پیشکسوت پرسپولیس گفت: تبلیغات برای حضور رونالدو به قدری بود که خیلی‌ها پرسپولیس را فراموش کرده‌بودند.

حمید استیلی در گفت‌وگو با برنا، در مورد شکست اخیر پرسپولیس در بازی اول این تیم در لیگ قهرمانان آسیا اظهارداشت: بازی در آسیا برای باشگاه‌های ما همیشه سخت بود و در این دوره اکثر تیم‌های سطح اول آسیا با حضور ستاره‌های بزرگ دنیا خود را تجهیز کرده‌اند ولی با این وجود پرسپولیس می‌توانست برابر النصر نمایش و عملکرد بهتری را از خود به نمایش بگذارد اما در این بازی بچه ها حتی ۵۰ درصد خودشان هم نبودند و در نهایت پرسپولیس در این دیدار باخت تا شروع خوبی در این رقابت‌ها نداشته باشد، شکستی که عوامل زیادی در رقم خوردن آن دخیل بود.

وی درخصوص علل ناکامی پرسپولیس برابر النصر تصریح کرد: بخش مهمی که در ناکامی پرسپولیس در این دیدار دخیل بود، مسائل روحی و روانی تیم بود. شما ببینید نفراتی مانند علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، محمدحسین کنعانی و وحید امیری که در جام جهانی حضور داشتند و تجربه بازی برابر ستاره‌ها را کسب کرده بودند، در این دیدار برابر ستاره‌هایی مانند رونالدو شرایط خوبی داشتند ولی تقریبا نفرات دیگر از این شرایط برخوردار نبودند. تبلیغات زیادی که برای حضور رونالدو در ایران شده بود، باعث شد خیلی‌ها پرسپولیس را فراموش کرده بودند! ضمن این که پرسپولیس در این دیدار برخلاف بازی های دیگرش شجاعانه بازی نکرد و احتیاط چاشنی کار تیم شده بود. این بازی محتاطانه باعث شده بود تیم ناخودآگاه عقب برود و فاصله بین خطوط زیاد شود و النصر از این مساله نهایت بهره را ببرد.

مربی سابق پرسپولیس ادامه داد: شب قبل از بازی، در اردو بودم و با کادرفنی صحبت کردم. مساله‌ای که یحیی در شب بازی از آن ابراز نگرانی می‌کرد خرابی و شرایط نامساعد زمین بود که دیدید همین مساله باعث بروز مصدومیت برای دو ستاره پرسپولیس شد و پیش‌بینی یحیی از ابراز نگرانی برای وضعیت نامساعد زمین درست از کار در آمد. ضمن این که در خطایی اولی که میلاد سرلک مرتکب شد و داور او را با کارت زرد جریمه کرد، خرابی زمین نقش زیادی داشت، اخطاری که در نهایت در نیمه دوم منجر به اخراج سرلک شد و با ۱۰ نفره شدن پرسپولیس در نیمه دوم برنامه‌های کادرفنی بهم ریخت و باعث شد فضای بیشتری در اختیار النصر قرار بگیرد. من اطمینان دارم اگر سرلک اخراج نمی‌شد، پرسپولیس به النصر نمی‌باخت.

استیلی با اشاره به این که با این شکست کار برای صعود پرسپولیس به پایان نرسیده و نباید از این تیم ناامید شد، اظهارداشت: ۵ بازی دیگر پیش روی پرسپولیس است و این تیم می‌تواند این شکست را جبران کند. سه فصل پیش پرسپولیس در شرایطی به فینال آسیا راه پیدا کرد که در دور اول و بازی اول شکست خورده بود اما در ادامه بچه‌ها توانستند آن ناکامی را جبران کنند. در حال حاضر هم نباید از این تیم ناامید بود. درست است کسب امتیاز از النصر به عنوان جدی‌ترین رقیب در مرحله گروهی اتفاق خوبی برای ما محسوب می‌شد اما پرسپولیس توان جبران را دارد و می‌تواند با پیروزی برابر الدحیل، باخت اخیرش در تهران را جبران کند.