تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 بهمن 1399 - 17:11
کد خبر : 61699

 به مذاکره و پیمان با دشمنان افتخار می‌کنیم 

 به مذاکره و پیمان با دشمنان افتخار می‌کنیم 

ارمان شرق-رئیس جمهور با بیان اینکه ما به مذاکره و پیمان با دشمنان به عنوان راهی که پیامبر و امام حسن مجتبی (ع) به ما آموختند افتخار می‌کنیم افزود:، اما آغاز راه ما از مذاکره نبود.

آقای روحانی در ادامه سخنانش در مراسم چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: مذاکره جزو لوازم یک دولت و حکمرانی دنیای امروز و نه امروز بلکه ارث پیامبر اسلام (ص) است.

وی گفت: پیامبر اسلام درمقاطع مختلف با دشمنان خود حرف زد، مذاکره کرد، پیمان بست و صلح کرد که نمونه آن صلح حدیبیه است.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما به مذاکره و پیمان با دشمنان به عنوان راهی که پیامبر و امام حسن مجتبی (ع) به ما آموختند افتخار می‌کنیم افزود:، اما آغاز راه ما از مذاکره نبود.

آقای روحانی احیای دریاچه ارومیه را نخستین مصوبه دولتش در اولین روز کاری بیان و اضافه کرد: یعنی ما از محیط زیست و سلامت مردم و زندگی ۲۰ میلیون نفر در غرب کشور آغاز کردیم.

وی دومین مصوبه دولت خود را رفع موانع تولید ذکر کرد و گفت: لایحه‌ای با دو فوریت در این خصوص تنظیم کردیم و به مجلس شورای اسلامی وقت فرستادیم که البته ماه‌ها به طول انجامید و به سال بعد کشید، اما ما مصوبات دولت را اجرا و عمل کردیم.

آقای روحانی افزود: ما در کنار بخش خصوصی قرار گرفتیم و خصوصی سازی که امروز به عنوان نقطه منفی برای بعضی‌ها تلقی می‌شود افتخار این دولت است.

رئیس جمهور با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب، خصوصی سازی و سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی را انقلاب اقتصادی نامیدند گفت: ما به همه بخش‌های دولتی به طول مداوم توصیه کردیم که سهام خود را بفروشید و دست از تصدی گری بردارید و اقتصاد را به مردم واگذار کنید.

وی افزود: بخش خصوصی در این مدت این تحول بزرگ را در کشور ما به وجود آورد و این دولت منتخب مردم با راهنمایی مقام معظم رهبری توانست اقتصاد مقاومتی را در مسیری درست قرار دهد.

رئیس جمهور گفت: درست است که ما در پی تعامل سازنده با جهان و مذاکره بودیم، اما قبل ازمذاکره به دنبال مبارزه با فساد بودیم و تنها این دولت بود که تمام بخش‌های بانک‌ها و موسسات اعتباری غیر مجاز را منحل کرد.

وی افزود: البته به خاطر این اقدام بهای سنگینی پرداختیم که هم بهای حیثیتی و آبرویی بود و همچنان عده‌ای عصبانی هستند و می‌گویند، می‌شنوند و می‌نالند.

آقای روحانی گفت: از سوی دیگر ۳۰ هزار میلیارد تومان از بانک مرکزی صرف شد تا بتوانیم بدهی‌های مردم را از این موسسات غیر مجاز پرداخت کنیم.

رئیس جمهور تاکید کرد: هر جا که همه با هم بودیم و دست به دست هم دادیم ودر کنار هم تلاش کردیم، خدا پیروزی را نصیب ما ساخت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.