تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 آبان 1402 - 7:32
کد خبر : 142899

توافق آزادی اسرا ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده اجرا می شود

توافق آزادی اسرا ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده اجرا می شود

آرمان شرق-گروه بین الملل:یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی در گفت وگو با یک رسانه آمریکایی مدعی شد: در توافق مبادله گروگان‌ها پیشرفت‌هایی حاصل شده و ممکن است توافق آزادی اسرا ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده اجرا شود. کابینه جنگ اسرائیل عصر چهارشنبه جلسه‌ای را برای بحث در مورد توافق مبادله گروگان‌ها برگزار می‌کند.

توافق آزادی اسرا ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده اجرا می شود

ایرنا- یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی در گفت وگو با یک رسانه آمریکایی مدعی شد: در توافق مبادله گروگان‌ها پیشرفت‌هایی حاصل شده و ممکن است توافق آزادی اسرا ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده اجرا شود.

شبکه الجزیره: این مقام صهیونیست که به سمت و نام آن اشاره نشده به شبکه ای بی سی آمریکا گفت: کابینه جنگ اسرائیل عصر چهارشنبه جلسه‌ای را برای بحث در مورد توافق مبادله گروگان‌ها برگزار می‌کند.

در همین حال سازمان پخش رژیم صهیونیستی اعلام کرد مذاکرات پیشرفته‌ای میان حماس و اسرائیل در خصوص تبادل اسرا با میانجی‌گری قطر و آمریکا جریان دارد.

براساس گزارش این شبکه خبری، گام نخست این تبادل اینگونه است که اسرائیل کودکان اسیر فلسطینی را در مقابل کودکان اسرائیلی اسیر نزد حماس آزاد می‌کند.

در همین راستا، «رونین بار» رئیس سرویس امنیت عمومی رژیم صهیونیستی (شاباک) سه‌شنبه شب برای دیدار با مقامات مصری و رایزنی در خصوص تبادل اسرای اسرائیلی راهی مصر شد.

همچنان مذاکره برای آزادی اسرای اسرائیلی بدون پیشرفت قابل توجهی پابرجاست و در همین راستا، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه بدون ذکر جزییات گفت: من هر روز مشغول گفتگو با افراد دخیل در مذاکرات آزادسازی گروگان‌ها هستم. معتقدم آزادی آن‌ها اتفاق خواهد افتاد اما نمی‌خواهم وارد جزئیات شوم.

در همین ارتباط، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی ضمن طفره از پاسخ دقیق به سؤالات درباره زمان آزادی این اسرا اعلام کرد: در صورتی که نتیجه ملموسی برای اطلاع رسانی وجود داشته باشد آن را اعلام خواهیم کرد.

قطر در این باره اعلام کرد که شرایط بحرانی در غزه تلاش میانجی‌ها برای آزادی شماری از اسرا و تضمین برای توقف درگیری مؤقت در نوار غزه را با مشکل روبه رو می‌کند.

این درحالی است که عزت الرشق عضو دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد که دشمن صهیونیستی همچنان در حال تعلل و کارشکنی در مسیر دست‌یابی به توافق برای آتش‌بس انسانی در غزه و مبادله اسرا است.

وی گفت: تاکنون چند سری توافق اولیه برای آزادی روزانه تعداد معینی از اسرا در مقابل آزادی زنان و کودکان اسیر فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی و ورود کمک‌های بشردوستانه به تمامی مناطق در نوار غزه بدون هیچ استثنائی و ضرورت ایجاد محیطی امن که اجازه سرشماری و آمارگیری اسرای اسرائیلی را بدهد، حاصل شده و هر بار طرف اسرائیلی در لحظه آخر این توافق‌ها را نقض و خواسته‌های جدیدی را مطرح کرده که ما را به خانه اول بازگردانده است.

رژیم صهیونیستی مدعی است که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ۲۳۹ اسیر صهیونیست را از ۱۵ مهرماه در اختیار دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.