تاریخ انتشار : دوشنبه 2 مرداد 1402 - 7:22
کد خبر : 135544

اولین انشعاب انتخاباتی در اصولگرایان

اولین انشعاب انتخاباتی در اصولگرایان

آرمان شرق-گروه سیاست:در تازه‌ترین این تحرکات جدایی‌طلبانه بادامچیان روز گذشته اعلام کرد که موتله در انتخابات اسفند با لیست واحدی وارد خواهد شد. این موضوع نشان می‌دهد که نه‌تنها اصولگریان انتخابات دشواری را در پیش دارند بلکه انشعاب در داخل این اردوگاه از هم اکنون آغاز شده است.

اولین انشعاب انتخاباتی در اصولگرایان

آرمان امروز ، گروه سیاسی: هرچه در سمت‌وسوی اصلاح‌طلبان تحرکات انتخاباتی در کمترین حد خود قرار دارد ولی از جناح روبه‌رو خبرهای انتخاباتی یکی پس از دیگری از راه می‌رسد. با کنار رفتن جریان موسوم به اصلاحات رقابت برای رسیدن به صندلی‌‌های سبز بهارستان بین طیف‌‎های متفاوت اصولگریان از هم اکنون آغاز شده است. اختلاف‌ها در این اردوگاه هر روز بیشتر و شکاف بین جریان‌ها افزایش یافته است به طوری که بحث و گفت‌وگو برای اعلام لیستی واحد در مقیاس امروز اصولگریان نمی‌گنجد. در تازه‌ترین این تحرکات جدایی‌طلبانه بادامچیان روز گذشته اعلام کرد که موتله در انتخابات اسفند با لیست واحدی وارد خواهد شد. این موضوع نشان می‌دهد که نه‌تنها اصولگریان انتخابات دشواری را در پیش دارند بلکه انشعاب در داخل این اردوگاه از هم اکنون آغاز شده است.

«اسدالله بادامچیان»، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگویی که با خبرگزاری فارس داشت، با اشاره به شروع فعالیت‌های انتخاباتی حزب موتلفه گفت: «مؤتلفه در حال حاضر به وظایف خود عمل می‌کند و کمیته انتخابات مؤتلفه و معاونت سیاسی انتخاباتی‌اش دائم مشغول کار هستند و حدودا فهرستی از افراد را گزینش کردیم و معتقدیم هر کس حقش این است که بیاید و در انتخابات شرکت کند. ما فعالیت‌های انتخاباتی کشور را رصد می‌کنیم و افراد خودمان و افرادی که مطرح هستند را ارزیابی کرده و به رقبا هم نگاه می‌کنیم، اینکه چه کسانی هستند. همچنین فضا را ارزیابی می‌کنیم که به‌عنوان مثال رقبای منطقی و خوب چه کسانی هستند. رقبای داغ و احساسی چه کسانی هستند. کار شورای انتخابات از این کارها است که در حال فعالیت است.»

دبیرکل موتلفه در پاسخ به این سوال که حزب‌شان ذیل «شورای وحدت» یا «شورای ائتلاف» در انتخابات سال جاری شرکت خواهد کرد، ادامه داد: «در حال حاضر هیچ‌کدام از احزاب جریان انقلاب ذیل یکدیگر قرار نگرفته‌اند و جمع نمی‌شوند و هرکدام هم راه خودشان را می‌روند، کما اینکه دیگران هم راه خودشان را می‌روند. انتظار اینکه الان همه این‌ها با هم یکی بشوند دور از منطق است و دور از اتفاقی است که رخ خواهد داد و هرکدام هم کار خودشان را انجام می‌دهند، نزدیک انتخابات که می‌شود این بحث که حالا همه ما باید با یکدیگر یکی بشویم یا این‌که آن فهرست با چه عنوانی باشد زمان انتخابات و نزدیک انتخابات مشخص می‌شود. مثلا شما ملاحظه کنید هر سال در انتخابات‌ها ما عناوین گوناگون داشته‌ایم. یک روزی تشکل‌های همسو داشته‌ایم، یک زمانی «جمنا» بوده، یکی روزی «آبادگران ایران اسلامی» را داشتیم و امروز هم «شورای ائتلاف» را داریم. این در زمان انتخابات مشخص می‌شود. الان مؤتلفه در حال حاضر به وظایف خود عمل می‌کند و کمیته انتخابات مؤتلفه و معاونت سیاسی انتخاباتی‌اش دائم مشغول کار هستند.»

پیش از این مهدی عرب صادق، معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس از تصویب اصول انتخاباتی ۶گانه و ذیل آن سیاست‌های انتخاباتی ۱۲گانه در شورای مرکزی این حزب خبر داده و گفته بود: شورای انتخابات پیشنهادی معاونت سیاسی حزب موتلفه مورد تصویب همه اعضای شورای مرکزی این حزب قرار گرفت و همه اعضا برای افزایش میزان مشارکت در انتخابات و رقابت اخلاق مدارانه فعالیت خواهند کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.