تاریخ انتشار : شنبه 12 فروردین 1402 - 1:29
کد خبر : 127317

امام جمعه اردبیل خطاب به بلینکن: ما را به طرف چین سوق دادید

امام جمعه اردبیل خطاب به بلینکن: ما را به طرف چین سوق دادید

آرمان شرق-گروه بین الملل:به وزیر خارجه آمریکا باید گفت ایران چندین بار به طرف شما آمد، اما شما ایران را به طرف شرق و به طرف چین سوق دادید و فرصت عظیمی را از دست دادید.

امام جمعه اردبیل خطاب به بلینکن: ما را به طرف چین سوق دادید

ایسنا: امام جمعه اردبیل در ارتباط با عدم تعهد آمریکا گفت: در موضوع برجام منویات اروپا و آمریکا کاملاً برآورده شد و ایران بخش عظیمی از سانتریفیوژها را تعطیل و راکتور آب سنگین را سیمان گرفت ولی باز آنها حتی به یک بند از تعهد خود عمل نکردند.

آیت‌الله سیدحسن عاملی، ۱۱ فروردین در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل اظهار کرد: وزیر خارجه آمریکا اخیراً در پیام خود به شورای حقوق بشر سازمان ملل نقض ادعایی حقوق بشر در ایران، افغانستان، روسیه، سوریه و چین را محکوم کرد، من به آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا می گویم حداقل یک کشور از کشورهای هم پیمان خودتان مثل اسرائیل که آرزویی در نقض حقوق بشر نگذاشته را در این ردیف بگذارید تا نگویند صرف هم سو نبودن با منافع آمریکا در اتهام به نقض حقوق بشر کافی است این نهایت ناشی‌گری از یک دیپلمات ارشد آمریکاست.

خطیب جمعه اردبیل گفت: به وزیر خارجه آمریکا باید گفت ایران چندین بار به طرف شما آمد اما شما ایران را به طرف شرق و به طرف چین سوق دادید و فرصت عظیمی را از دست دادید. یک بار در افغانستان به محاصره طالبان افتادید و تمام تانکرهای سوخت شما توسط طالبان منفجر و ماشین جنگی شما زمین گیر شد به ایران پیغام فرستادید و التماس کردید و ایران شما را نجات داد اما بعد از آن ما را محور شرارت نامیدید یک بار در عراق گرفتار شدید باز پیغام فرستادید باز ایران همکاری کرد اما بعد از اینکه از پل گذشتید همه چیز را فراموش کردید.

عاملی ادامه داد: ملت ما همه بدانند که برجام در حد اعلی منویات اروپا و آمریکا را تامین می‌کند اما آنها جز به سرنگونی نظام برخاسته از رای ملت راضی نیستند همچنان که یکی از آمریکایی‌ها گفته ما نه فقط با توان هسته‌ای ایران بلکه با فلسفه جمهوری اسلامی مخالف هستیم، یعنی طبیعت آمریکا فرار از تعهد، صلح و سازش است.ضویت اوکراین بر ناتو بر آمدند و نتیجه جنگی شد که بر آرامش کل دنیا اثر گذاشته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.