تاریخ انتشار : جمعه 19 آبان 1402 - 11:17
کد خبر : 142542

جباری: شرایط سرخ ها بحرانی نیست/ رافت: اوضاع پرسپولیس خطرناک شده است

جباری: شرایط سرخ ها بحرانی نیست/ رافت: اوضاع پرسپولیس خطرناک شده است

آرمان شرق-گروه ورزش:پیشکسوت باشگاه پرسپولیس می گوید با وجود سه تساوی پیاپی شرایط سرخ ها بحرانی نیست.بازی با سپاهان همیشه سخت است. آنها روی نیمکت بازیکنانی دارند که از بازیکنان درون زمین بهتر هم هستند. هواداران پرسپولیس را در نظر بگیرند ما به بازیکنان ۱۵ تا ۲۰‌ میلیارد پول دادیم، ‌تیم‌های دیگر ۳۰ تا ۵۰ میلیارد و در این شرایط کار سخت است. پرسپولیس در یکی، دو بازی به بن‌بست خورده، اما این تیم از بهترین‌های تاریخ پرسپولیس است و بازی بسیار خوبی را ارایه می‌دهد و با برد مقابل سپاهان می‌تواند به روال قبلی خود برگردد.

جباری: شرایط سرخ ها بحرانی نیست/ رافت: اوضاع پرسپولیس خطرناک شده است

پرسپولیس مثل بعضی از تیم‌ها بازیکنان ۵۰ میلیاردی ندارد!

در یکی از بازی‌های هفته‌ چهارم لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس نماینده کشورمان در مقابل استقلال تاجیکستان متوقف شد تا سومین مساوی در سه بازی اخیر این تیم به ثبت برسد

اعتماد: با این نتیجه کار شاگردان گل‌محمدی برای صعود به مرحله بعد دشوار شد، اما نماینده کشورمان امیدوار است با توجه به تشریفاتی شدن بازی برای دو رقیب آینده‌شان دست پر از زمین خارج شوند و یکی از تیم‌های صعود‌کننده مسابقات باشند. با توجه به اهمیت این موضوع و بازی حساس پرسپولیسی‌ها در مقابل سپاهان با رضا جباری یکی از پیشکسوتان متعصب این باشگاه گفت‌وگویی ترتیب دادیم که در ادامه می‌خوانید.

 

بازی پرسپولیس مقابل استقلال تاجیکستان چطور بود؟‌

به نظر من در نیمه اول بد نبودند، اما متاسفانه نیمه دوم را ندیدم!

حریف تاجیک در این مسابقات فقط دو امتیاز کسب کرده که یک ‌امتیازش را هم مقابل پرسپولیس گرفت.

حقیقتا در نیمه ‌اول تیم بدی را مقابل پرسپولیس ندیدم آنها می‌دانستند چه می‌خواهند مقابل تیم‌ ما. کاملا پرسپولیس را آنالیز کرده بودند و مشخص بود تیم استخوان‌داری بود. اینکه‌ بگوییم آنها ضعیف بودند، اما پرسپولیس نتوانسته آنها را ببرد قبول ندارم،‌ چون در آسیا همه تیم‌ها با برنامه شرکت می‌کنند. من انتقادات را در فضای مجازی دیدم، اما معتقدم باید در روزهای سخت پشت رفیق‌ خودمان باشیم. خیلی‌ها می‌خواهند تیم را بزنند تا به هدف‌شان برسند، اما الان باید پشت تیم بود.

قبول دارید کسب سه امتیاز از سه بازی برای هواداران پرسپولیس نتیجه قانع‌کننده‌ای نیست؟

آنقدر پرسپولیس قوی و با شخصیت و با صلابت است که ما با یک مساوی این احساس را داریم که تیم خوب نتیجه نگرفته است. بعد از مساوی در زمین ملوان که سپاهان را در خانه‌اش برد، بروید ببینید با تیم یحیی چه کار کردند. این را بگویم من طرفدار یحیی نیستم، من طرفدار تیم خودم هستم. الان هم به یحیی نقد دارم، اما حرفم این است مساوی با ملوان در زمین حریف یا مساوی در برابر استقلال تاجیکستان نتیجه خیلی بدی نیست که بگوییم مربی را عوض کنیم یا بازیکنان‌ خوب نبودند. نه این‌طور نیست.

رضا جباری

می‌خواهید بگویید وضعیت تیم‌ بحرانی نیست؟

به هیچ ‌عنوان بحرانی نیست. مثلا سپاهان جلو ملوان باخت، ‌اما آمد جبران کرد و این اتفاقات در لیگ رخ می‌دهد و نمی‌شود تمام بازی‌ها را برد.

نقد شما به یحیی چه بود؟

مثلا درباره ترکیب‌ با شناختی که از یحیی دارم او تیم را تهاجمی می‌چیند و این ذهن آدم را مشغول می‌کند به چه علتی در نیمه‌ دوم ‌عقب بازی کرده‌ . چرا بازی را که مقابل الدحیل انجام دادیم  مقابل استقلال تاجیکستان انجام ندادیم یا مثلا شهاب زاهدی را نقد می‌کردند و بعد از گلزنی و پاس گل او را بازی نمی‌دهند و نبیل بازی می‌کند. نبیلی که یحیی موافق آمدنش نبود. این نگرش‌ها به تیم ضربه می‌زند. نقد منصفانه از جانب هواداران مشکلی ندارد، اما می‌گویند من طرفداری یحیی هستم. نه من هم ایرادی ببینم در کادرفنی و مدیریتی و بازیکنان مطرح می‌کنم. من رفیق پرسپولیس هستم و نه رفیق هیچ‌ کس! تصور من این بود نیمکت قوی‌تری کنار یحیی باشد. مطمئنم کادرفنی قبلی بود اینجا به یحیی کمک‌ می‌کرد و به دادش می‌رسید. معتقدم خیلی به یحیی کمک نمی‌شود. چه بخواهیم چه نخواهیم یک دعوایی بین درویش و یحیی هست و اگر ‌کتمانش کنند هم قبول نمی‌کنم! اینجور مسائل ذهن سرمربی را درگیر می‌کند و کسی که روی نیمکت در کنارش کار می‌کند باید این مسائل را کنترل کند. افشین پیر‌وانی سرپرست تیم است و باید‌ کارهای مربوط به‌ خودش را انجام دهد نه اینکه توقع داشته باشیم افشین به یحیی کمک کند! این برداشت من از اول فصل بود و با توجه به گمانه‌زنی‌هایی که مبنی بر حضور من به عنوان‌ دستیار می‌شد اگر آن زمان مطرح می‌کردم ممکن بود بگویند برای ‌خودم می‌گویم. اما مربی ایرانی می‌توانست به یحیی کمک کند. مورد دیگر اینکه کادرفنی و مدیریت نباید با هم ‌لجبازی کنند و باید روی کار خودشان متمرکز شوند من دارم اطراف تیم ‌یکسری لجبازی می‌بینم که این به پرسپولیس ضربه می‌زند .

پرسپولیس شانس صعود دارد؟

بله، صد درصد.

بازی بعد با سپاهان را چطور می‌بینید؟

بازی با سپاهان همیشه سخت است. آنها روی نیمکت بازیکنانی دارند که از بازیکنان درون زمین بهتر هم هستند. هواداران پرسپولیس را در نظر بگیرند ما به بازیکنان ۱۵ تا ۲۰‌ میلیارد پول دادیم، ‌تیم‌های دیگر ۳۰ تا ۵۰ میلیارد و در این شرایط کار سخت است. پرسپولیس در یکی، دو بازی به بن‌بست خورده، اما این تیم از بهترین‌های تاریخ پرسپولیس است و بازی بسیار خوبی را ارایه می‌دهد و با برد مقابل سپاهان می‌تواند به روال قبلی خود برگردد.

رافت: وضعیت پرسپولیس نگران کننده است

پایان رافت در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی ایلنا در خصوص تساوی پرسپولیس مقابل استقلال تاجیکستان اظهار داشت: پرسپولیس عملکرد خیلی ضعیفی در این بازی داشت و واقعاً هیچ حرفی در زمین برای گفتن نداشت. یک گل بازی روی خلاقیت ترابی به ثمر رسید و کادرفنی حتی در دفاع از همان یک گل هم نتوانست تاکتیک مناسبی داشته باشد. تیم حریف هرچه توپ بود روی دروازه تیم آورد و اگر درخشش بیرانوند نبود با اختلاف شکست می‌خورد.

وی با اشاره به وضعیت پرسپولیس در جدول گروه لیگ قهرمانان آسیا گفت: تا جایی که می‌دانم اوضاع خطرناک شده است. دو امتیاز حساس و مهم از دست رفت و هر دو بازی آینده تیم هم سخت است. خدا به داد پرسپولیس برسد. برای این تیم خوب نیست در مرحله گروهی حذف شود.

پیشکسوت پرسپولیس در مورد سه تساوی پیاپی این تیم هم عنوان کرد: من صرفاً به نتایج نگاه نمی‌کنم. عملکرد فنی پرسپولیس واقعا خوب نیست و توانایی ایجاد موقعیت های چندانی روی دروازه حریف ندارد. فصل قبل خیلی از بازی‌ها اینطور بود که پرسپولیس موقعیت های کمی ایجاد می‌کرد ولی مهاجمی مثل آل کثیر داشت که همان یک نصفه موقعیت را تبدیل به گل می‌کرد ولی الان وضعیت تیم متفاوت است. واقعاً شرایط نگران کننده است و باید در نیم فصل مهاجم گل زن به تیم اضافه شود.

رافت در پایان گفت: با این وضعیت من نگران دربی هستم و امیدوارم تا آن زمان وضعیت تیم کمی بهتر شود. با این شرایط فکر می‌کنم اگر پرسپولیس دربی را هم ببازد فصل را کاملاً از دست می‌دهد و نمی‌تواند خودش را جمع و جور کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.