تاریخ انتشار : دوشنبه 15 آبان 1402 - 9:55
کد خبر : 142287

جنگ پرسپولیس و سپاهان برای صعود ؛ نساجی به دنبال اعاده حیثیت

جنگ پرسپولیس و سپاهان برای صعود ؛ نساجی به دنبال اعاده حیثیت

آرمان شرق-گروه ورزش: سپاهان و پرسپولیس در صورت پیروزی در مقابل حریفان‌شان همچنان از شانس‌های مسلم صعود به مرحله حذفی به حساب می‌آیند اما وضعیت نساجی اصلا خوب نیست. البته نساجی‌چی‌ها باتوجه به اینکه اولین حضورشان در لیگ قهرمانان آسیا را تجربه می‌کنند و از بضاعت بالایی برخوردار نیستند چندان هم‌ بد کار نکرده‌اند.

جنگ پرسپولیس و سپاهان برای صعود ؛ نساجی به دنبال اعاده حیثیت

 «اعتماد»: مرحله‌ گروهی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب به ایستگاه چهارم رسید و سپاهان و نساجی و پرسپولیس به عنوان سه نماینده از کشورمان امروز و فردا به مصاف رقبای خود می‌روند. سپاهان و پرسپولیس در صورت پیروزی در مقابل حریفان‌شان همچنان از شانس‌های مسلم صعود به مرحله حذفی به حساب می‌آیند اما وضعیت نساجی اصلا خوب نیست. البته نساجی‌چی‌ها باتوجه به اینکه اولین حضورشان در لیگ قهرمانان آسیا را تجربه می‌کنند و از بضاعت بالایی برخوردار نیستند چندان هم‌ بد کار نکرده‌اند. در ادامه به بررسی شرایط سه نماینده‌ کشورمان پرداختیم .‌

سپاهان دنبال فراموشی شکست انضباطی

سپاهان پس از شوک حاصل از احکام انضباطی AFC در مورد بازی مقابل الاتحاد حال و روز خوشی را سپری نمی‌کند. زردپوشان در زمین خودی به ملوان باختند اما برای بازگشت به لیگ قهرمانان آسیا فرصتی برای اشتباه‌ ندارند و باید آلمالیق، نماینده کشور قزاقستان را شکست دهند. تقابل نماینده کشورمان در مقابل حریف قزاقی در تهران ‌برگزار می‌شود که این هم از اتفاقات عجیب است، مخصوصا اگر بدانیم تنها چند ساعت قبل از این بازی نساجی هم در همان ورزشگاه بازی خود را به انجام رسانده است! سپاهان سه بازی از میزبانی محروم شده است. سپاهانی‌ها در صورت کسب پیروزی هفت امتیازی می‌شوند و‌ شانس خود را برای صعود افزایش می‌دهند. البته با توجه به اینکه آلمالیق در سه بازی قبلی‌اش از کسب یک ‌امتیاز هم عاجز بوده بعید‌ به نظر می‌رسد اصفهانی‌ها کار سختی داشته باشند. در جدول گروه C، الاتحاد ۹ امتیازی است و نیروی هوایی عراق و سپاهان با ۴ امتیاز در رتبه‌های بعدی قرار دارند. نکته‌ای که نباید فراموش شود این است که ۳ امتیاز الاتحاد به لطف عدم انجام بازی در مقابل سپاهان به دست آمده وگرنه احتمالا تغییر امتیازات و جایگاه این دو در جدول زیاد بود.

نساجی و تلاش برای نخستین برد خانگی

کسب یک برد امیدوارکننده در بازی اول و در ادامه دو ‌شکست تلخ شرایط نساجی‌چی‌ها را در جدول در حالت خداحافظی زودهنگام از بازی‌های لیگ قهرمانان قرار داده است. شاگردان سید مهدی رحمتی اگر در مقابل نوبهار ازبکستان برنده نشوند در دو بازی دیگر برای اعاده حیثیت ‌خواهند جنگید. نماینده کشورمان در بازی قبلی در برابر نوبهار اسیر کم‌تجربگی شد و چه بسا در زمین حریف اگر با یک یار کمتر بازی را ادامه نمی‌داد الان به جای نماینده ازبک به همراه الهلال در کورس رقابت برای صعود بود. در جدول گروه D، الهلال و نوبهار با ۷ امتیاز صدرنشین هستند و پس از نساجی سه امتیازی، مومبای سیتی هند بدون کسب امتیار قعرنشین است.‌ نساجی همانند سپاهان نمی‌تواند در شهر خودش میزبانی از رقیب را صورت دهد و این تیم هم در تهران از رقیب خود پذیرایی خواهد کرد.

کورسوی امید پرسپولیس

برای رسیدن به النصر

پرسپولیس پس از اینکه در اولین بازی مقابل النصر شکست خورد با کسب دو برد متوالی امیدوار به صعود شد. شکست الدحیل در زمین‌ حریف و برد روحیه‌بخش در مقابل استقلال تاجیکستان مقابل تماشاگران خودی شرایط را به سود این تیم ‌تغییر داده است.‌ البته شاگردان یحیی گل‌محمدی کار سختی در زمین حریف دارند. بازی در زمینی که کیفیت مناسبی ندارد توان زیادی را از سرخپوشان می‌گیرد. با این حال پرسپولیس به عنوان نماینده اول ایران در آسیا با تمام ‌توانش بازی خواهد کرد. این تیم در صورت پیروزی مقابل استقلال تاجیکستان ۹ امتیازی می‌شود و درصد شانسش برای صعود بیشتر خواهد شد. در دیگر بازی این گروه هم الدحیل به مصاف النصر می‌رود و در صورتی که نماینده قطر از النصر سه امتیاز بگیرد با درنظر گرفتن برد پرسپولیس امتیازات نمایندگان ایران و عربستان به عدد ۹ می‌رسد. البته که از الان نمی‌شود پیش‌بینی کرد، چراکه‌ در لیگ قهرمانان آسیا بازی آسانی وجود ندارد. سرخ‌ها در بازی نخست با دو گل حریف خود را شکست دادند هر چند در آن دیدار در ابتدای مسابقه نزدیک بود غافلگیر شوند. البته مشکل اصلی پرسپولیس برای این بازی نه وضعیت چمن و نه احتمال غافلگیری در ابتدای مسابقه است. مصدومیت و سرماخوردگی فعلا مهم‌ترین دغدغه یحیی گل‌محمدی و کادرفنی پرسپولیس است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.