جزییات مهم نشست شورای امنیت درباره ایران و برجام

ایرنا : نشست دوره ای شورای امنیت سازمان ملل درباره قطعنامه ۲۲۳۱ این شورا و توافق هسته ای ایران موسوم به برجام تا ساعاتی دیگر برگزار می شود.

در این نشست ابتدا رزماری دی کارلو معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی، شانزدهیمن گزارش آنتونیو گوترش دبیرکل این سازمان را قرائت و سپس اعضای شورای امنیت نظرات خود را بیان خواهند کرد.

در این نشست سفیر و نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز سخنرانی خواهد کرد. مطابق قطعنامه ۲۲۳۱، هر شش ماه یکبار گزارش دبیرکل سازمان ملل در نشست عادی شورای امنیت سازمان ملل ارائه و سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز در این نشست سخنرانی می‌کند. در نشست قبلی که در ۱۵ تیرماه (۶ جولای/ژوئیه) برگزار شد، پانزدهمین گزارش دبیر کل سازمان ملل درخصوص اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ و برجام بررسی شد.

ریاست دوره ای شورای امنیت در ماه جاری میلادی (دسامبر ) برعهده کشور اکوادور است.

کرت کمبل، نامزد دولت جو بایدن برای تصدی سمت قائم‌ مقامی وزارت خارجه خارجه آمریکا به جای وندی شرمن که بازنشسته شد، در نشست تایید صلاحیتش در کمیته روابط خارجی سنا در ماه جاری میلادی گفت: مذاکرات احیای برجام دیگر روی میز نیست.

کرت کمبل، هماهنگ‌کننده شورای امنیت ملی در امور هند و اقیانوسیه وزارت امور خارجه روز پنجشنبه به وقت محلی به سناتورها گفت: فکر نمی‌کنم کسی معتقد باشد که در شرایط کنونی فرصتی برای بازگشت به توافق برجام وجود دارد. این موضوع دیگر جای بحث ندارد.