تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1402 - 17:45
کد خبر : 142627

ایران ۳- برزیل ۲: کامبک ایرانی!

ایران ۳- برزیل ۲: کامبک ایرانی!

ایران ۳- برزیل ۲: کامبک ایرانی! به گزارش “ورزش سه”، تیم فوتبال نوجوانان ایران پس از صعود شگفت‌انگیز به جام جهانی زیر ۱۷ سال، از دقایقی قبل در اندونزی به مصاف تیم قدرتمند برزیل رفته و سعی دارد با نمایش غیرمنتظره، شروع موفقی در این بازی‌ها داشته باشد و بتواند از این بازی سربلند بیرون

ایران ۳- برزیل ۲: کامبک ایرانی!

ایران 3- برزیل 2: نتیجه را درست می‌بینید!

به گزارش “ورزش سه”، تیم فوتبال نوجوانان ایران پس از صعود شگفت‌انگیز به جام جهانی زیر ۱۷ سال، از دقایقی قبل در اندونزی به مصاف تیم قدرتمند برزیل رفته و سعی دارد با نمایش غیرمنتظره، شروع موفقی در این بازی‌ها داشته باشد و بتواند از این بازی سربلند بیرون بیاید تا امیدوار به صعود از مرحله گروهی شود که البته کار سختی است و با این بازی خود را آماده دیدار بعدی برابر انگلیس کند؛ تیمی که امروز توانست در جدال با نیوکالدونیا به برتری ۱۰ بر صفر دست پیدا کند!

گزارش لحظه به لحظه “ورزش سه” از دیدار تیم‌های فوتبال نوجوانان ایران و برزیل را در همین صفحه دنبال کنید:

سوتهفته اول جام جهانی نوجوانان- اندونزی- گروه C
شنبه: ۱۴۰۲/۰۸/۲۰ ؛ ساعت ۱۵:۳۰ – استادیوم: بین‌المللی جاکارتا
داور: سلوین برون (هندوراس)

ایرانتیم نوجوانان ایران
آرشا شکوری، حسام نفری، عرفان درویش عالی، نیما اندرز، ابوالفضل ذلیخانی (۴۶- علیرضا طاهری‌فرد)، ابوالفضل زمانی(۳+۹۰- علی حسنی)، امیرمحمد رزاق‌نیا، یعقوب براجعه، ماهان صادقی (۷۵- محمد عسگری)، اسماعیل قلی‌زاده، ابوالفضل موردی (۴۶- کسری طاهری(۷۵- رضا غندی‌پور))
سرمربی: حسین عبدی

1952486

برزیلتیم نوجوانان برزیل
فیلیپه گابریل | ویتور ریس | دا ماتا، پدرو لیما(۷۷- ویتور گابریل) | سوزا (۶۱- ژوآئو هنریکه)، لوکاس کامیلو(۷۷- ریکلمه فیلیپی)، سیدنی، رایان ویتور، لوران (۶۱- لوئیگی)، دودو، الیاس نوگیرا (۷۰- گونکالوس استوائو)
سرمربی: فیلیپه لیل

1952487

شرح گل‌ها

ایران صفر – برزیل یک (دقیقه ۲۸: رایان ویتور): کرنر به دست آمده برای برزیل در سمت چپ زمین را لوکاس کامیلو با پاس زمینی به نزدیکیِ پشت محوطه جریمه فرستاد که رایان ویتور بدون مکث و با شوت فنی پای چپ تماشایی تبدیل به گل کرد.

ایران صفر – برزیل ۲ (دقیقه ۱+۴۵: گل به خودی ابوالفضل زمانی): تعویض منطقه بازیکنان برزیل در میانه زمین را رایان ویتور نگذاشت به بیرون برود و با ضربه سر توپ را به سوزا رساند که در ادامه پاس در عمق این بازیکن مجددا به رایان رسید، اما پس از اینکه رایان قصد یک- دو با لوران داشت، ابوالفضل زمانی از راه رسید و به اشتباه دروازه خودی را باز کرد تا نتیجه دو بر صفر شود.

ایران ۱ – برزیل ۲ (دقیقه ۵۴: یعقوب براجعه): ارسال نیما اندرز از سمت راست زمین را مدافعان برزیل به طور ناقص برگشت دادند تا توپ به یعقوب براجعه برسد و این بازیکن پس از حرکت در عرض و شوت زمینی پای چپ شانس خود را برای گلزنی امتحان کرد که توپ پس از برخورد به پای بازیکن حریف تغییر جهت داد و تبدیل به گل شد.

1952533

ایران ۲ – برزیل ۲ (دقیقه ۶۹: کسری طاهری): شروع مجدد استثنایی آرشا شکوری از دروازه به پشت مدافعان برزیل را کسری طاهری با فرار سریع به توپ رسید که شوت پرقدرت زمینی او از بین پاهای گلر حریف رد شد و به تور چسبید.

1952532

ایران ۳ – برزیل ۲ (دقیقه ۷۳: اسماعیل قلی‌زاده): ضدحمله سریع بازیکنان ایران با انتقال توپ از میانه زمین به سمت راست زمین را کسری طاهری بازهم با فرار سریع تبدیل به یک موقعیت جدی کرد که هوشیاری و از خودگذشتی عالی او و پاس در عرض این بازیکن را اسماعیل قلی‌زاده با شوت فنی زمینی تبدیل به گل سوم کرد.

1952529

کرنومتردقایق حساس:
دقیقه ۵: ضربه خطرناک رایان وینگر شماره ۷ برزیل با اختلافی اندک از کنار دروازه عبور کرد و به بیرون رفت.
دقیقه ۱۵: داماتا، هافبک برزیل، از پشت محوطه جریمه اقدام به شوت‌زنی کرد که ضربه او با اختلافی اندک از کنار دروازه راهی اوت شد.
دقیقه ۲۲: ارسال خطرناک ابوالفضل موردی از جناح چپ ایران قبل از آنکه به رزاق‌نیا برسد، توسط دروازه‌بان برزیل قطع شد تا فرصت خوب از ایران گرفته شود.
دقیقه ۲۵: ضربه زمینی و از راه دور کامیلو از پشت محوطه جریمه با پله شدن روی چمن خطرناک بود، اما آرشا شکوری هوشیار بود و توانست با عکس العمل به موقع توپ را راهی کرنر کند.
دقیقه ۲۶: ارسال خطرناک از جناح چپ برزیل روی دروازه ایران با ضربه سر لوران همراه شد که آرشا شکوری در دو مرحله و در نهایت روی خط دروازه توپ را مهار کرد و اجازه باز شدن دروازه را نداد.
دقیقه ۳۳: شوت پشت محوطه رایان را آرشا شکوری در دو مرحله جمع کرد.
دقیقه ۳۷: دودو شانس خود را برای گلزنی امتحان کرد که شوت پشت محوطه او را آرشا شکوری در اختیار گرفت.
دقیقه ۳۸: ابوالفضل موردی از سمت راست محوطه جریمه برزیل نفوذ کرد که شوت او با اختلاف کم از مقابل دروازه این تیم رد شد و به سمت مخالف رفت.
دقیقه ۳۹: لوران از پشت محوطه جریمه با شوت تماشایی سعی در گلزنی داشت که واکنش دیدنی آرشا شکوری مانع از گلزنی برزیل شد و توپ به کرنر رفت.
دقیقه ۴۴: ارسال خطرناک نیما اندرز از جناح راست زمین به مقابل تیرک دوم نزدیک بود با ضربه سر شیرجه ای ماهان صادقی تبدیل به گل شود که پدرو لیما زودتر از راه رسید و توپ را به کرنر فرستاد.
دقیقه ۴۴: سانتر ذلیخایی از سمت چپ زمین نزدیک بود گل اول ایران را به همراه داشته باشد که فیلیپه گابریل توپ را جمع کرد.
دقیقه ۴۶: برزیل نیمه دوم را هجومی شروع کرد که شوت پشت محوطه لوران به بیرون رفت.
دقیقه ۵۶: ارسال رایان از سمت راست زمین و ضربه سر دا ماتا به بیرون رفت.
دقیقه ۵۶: آرشا شکوری بازی را خیلی زود شروع کرد و توپ را به سمت چپ زمین برد که نفوذ سریع قلی‌زاده و حرکت در عرض او در نهایت با شوت دیدنی این بازیکن همراه شد ولی توپ پس از برخورد به تور کنار دروازه تبدیل به گل نشد.
دقیقه ۵۸: ضربه سر ماهان صادقی روی ارسال یعقوب براجعه از کنار دروازه برزیل به اوت رفت.
دقیقه ۶۳: نزدیک بود ارسال ابوالفضل زمانی تبدیل به گل شود که دروازه‌بان برزیل به کمک مدافعان تیمش توپ را دفع کردند.
دقیقه ۷۷: شوت زمینی رزاق‌نیا از پشت محوطه جریمه از کنار دروازه برزیل رد شد و به بیرون رفت.
دقیقه ۸۱: ضربه سر لیگی روی توپ ارسالی از سمت چپ زمین با اختلاف کم از روی دروازه ایران رد شد.
دقیقه ۸۲: نزدیک بود برزیل روی ضدحمله سریع به گل برسد که شوت زمینی مهاجم این تیم را آرشا شکوری با واکنش عالی دفع کرد.
دقیقه ۸۵: نفوذ سریع بازیکنان برزیل از جناح راست و ارسال زمینی را آرشا شکوری درازکش جمع کرد.
دقیقه ۱+۹۰: آرشا شکوری با واکنش استثنایی توپ را از زیر طاق دروازه بیرون کشید و اجازه نداد ضربه سر لیگی تبدیل به گل شود.
دقیقه ۵+۹۰: عرفان درویش‌عالی با ضربه سر توپ ارسالی از سمت راست زمین را دفع کرد و نگذاشت برزیل صاحب موقعیت شود که در این صحنه با مصدومیت مواجه شد.
دقیقه ۶+۹۰: ارسال برزیلی‌ها از جناح چپ و ضربه سر چکشی استوائو نزدیک بود تبدیل به گل شود که توپ روی تور دروازه ایران فرود آمد.
دقیقه ۷+۹۰: ارسال گابریل از سمت راست زمین قبل از اینکه به دا ماتا برسد توسط آرشا شکوری دفع شد.
دقیقه ۹+۹۰: بازهم آرشا شکوری خیال ایران را راحت کرد و این بار شوت استوائو را دراختیار گرفت.


🔴 حواشی:
قبل از شروع مسابقه مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال در ارتباطی اسکایپی با حسین عبدی، سرمربی تیم نوجوانان، صحبت و برای تیم ایران آرزوی موفقیت کرد. عبدی در این ارتباط ابراز امیدواری کرد که شاگردانش بتوانند در مصاف با برزیل پاسخ حمایت‌های فدراسیون را با عملکرد مناسب بدهند.
آرشا شکوری، فرزند هادی شکوری، مدافع سابق تیم ملی ایران، چهره ویژه ترکیب ایران بود؛ او در طول بازی چند بار با عکس العمل‌های خوب واکنش نشان داد.
حسین عبدی جنب و جوش زیادی در کنار زمین دارد و نکات فنی لازم را به بازیکنان خود می گوید.

1952498

* استقبال خوبی از بازی ایران و برزیل در ورزشگاه جاکارتا به عمل آمده و سر و صدای زیادی در زمان حملات دو تیم شنیده می شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.