پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس به ارزیابی فنی اولین بازی فصل سرخپوشان پرداخت و در کنار آن به شدت از وضعیت ورزشگاه آزادی انتقاد کرد.

سهراب انتظاری در گفت‌وگو با تسنیم، درباره بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک و پیروزی سرخپوشان اظهار داشت: پیش از آنکه به بحث‌های فنی این بازی بپردازیم، باید در خصوص وضعیت ورزشگاه مواردی را بررسی کنیم و انتقادی از فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و مسئولان برگزاری رقابت‌های لیگ برتر داشته باشیم. یک زمانی کرونا وجود داشت و ورود تماشاگران به ورزشگاه‌ها ممنوع بود اما حالا این موضوع وجود ندارد، بنابراین عدم حضور تماشاگران در اولین بازی‌های لیگ برتر پسندیده نیست. از یک طرف غیبت تماشاگران به چشم می‌آمد و از سوی دیگر نمایش سکوهای خراب و در حال بازسازی ورزشگاه آزادی چندان جالب نبود.

وی افزود: یک زمانی رئال مادرید هم تصمیم به بازسازی ورزشگاه سانتیاگو برنابئو گرفت اما با تمهیداتی مثل استفاده از کاور  حداقل نماهای زشت را پوشاند، برعکس بازی دیروز پرسپولیس که کارگردان تلویزیونی کلی ذوق داشت تا تصاویر سکوهای خراب را به نمایش بگذارد. وقتی تماشاگر نیست و وضعیت ظاهری سکوها آن‌طور است، چرا ما اصرار به نمایش آنها داریم؟ این تصاویر از دید مخاطب تلویزیونی  اصلا مناسب نیست، ضمن اینکه  فضای بدون تماشاگر ورزشگاه ذوق و هیجان بازیکن را از بین می‌برد. این صحبت‌هایم فقط مربوط به پرسپولیس نیست. هیچ مسابقه‌ای نباید بدون تماشاگر برگزار شود، چرا که از لحاظ کیفی، مالی و فنی باعث ضرر فوتبال‌مان می‌شود؛ بنابراین فدراسیون فوتبال و مسئولان برگزاری باید هر چه سریع‌تر این مشکل را مرتفع کنند و راهکاری برای این مواقع داشته باشند.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در رابطه با اعلام زمان ۱۶ تا ۱۹ ماهه بازسازی ورزشگاه آزادی توسط مهیار عسگریان سرپرست شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی، تصریح کرد: این فوتبال با حضور تماشاگران لذت‌بخش است و اگر قرار باشد تماشاچی حضور نداشته باشد، فایده ای ندارد. این اتفاق خوشایندی نیست که بازی استقلال و پرسپولیس بدون حضور هواداران برگزار شود. از لحاظ مالی به صرفه نیست، ضمن اینکه ورزشگاه آزادی به عنوان محل میزبانی لیگ قهرمانان آسیا توسط پرسپولیس اعلام شده است. حتی اگر لازم باشد، باید بازی‌ها را در شهرستان‌ها یا نقطه دیگری از کشور با حضور هواداران برگزار کنند.

انتظاری درباره ارزیابی فنی بازی پرسپولیس و آلومینیوم  اراک در هفته نخست فصل بیست و سوم لیگ برتر، عنوان کرد: معمولا در اولین بازی فصل بدن‌ها سنگین است و معمولاً تیم‌ها با تغییر و تحولات نسبت به فصل گذشته وارد زمین مسابقه  می‌شوند اما از آنجایی که پرسپولیس شاکله فصل قبل خود را حفظ کرده و تغییر و تحولات کمتری داشته؛ نسبت به رقیبش تیم‌تر بود. به نسبت بازی اول،  بازی خوبی بود و پرسپولیس توانست ۳ امتیاز را بگیرد اما برای رسیدن به هارمونی لازم و مورد پسند کادر فنی و تماشاگران باید ۴ تا ۵ هفته‌ به تیم زمان بدهیم.

وی با اشاره به عملکرد تیم فوتبال آلومینیوم اراک گفت: این تیم با وجود تغییر و تحولاتی که داشت بازی خوبی به نمایش گذاشت و حتی موقعیت داشت که به گل برسد. با این وجود عملکرد بیرانوند و اتفاقات جریان بازی مانع از گلزنی آلومینیوم شد.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس درباره نقطه قوت سرخپوشان  در اولین مسابقه فصل بیست و سوم لیگ برتر، تصریح کرد: هماهنگی بیشتر در اولین گام، تیم‌تر بودن و بازی خوب در حالی که تیم درگیر بدنسازی بوده و دو ماه از شرایط مسابقه دور بوده جزو نقاط قوت پرسپولیس بود؛ با این وجود نمی توانم نام فرد خاصی را به عنوان بهترین مهره تیم اعلام کنم.

انتظاری در پایان گفت: بیش از ۲۰ سال است که لیگ برتر ما حرفه‌ای شده است. خواهشم از فدراسیون، سازمان لیگ و مسئولان برگزاری این است که برنامه برگزاری مسابقات، منسجم‌تر، شیک‌تر و تمیزتر باشد. ما باید برای هواداران ارزش قائل باشیم. قرار بود مسابقات یک هفته قبل برگزار شود اما تاخیر داشتیم و حالا که شروع شده وضعیت ورزشگاه این‌طوری است و تماشاگران هم در ورزشگاه حضور ندارند. به نظرم ما باید شرایط بهتری برای برگزاری لیگ ایجاد کنیم.