تاریخ انتشار : سه شنبه 7 آذر 1402 - 9:19
کد خبر : 143866

ایران خواستار پایان جنگ در اوکراین

ایران خواستار پایان جنگ در اوکراین

آرمان شرق-گروه بین الملل:به صراحت گفته ایم که مخالف جنگ، کشته شدن و آوارگی انسان‌ها هستیم. مخالف از بین بردن زیرساخت‌ها هستیم و خواستار توقف جنگ هستیم و بارها این موضوع را اعلام کرده‌ایم و به مقامات اوکراین نیز گفته‌ایم. کنعانی تاکید کرد: ما علاقه‌مند هستیم که روابط دوستانه‌مان با دو کشور اوکراین و روسیه حفظ شود و همانطور که اشاره کردم روابط ما با روسیه در حوزه‌های مختلف به معنای تقابل با اوکراین نیست.

ایران خواستار پایان جنگ در اوکراین

آرمان امروز : سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی در نشست خبری در پاسخ به یک سوال در مورد اظهارات اخیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در مورد همکاری‌های نظامی ایران و روسیه و اظهار نگرانی وی در مورد رفع تحریم‌های تسلیحاتی ایران و هشدار این مقام اوکراینی به مقامات غربی و اروپایی در این زمینه تاکید کرد: همانطور که بارها گفتیم ما موضع روشنی در ارتباط با بحث اوکراین داریم و نباید اجازه بدهیم فضاسازی رسانه‌ای در این ارتباط روی مواضع رسمی مقامات اوکراینی تاثیر بگذارد و روابط دو کشور را بیش از این متاثر کند.

وی با تاکید بر اینکه روابط ایران با روسیه در حوزه‌های مختلف نظامی، سیاسی و تجاری در چارچوب منافع دو کشور است و این همکاری‌ها متعارف و شناخته شده است، تصریح کرد: این همکاری‌ها به زیان هیچ کس و هیچ طرفی نیست و متاسفانه برخی در اوکراین و برخی درکشورهای غربی با طرح برخی از ادعاها دنبال منافع خود هستند و جای تاسف دارد که مقامات اوکراین با طرح این ادعاها به دنبال اهداف نظامی، سیاسی و اقتصادی هستند و می‌خواهند کمک‌های نظامی و تسلیحاتی غرب را با طرح این ادعاها به سمت خود جذب کنند.

این دیپلمات جمهوری اسلامی گفت: ما به صراحت گفته ایم که مخالف جنگ، کشته شدن و آوارگی انسان‌ها هستیم. مخالف از بین بردن زیرساخت‌ها هستیم و خواستار توقف جنگ هستیم و بارها این موضوع را اعلام کرده‌ایم و به مقامات اوکراین نیز گفته‌ایم. کنعانی تاکید کرد: ما علاقه‌مند هستیم که روابط دوستانه‌مان با دو کشور اوکراین و روسیه حفظ شود و همانطور که اشاره کردم روابط ما با روسیه در حوزه‌های مختلف به معنای تقابل با اوکراین نیست.

کنعانی ادامه داد: در مورد پهپادها نیز اعلام کردیم که ما هیچ پهپادی را به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین ارسال نکرده‌ایم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.