تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 شهریور 1402 - 8:48
کد خبر : 137872

اسرار «سکوت» احمدی‌نژاد؟

اسرار «سکوت» احمدی‌نژاد؟

آرمان شرق-گروه سیاست:یکی از سوالات پرتکرار در فضای سیاسی این است که چرا «محمود احمدی‌نژاد» سکوت اختیار کرده است. برخی می‌گویند به‌دلیل سهمی است که در دولت سیزدهم دارد ولی در جدیدترین این اظهارات یکی از نمایندگان نزدیک به او معتقد است این سکوت به دلیل حضورش در مجمع تشخیص مصلحت نظام است و همچنین که قصد ندارد به چهره‌ای مانند «رضا پهلوی» و … تبدیل شود.

اسرار «سکوت» احمدی‌نژاد؟

 

آرمان امروز، گروه سیاسی: یکی از سوالات پرتکرار در فضای سیاسی این است که چرا «محمود احمدی‌نژاد» سکوت اختیار کرده است. برخی می‌گویند به‌دلیل سهمی است که در دولت سیزدهم دارد ولی در جدیدترین این اظهارات یکی از نمایندگان نزدیک به او معتقد است این سکوت به دلیل حضورش در مجمع تشخیص مصلحت نظام است و همچنین که قصد ندارد به چهره‌ای مانند «رضا پهلوی» و … تبدیل شود. «احمد علیرضابیگی» درباره سکوت خبری محمود احمدی‌نژاد در قبال اعتراضات مردم گفت: «ایشان حرف و اعتراض‌شان را در ابعاد مختلف نسبت به مدیریت و شرایط حاکم بر کشور و روابط بین‌الملل به وضوح بیان کردند و خبر از آمدن یک سیل دادند که متاسفانه این سیل آمد. با وجود اینکه معترض هستند و نقد دارند، قطعا هدف‌شان این نبود که در ردیف کسانی همچون رضا پهلوی یا نخست‌وزیر دوران جنگ قرار گیرند.»

«احمدی‌نژاد کجاست؟» پرسشی است که از زمان شروع اعتراضات اخیر بارها از سوی برخی از کاربران در فضای مجازی و افکار عمومی مطرح شده است. علت آن هم به این باز می‌گردد که وی همیشه در مقاطع و اتفاقات مهم همچون انتخابات و اعتراضات ژست اپوزیسیون به خود می‌گرفت و داعیه حمایت از مردم و مطالبات آن‌ها می‌شد. چندی پس از اعتراضاتی که به دنبال مرگ مهسا امینی انجام شد، احکام اعضای جدید مجمع تشخیص صادر شد و به باور عده‌ای از جمله عبدالرضا داوی، عضو پیشین دفتر احمدی‌نژاد، انتصاب مجدد وی در مجمع تشخیص مصلحت نظام با سکوتی که در پیش گرفته مرتبط است.

احمد علیرضا بیگی، نماینده مجلس و از نزدیکان محمود احمدی‌نژاد در گفت و گو با دیده‌بان ایران در پاسخ به اینکه آیا محدودیتی برای او در نظر گرفته شده که در این مدت در سکوت به سر می‌برد، گفت: «خیر، محدودیتی در نظر گرفته نشده است.»

وی درباره علت سکوت خبری رییس جمهور اسبق ایران ادامه داد: «برداشت من این است که ایشان حرف و اعتراض‌شان را در ابعاد مختلف نسبت به مدیریت و شرایط حاکم بر کشور و روابط بین‌الملل به وضوح بیان کردند و خبر از آمدن یک سیل دادند که متاسفانه این سیل آمد. با وجود اینکه معترض هستند و نقد دارند، قطعا هدف‌شان این نبود که در ردیف کسانی همچون رضا پهلوی یا میرحسین موسوی قرار گیرند.»

علیرضا بیگی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا احمدی‌نژاد قصد منتشر کردن بیانیه یا واکنش‌هایی از این دست را دارد یا خیر، بیان کرد: «ایشان قصد نمک پاشیدن روی زخمی که به وجود آمده است را ندارند. در عین حال که بارها اعلام کرده‌اند که نسبت به شرایط موجود انتقاد دارند ولیکن به هیچ عنوان قصد نقش‌آفرینی در صحنه‌ای که بیگانه آن را آراسته است، ندارد.» این نماینده مجلس که حامی رییس جمهور سابق ایران است پیش‌تر در انتقاد از انتقاد به سکون احمدی‌نژاد گفته بود: «خیلی جالب است هنگامی که احمدی‌نژاد صحبت‌های تلخ و تندی درباره‌ی شیوه‌ی اداره‌ی کشور مطرح می‌کرد می‌گفتند چرا کسی مانع او نمی‌شود و کسی با احمدی‌نژاد برخورد نمی‌کند. حالا که سکوت می‌کند هم باز محل سوال قرار می‌گیرد که چرا ساکت شده. احمدی‌نژاد صحبت‌هایی که باید انجام می‌شد را از ۹۶ تا ۱۴۰۱ مطرح کرد. هنگامی که آن صحبت‌ها در این روزها بازنشر می‌شود خیلی‌ها تصور می‌کنند برای این روزهاست که نشانگر عالمانه بودن آن صحبت‌هاست. احمدی‌نژاد خودش را به چوپانی تشبیه می‌کرد که در یک بلندی ایستاده و آمدن سیل را زودتر از دیگران می‌بیند و خطاب به مردم و تصمیم‌گیران هشدار می‌دهد که جلوی سیل را بگیرند.»

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.