تاریخ انتشار : سه شنبه 12 مرداد 1400 - 12:15
کد خبر : 74916

قیمت دلار نزولی می شود؟

قیمت دلار نزولی می شود؟

ارمان شرق-بازار در واکنش به مراسم تنفیذ ابراهیم رییسی در مسیر نزولی قرار خواهد گرفت. از نگاه آن ها، نگرانی از عرضه شدید در بازار ارز و احتیاط تا آشکار شدن مواضع رییس دولت سیزدهم از جمله عواملی است که حضور نوسان گیران در بازار را کم رنگ تر خواهد کرد.

شرط قیمت دلار از سوی معامله گران افت قیمت به زیر سطح ۲۵ هزار و ۲۰۰ عنوان می شود.

تا زمانی که قیمت دلار بالای محدوده ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومان باشد، فروشندگان به صورت جدی وارد بازار نخواهند شد. در واقع شرط دلار برای افت قیمت از دست دادن حمایت ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومانی است.

روز دوشنبه، اسکناس آمریکایی در مسیر کاهشی حرکت کرد ولی توانست خود را حتی بالای سطح ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان نگه دارد. این موضوع موجب شده است که برخی از معامله گران احتمال افزایش قیمت دلار طی روزهای آتی را مطرح کنند. این عده اعتقاد دارند، سمت و سوی انتظارات در بازار تغییر کرده است و همین تغییر موجب شده که سطح تقاضا نسبتا در بازار بالا باقی بماند. از نگاه آن ها تا زمانی که انتظارات مثبت نشود، احتمال افت قیمت اسکناس آمریکایی محدود خواهد بود.

دلار پشت خطی

در کنار این گفته می شود، اتهامات مطرح شده طرف های غربی در مورد حمله به یک کشتی اسراییلی توسط ایران، سطح نگرانی برخی از معامله گران ارزی را در بازار بالا برده است. دیشب نیز آنتونی بلینکن به خبرنگاران گفت که ایالات متحده «در تماس بسیار نزدیک و در حال هماهنگی با بریتانیا، اسرائیل، رومانی و دیگر کشورها است و یک پاسخ دسته‌جمعی به ایران داده خواهد شد.».

در حالی که برخی معامله گران با توجه به این اخبار و انتظارات، احتمال افزایش بیشتر قیمت دلار را مطرح می کنند، دسته دیگری باور دارند، بازار در واکنش به مراسم تنفیذ ابراهیم رییسی در مسیر نزولی قرار خواهد گرفت. از نگاه آن ها، نگرانی از عرضه شدید در بازار ارز و احتیاط تا آشکار شدن مواضع رییس دولت سیزدهم از جمله عواملی است که حضور نوسان گیران در بازار را کم رنگ تر خواهد کرد.

واکنش قیمت سکه به تنفیذ ریاست جمهوری رئیسی

قیمت سکه دیشب تا حدی نسبت به حکم تنفیذ ریاست جمهوری رییسی در روز جاری،‌واکنش کاهشی داشت. با این حال، برگشت این فلز گران بها در انتهای روز به بالای محدوده ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی،‌ قدرت نیروهای افزایشی بازار را بیشتر کرد.

واکنش قیمت سکه به تنفیذ ریاست جمهوری رئیسی

روند افزایشی قیمت سکه در روز دوشنبه ادامه نیافت. برخی معامله گران باور داشتند، چنین اتفاقی به معنای پایان روند صعودی فلز گران بهای داخلی بود. با این حال، به نظر می رسد بازار بیشتر درگیر برخورد نیروها و عوامل متضاد باشد، عاملی که حدس وقایع روز سه شنبه و جهت قیمت را دشوار می کند.

از یک سو دسته ای از معامله گران باور دارند با تنفیذ حکم ریاست جمهوری رییسی، فضا برای کاهش هیجانی بازار فراهم خواهد شد. این عده اعتقاد دارند، عرضه ارز در روز سه شنبه در سطح بالایی خواهد بود و همین اتفاق زمینه ساز افت قیمت دلار خواهد شد. طبیعتا آن ها انتظار دارند در واکنش به افت قیمت دلار، فلز گران بهای داخلی نیز در مسیر کاهشی حرکت کند.

سکه حباب

به این ترتیب، به نظر می رسد دسته ای از سکه بازان در روز سه شنبه به دقت روند قیمت دلار را دنبال کنند و لحظه به لحظه خود را با نوسانات قیمتی این ارز تطبیق دهند. برای بازیگران سکه دو محدوده ۲۵ هزار و ۲۰۰ و ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان اهمیت زیادی دارد. در صورت برگشت دلار به بالای محدوده ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان، سطح خریدها در بازار سکه رشد پیدا خواهد کرد. این در حالی است که افت دلار به زیر حمایت ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومانی زمینه ساز نزول قابل توجه فلز گران بهای داخلی خواهد شد.

سکه پشت خطی۲

قیمت سکه دیشب تا حدی نسبت به حکم تنفیذ ریاست جمهوری رییسی در روز جاری،‌واکنش کاهشی داشت. با این حال، برگشت این فلز گران بها در انتهای روز به بالای محدوده ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی،‌ قدرت نیروهای افزایشی بازار را بیشتر کرد. سکه بازان باور دارند تا زمانی که این فلز گران بها بالای محدوده ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان باشد، شرایط برای خرید سکه بهتر خواهد بود./اقتصاد نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.