تاریخ انتشار : جمعه 16 تیر 1402 - 7:54
کد خبر : 133973

جهنم در راه است؛ افزایش شدید دمای هوا از فردا

جهنم در راه است؛ افزایش شدید دمای هوا از فردا

آرمان شرق-گروه جامعه:از شنبه تا سه‌شنبه روند افزایش دما با شیب تندی خواهد بود.هفته آینده اکثر مناطق کشور نسبتا گرم خواهد بود. دوشنبه و سه‌شنبه آینده نیمه شمالی کشور دمای ۴۰ درجه را و جنوب غرب کشور دمای بالای ۵۰ درجه را تجربه می‌کند.

جهنم در راه است؛ افزایش شدید دمای هوا از فردا

هفته آینده اکثر مناطق کشور نسبتا گرم خواهد بود. دوشنبه و سه‌شنبه آینده نیمه شمالی کشور دمای ۴۰ درجه را و جنوب غرب کشور دمای بالای ۵۰ درجه را تجربه می‌کند.

رئیس اداره کل هواشناسی استان تهران از افزایش دما تا ۴۵ درجه سانتیگراد در تهران طی هفته آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا، روزهای گرم تابستانی از راه رسیده است و هوا هر روز گرم‌تر می‌شود. به گفته احد وظیفه_ رئیس مرکز ملی اقلیم و سرپرست بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور_ دما روند صعودی دارد. سال گذشته و امسال جزو سال‌های گرم محسوب می‌شوند. به‌طور نسبی دمای هوا از اول مهرماه ۱۴۰۱ تاکنون به‌طور میانگین در کشور ۱.۱ درجه سلسیوس بیش از متوسط بلندمدت بوده است.

وی با تاکید بر عدم بارش‌های مناسب در تابستان گفت:  تابستان سال جاری به لحاظ دمایی گرم‌تر از سال گذشته و حتی متوسط دمای بلندمدت خواهد بود.

مازیار غلامی_ مدیرکل اداره هواشناسی استان تهران_ نیز گفته بود:تحلیل جدیدترین نقشه‌های پیش‌بینی فصلی بیانگر آن است که تا پایان تابستان متوسط دمای هوا در سطح استان ۰.۵ تا ۱ و حتی برای نیمه‌جنوبی استان ۱ تا ۱.۵ درجه سلسیوس بالاتر از نرمال برآورد و متوسط بارش استان در بهترین شرایط، در حد نرمال و با تمایل به کمتر از نرمال پیش‌بینی می‌شود.

در حالی که گزارشات هواشناسی حاکی از افزایش دما در تابستان است، مازیار غلامی در گفت و گو با ایسنا گفت: برای هفته آینده از شنبه (۱۷ تیرماه) تقویت هوای گرم در تهران پیش‌بینی می‌شود. این افزایش دما در مناطق شمالی به ۴۰ تا ۴۲ درجه سانتیگراد و در نیمه جنوبی استان به ۴۲ تا ۴۵ درجه سانتیگراد می‌رسد.

وی افزود: با توجه به اینکه برخی روزها و ساعت‌ها وزش باد شدید وجود دارد، احتمال خیزش گرد و خاک استانی، انتقال گرد و خاک از استان‌های هم‌جوار همچنین کشورهای همسایه مانند عراق نیز وجود دارد.

غلامی در پایان درباره بارش‌های تابستانه تصریح کرد: در حال حاضر در نقشه‌ها و داده‌های هواشناسی اثری از بارش‌های سیل‌آسا همچون سال گذشته نیست.

افزایش شدید دمای هوا ازفردا

افزایش شدید دمای هوا از شنبه هفته آینده/ جمعه با کاهش کیفیت هوا در تهران و برخی از استان‌ها مواجه خواهیم شد

به گزارش اقتصادآنلاین، وی افزود: در جنوب غرب کشور هوا گرم‌تر خواهد شد. امروز اهواز و دهلران با دمای  ۵۰ درجه گرمترین نقاط کشور بودند. از شنبه تا سه‌شنبه روند افزایش دما با شیب تندی خواهد بود.

اصغری گفت: در استان‌های قم، مرکزی، جنوب تهران، اصفهان و سمنان طی ۲۴ ساعت آینده کیفیت هوا کاهش خواهد یافت. در ارتفاعات تهران، سمنان و مازنداران امشب و فردا بعد از ظهر باید منتظر وقوع رگبار و رعد و برق باشیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.