داوود هرمیداس باوند، دیپلمات، استاد حقوق بین‌الملل و روابط بین‌الملل در سن ۸۹سالگی در تهران درگذشت. وی ‌زاده ۱۹آبان۱۳۱۳ در تهران بود که دیروز یکشنبه در منزل خود درگذشت. باوند تحصیلات اولیه خود را در تهران گذراند. او پس از اخذ دیپلم به دانشگاه تهران رفت و در رشته حقوق و علوم سیاسی فارغ‌التحصیل شد.

سپس به آمریکا رفت و در سال۱۹۶۳ دکترای روابط بین‌الملل را از دانشگاه امریکن در واشنگتن دی‌سی با عنوان تز «ایران در دیدگاه استراتژیک شوروی در سال‌های ۱۹۱۷–۱۹۶۳» به پایان رساند. باوند در دانشگاه‌های رودآیلند، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، دانشگاه امام صادق و آزاد تدریس کرده ‌است. داوود هرمیداس‌باوند از اعضای هیات موسس انجمن علوم سیاسی ایران، انجمن ایرانی روابط بین‌الملل و انجمن ایرانی مطالعات سازمان ملل متحد بود. باوند از سال۱۳۵۴ به استخدام وزارت خارجه ایران درآمد و از سال۱۹۶۸ تا ۱۹۸۲ در سازمان ملل فعالیت کرد و ریاست کمیته حقوق مجمع عمومی سازمان ملل و ریاست کنوانسیون بین‌المللی ناظر بر مبارزه با گروگانگیری را بر عهده داشت. برخی از آثار و تالیفات او شامل «مبانی حاکمیت تاریخی، حقوقی و سیاسی بر جزایر سه‌گانه تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی»، دریاهای بسته و نیمه‌بسته، مساله نوروز، نقض تعهدات بین‌المللی و مسوولیت‌های ناشی از آن است.

پیام تسلیت ظریف

پیام تسلیت ظریف در پی درگذشت هرمیداس باوند

وزیر خارجه سابق ایران ، درگذشت دکتر داوود هرمیداس باوند، دیپلمات پیشین کشورمان را تسلیت گفت.

به گزارش خبرآنلاین در پیام وزیر خارجه سابق ایران آمده است:

درگذشت همکار ارجمند و دانشمند میهن دوست، شادروان دکتر داود هرمیداس باوند برای خانواده وزارت امور خارجه و نیز جامعه دانشگاهی بسیار دردناک ست.

این ضایعه اسفناک را به همسر گرانقدر، دختران داغدار، خانواده محترم، همکاران و شاگردان آن استاد فرزانه تسلیت عرض می‌کنم.
روانش شاد و یادش جاودان باد.

۲۱۲۱