تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 بهمن 1402 - 7:57
کد خبر : 148198

ترکیب ایران مقابل قطر

ترکیب ایران مقابل قطر

آرمان شرق-گروه ورزش:پیروزی ارزشمند و تاریخی تیم ملی فوتبال ایران مقابل ژاپن و راهیابی به جمع چهار تیم برتر جام ملت‌های آسیا احتمالا شرایطی به وجود می‌آورد که قلعه‌نویی کمترین تغییر را در ترکیب منتخب خود برای بازی امشب برابر قطر داشته باشد و پیش‌بینی می‌شود فقط یک جابه‌جایی با پایان محرومیت مهدی طارمی و ورود او به جمع ۱۱ نفر اصلی اتفاق بیفتد و البته سیستم ایران هم کمی دست‌خوش تغییر خواهد شد.

ترکیب ایران مقابل قطر

ترکیب احتمالی ایران مقابل قطر

 “ورزش سه”، تیم ملی فوتبال ایران از ساعت ۱۸:۳۰ امشب (چهارشنبه) در دیدار حساس مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ در ورزشگاه الثمامه دوحه به مصاف تیم ملی قطر خواهد رفت و امیدوار است با عبور از سد میزبان این رقابت‌ها فینالیست شود و به یک قدمی قهرمانی برسد.

امیر قلعه‌نویی برخلاف دو مسابقه اخیر مراحل حذفی جام ملت‌های آسیا، در دیدار امشب هیچ بازیکن محرومی ندارد، اما مثل قبل نمی‌تواند از سید مجید حسینی و صادق محرمی، دو مهره تاثیرگذار خط دفاعی‌اش، به دلیل آسیب دیدگی بهره ببرد.

پیروزی ارزشمند و تاریخی تیم ملی فوتبال ایران مقابل ژاپن و راهیابی به جمع چهار تیم برتر جام ملت‌های آسیا احتمالا شرایطی به وجود می‌آورد که قلعه‌نویی کمترین تغییر را در ترکیب منتخب خود برای بازی امشب برابر قطر داشته باشد و پیش‌بینی می‌شود فقط یک جابه‌جایی با پایان محرومیت مهدی طارمی و ورود او به جمع ۱۱ نفر اصلی اتفاق بیفتد و البته سیستم ایران هم کمی دست‌خوش تغییر خواهد شد.

علیرضا بیرانوند مثل همیشه آماده و سرحال است تا بتواند نمایش درخشانی در دیدار امشب مقابل قطر داشته باشد و برخلاف دوره گذشته جام ملت‌ها که نتوانست به همراه تیم ملی از نیمه نهایی بالا برود، این بار می‌خواهد با عملکرد مؤثرش کاری کند تا تیم ایران با عبور از سد عنابی‌ها فینالیست شود و برای ثبت دومین کلین‌شیت خود تلاش می‌کند.

1982331

انتخاب‌های قلعه‌نویی برای قلب خط دفاعی کاملا مشخص است؛ حضور همزمان محمدحسین کنعانی‌زادگان و شجاع خلیل‌زاده دوباره در ترکیب تیم ملی ایران اتفاق می‌افتد و این دو بازیکن به دنبال بهترین نمایش در پست دفاع میانی تیم ملی هستند و نمی‌خواهند اجازه نفوذ به مهاجمان قطری بدهند.

رامین رضاییان تنها گزینه مورد اعتماد برای سمت راست خط دفاعی تیم ملی در غیاب محرمی است و این مدافع سپاهان سعی دارد مثل دو بازی گذشته تاثیرگذار و درخشان ظاهر شود و نگذارد اکرم عفیف، وینگر چپ قطر، از سمت او نفوذ خطرناکی داشته باشد.

1986920

میلاد محمدی در دیدار مقابل ژاپن جای احسان حاج‌صفی را در جناح چپ خط دفاعی گرفت و آنقدر نمایش خوبی داشت که سامورایی‌ها نتوانستند از سمت او خطرساز ظاهر شوند و با این شرایط بعید است برابر قطر هم تغییری در این سمت از زمین اتفاق بیفتد و پیش‌بینی می‌شود که محمدی در جمع نفرات اصلی باشد.

تیم ملی ایران برای نخستین بار در جام ملت‌های ۲۰۲۳ با دو هافبک دفاعی مقابل ژاپن به میدان رفت ولی احتمالا با توجه به شکل بازی قطر، دوباره قلعه‌نویی به سیستم قبلی خود برگردد و دوباره یک هافبک دفاعی را به کار بگیرد و با وجود نمایش درخشانی که امید ابراهیمی داشت، او را از ترکیب خارج کند و از سعید عزت‌اللهی، هافبک بلند قامت و جنگنده خود، بهره ببرد.

سامان قدوس تنها بازیکن تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا بوده که در تمام مسابقات گذشته جام ملت‌ها حضور در ترکیب را تجربه کرده و آنقدر مؤثر است که بعید به نظر می‌رسد قلعه‌نویی امشب برابر قطر از او استفاده نکند.

علیرضا جهانبخش جزء بهترین بازیکنان تیم ملی ایران در دیدار مقابل ژاپن بود که در طراحی حملات نقش ویژه‌ای داشت و با فرارهای سریع خود دردسرساز شد و البته توانست گل پیروزی را از روی نقطه پنالتی به ثمر برساند و با این عملکرد باید منتظر او برابر قطر هم باشیم.

1986773

محمد محبی در دیدار مقابل ژاپن برای نخستین بار در جام ملت‌ها به ترکیب اصلی رسید و مهدی قایدی را پس از چهار بازی پیاپی نیمکت نشین کرد که از این فرصت بهترین استفاده را برد و با نفوذ به قلب دفاع حریف در دقیقه ۵۵ گل تساوی را به زیبایی زد و در ادامه هم مثمر ثمر کار کرد و قبل از خطای پنالتی روی کنعانی‌زادگان هم با ضربه سر پاس داد تا این بازی استثنایی، جایگاه او را در جمع ۱۱ بازیکن ابتدای مسابقه با قطر حفظ کند.

تیم ایران در دیدار مقابل ژاپن با یک مهاجم نوک بازی کرد و سردار آزمون به تنهایی فوق‌العاده ظاهر شد و یک پاس گل استثنایی به محمد محبی داد و با دوندگی بی‌امان، نفس سامورایی‌ها را بُرید تا این نمایش، او را برای جدال نیمه نهایی در زمین حفظ کند و دوباره مهدی طارمی را در کنارش ببیند.

مهدی طارمی هم پس از سپری کردن محرومیت یک جلسه‌ای دوباره به جمع ۱۱ نفر اصلی برمی‌گردد و در کنار سردار، مهاجمان تیم ملی برابر قطر خواهند بود. طارمی پس از غیبت یک جلسه‌ای، می‌خواهد دوباره خودی نشان بدهد و آمار سه گل زده‌اش را بهبود ببخشد و تیم ملی را در مسیر رسیدن به فینال کمک کند.

1985585

ترکیب احتمالی تیم ملی فوتبال ایران مقابل قطر را احتمالا این نفرات تشکیل می‌دهند:

علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده، رامین رضاییان، میلاد محمدی (احسان حاج‌صفی)، سعید عزت‌اللهی، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، محمد محبی، مهدی طارمی و سردار آزمون.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.