تاریخ انتشار : یکشنبه 15 مرداد 1402 - 22:57
کد خبر : 136331

جزییات کامل واگذاری زمین رایگان به ایرانیان در ابوموسی

جزییات کامل واگذاری زمین رایگان به ایرانیان در ابوموسی

آرمان شرق-گروه جامعه:واگذاری زمین رایگان در جزیره ابوموسی به متقاضیان بر اساس اطلاعیه‌های قبلی برای همه شهروندان ایرانی سرپرست خانوار یا واجد شرایط آزاد است. متقاضیان برای ثبت‌نام می‌توانند به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن در آدرس saman.mrud.ir مراجعه کنند. ۴۲ هکتار زمین در جزیره ابوموسی برای واگذاری به شهروندان در نظر گرفته شده و قرار است به هر متقاضی زمینی به مساحت ۳۰۰ مترمربع اختصاص پیدا کند.

جزییات کامل واگذاری زمین رایگان به ایرانیان در ابوموسی

متقاضیان واگذاری زمین رایگان در ابوموسی علاوه بر فرم «ج»، از شرط احراز سکونت نیز معاف خواهند بود ولی محاسبه‌ها نشان می‌دهد احتمالا تنها حدود هزار و ۴۰۰ نفر می‌توانند از این شرایط استفاده کنند

فرارو- خرید زمین در جزیره ابوموسی از روز شنبه ۱۴ مرداد به ترند داغ خبری تبدیل شده است. دقیقا از روزی که مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن به‌طور رسمی اعلام کرد قرار شده با حذف برخی شرایط از جمله فرم «ج»، به هر ایرانی متقاضی زندگی در جزیره ابوموسی باشد، زمین تحویل داده شود.

خرید زمین در جزیره ابوموسی و حذف فرم «ج»

خرید زمین در جزیره ابوموسی به‌صورت عادی مثل هر نقطه دیگری از کشور امکان‌پذیر است، اما با حذف فرم «ج» و نادیده گرفتن شرط احراز سکونت، متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن، ساده‌تر از قبل می‌توانند در ابوموسی صاحبخانه شوند.

فرم «ج» یکی از شروط واگذاری زمین، مسکن یا تسهیلات دولتی در بخش مسکن به‌حساب می‌آید و اگر کسی از چنین امکاناتی استفاده کرده باشد، دیگر نمی‌تواند از آن‌ها بهره‌مند شود. فرم «ج» افراد از سال ۱۳۵۷ به این‌طرف بررسی می‌شود. همچنین افرادی که خودشان یا افراد تحت تکفل آن‌ها طی پنج سال گذشته زمین یا واحد مسکونی به نام داشته باشند هم شرایط فرم «ج» سبز را ندارند.

فرم «ج» متقاضیان واگذاری زمین رایگان در ابوموسی حتی در صورتی که موفق به ساخت و تکمیل واحد شده و در اصطلاح صاحبخانه به‌حساب بیایند سبز خواهد ماند تا آن‌ها بتواند همچنان در سایر شهرستان‌ها از مزایای زمین دولتی و تسهیلات مسکن استفاده کنند.

متقاضیان واگذاری زمین رایگان در ابوموسی همچنین از شرط احراز سکونت نیز معاف خواهند بود. پیش از این تنها کسانی اجازه ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن را داشتند که یا در همان منطقه جغرافیایی به دنیا آمده‌اند یا پنج سال قبل ثبت درخواست، در آن نقطه سکونت داشته‌اند و بتوانند این موضوع را با ارائه مدارکی از جمله گواهی اشتغال به‌تحصیل شخصی یا فرزندان، جواز کسب، سابقه پرداخت بیمه تامین احتماعی، گواهی اشتغال به کار از ادارات دولتی، گواهی پرداخت مستمری بازنشستگان و… به‌شکل رسمی اثبات کنند.

بیشتر بدانید | پس از خرید زمین در جزیره ابوموسی یا دریافت زمین رایگان در طرح دولتی، باید فکری هم به‌حال هزینه ساخت واحد کنید. در آخرین برآوردها، قیمت ساخت هر متر واحدهای طرح نهضت ملی مسکن بین هشت تا ۱۲ میلیون تومان محاسبه شده است. قیمت مصالح در جریزه ابوموسی احتمالا خرج بیشتری روی دست سازنده‌ها می‌گذارد

روش ثبت‌نام دریافت زمین رایگان در جزیره ابوموسی

واگذاری زمین رایگان در جزیره ابوموسی به متقاضیان بر اساس اطلاعیه‌های قبلی برای همه شهروندان ایرانی سرپرست خانوار یا واجد شرایط آزاد است. متقاضیان برای ثبت‌نام می‌توانند به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن در آدرس saman.mrud.ir مراجعه کنند. ۴۲ هکتار زمین در جزیره ابوموسی برای واگذاری به شهروندان در نظر گرفته شده و قرار است به هر متقاضی زمینی به مساحت ۳۰۰ مترمربع اختصاص پیدا کند.

ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن هم‌اکنون روی سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن، در استان‌های البرز، ایلام، بوشهر، چهارمحال‌و‌بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، گلستان، مازندران و هرمزگان انجام می‌شود.

جزییات واگذاری زمین رایگان در ابوموسی

جزیره ابوموسی تنها گزینه پیش‌روی متقاضیان در قالب طرح نهضت ملی مسکن هرمزگان است اما اگر کسی مشمول قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت باشد، مشمول دریافت زمین رایگان می‌شود و علاوه بر ابوموسی در سایر مناطق استان مثل بندرلنگه، خمیر، کنگ، دشتی، هرمز، و حتی خود بندرعباس و کیش امکان ثبت‌نام خواهد داشت. این طرح زمین رایگان در اختیار متقاضیان دارای سه فرزند یا بیشتر قرار می‌دهد. مشابه همین شرایط برای خانوار دارای چهار فرزند زیر ۲۰ سال نیز برقرار است.

بیشتر بدانید | متوسط قیمت زمین در جزیره ابوموسی حدود یک میلیون تومان برآورد می‌شود. هزینه ساخت و قیمت مصالح را باید به این عدد اضافه کرد. بررسی‌ها نشان می‌دهد واحدهای مسکونی با عمر متوسط ۱۰ تا ۱۵ سال به‌طور خاص در روزها و هفته‌های اخیر که موضوع داغ شده، افزایش قیمت داشته‌اند و ممکن است متری پنج، شش میلیون فروخته شوند 

قیمت زمین و ملک در جزیره ابوموسی

جزیره ابوموسی جنوبی‌ترین جزیره ایران و یکی از جزایر سه‌گانه خلیج‌فارس است که از توابع شهرستان ابوموسی در استان هرمزگان محسوب می‌شود. مساحت جزیره ابوموسی حدود ۱۲ کیلومترمربع است، اما قرار است در این طرح ۴۲ هکتار از زمین‌های جزیره ابوموسی که قابلیت کاربری مسکونی دارد مورد استفاده قرار بگیرد. پس در بهترین حالت و به‌شکل خوشبینانه حدود هزار و ۴۰۰ متقاضی مشمول دریافت زمین رایگان در جزیره ابوموسی خواهند شد.

جزیره ابوموسی همچنین فرودگاه و اسکله دارد و پرواز‌های مسافری به‌طور منظم از بندرعباس به فرودگاه واقع در جزیره انجام می‌شود. هر هفته حداقل دو پرواز مسافری به ابوموسی انجام می‌شود و هزینه پرواز‌های مسافری را استانداری هرمزگان تامین می‌کند. پرواز‌ها برای ساکنان جزیره رایگان است، اما هر شخص در ماه سهمیه مشخصی دارد. خوابگاه و تردد هوایی و دریایی دانشجویان به جزیره ابوموسی «رایگان» است و دانشجویان بدون آزمون به رشته‌های تحصیلی وارد می‌شوند.

ابوموسی به‌طور معمول به عنوان جزیره‌ای نظامی شناخته می‌شود که در کنار آن جمعیت بومی نیز حضور دارند. شناور‌های مسافری ایرانی، هفته‌ای دو تا سه مرتبه از بندرلنگه به این جزیره تردد دارند. شناور‌های اماراتی، نیز حمل و نقل شهروندان اماراتی جزیره ابوموسی به شارجه را برعهده دارند.

خرید زمین در جزیره ابوموسی با توجه به جمیع شرایط کار چندان متداول یا پررونقی نیست. بین آگهی‌های منتشر شده یک زمین به مساحت دو هزار و ۲۰۰ مترمربع به‌چشم می‌خورد که ظاهرا کاربری مسکونی دارد و ارزش کل آن را معادل دو میلیارد تومان در نظر گرفته‌اند. آگهی تازه منتشر شده و در آن ذکر کرده‌اند زمین دارای آب و برق است و درختان لیمو و میوه‌های استوایی در آن کاشته‌اند.

واحد مسکونی ۲۵۵ متری واقع در جزیره ابوموسی را سه، چهار روز پیش با قیمت توافقی آگهی کرده‌اند. در توضیحات آمده آب و برق رایگان دارد و به مالک جدید بلیت رایگان رفت‌وبرگشت به بندرعباس تعلق می‌گیرد. البته تصاویر نشان می‌دهد خانه تنها چهار تا دیوار و سقف دارد و برای سکونت باید صفر تا ۱۰۰ مورد بازسازی قرار بگیرد.

فروشنده‌ای در جزیره ابوموسی ملک مسکونی تمیز و مرتبی را با قیمت ۷۵۰ میلیون تومان برای فروش آگهی کرده است. خانه سال ۱۳۹۰ ساخته شده و ۱۱۵ مترمربع مساحت دارد. یخچال فریزر، تلوزیون، جاروبرقی، توستر، گاز، کپسول، فرش، کولر، آبگرمکن و منبع آب هم روی ملک به صاحب‌خانه تحویل داده می‌شود.

خرید خانه در جزیره ابوموسی با مساحت ۱۶۷ مترمربع با قیمت ۸۵۰ میلیون تومان امکان‌پذیر است. این واحد سال ۱۳۸۸ ساخته شده و دو اتاق‌خواب دارد. در بازارچه مروارید جزیره ابوموسی یک مغازه ۲۴ متری آگهی شده است که برای خریدش باید ۲۸۰ میلیون تومان پول نقد پرداخت کرد.

جزییات کامل واگذاری زمین رایگان در ابوموسیموقعیت جزیره ابوموسی روی نقشه خلیج فارس

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.