم و استقلال را شکست دادیم و یا برعکس این اتفاق هم برای استقلال رخ داده است. شرایط دربی به نحوه آماده سازی نفرات توسط سرمربی به لحاظ روحی روانی ربط زیادی پیدا می‌کند. هر تیمی در دربی شروع خوبی داشته باشد می‌تواند نتیجه بهتری هم بگیرد که امیدوارم این اتفاق برای پرسپولیس رخ بدهد.