تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 شهریور 1397 - 10:52
کد خبر : 38525

اتفاق عجیب و باورنکردنی در مسابقات یو اس اپن

اتفاق عجیب و باورنکردنی در مسابقات یو اس اپن

آرمان شرق:روز سیزدهم رقابتهای تنیس یو اس اپن در حالی در شهر نیویورک برگزار شد که راجر فدرر در مقابل حریف نسبتاً گمنامش جان میلمن شکست خورد. به گزارش آرمان شرق به نقل از ورزش سه، شکست ناباورانه‌ی فدرر که برای اولین بار در زندگی ورزشی خارق‌العاده‌ی خود به تنیسوری می‌باخت که جزو ۵۰ برتر

آرمان شرق:روز سیزدهم رقابتهای تنیس یو اس اپن در حالی در شهر نیویورک برگزار شد که راجر فدرر در مقابل حریف نسبتاً گمنامش جان میلمن شکست خورد.

به گزارش آرمان شرق به نقل از ورزش سه، شکست ناباورانه‌ی فدرر که برای اولین بار در زندگی ورزشی خارق‌العاده‌ی خود به تنیسوری می‌باخت که جزو ۵۰ برتر تنیسور دنیا نیست، باعث شد دیدار بزرگ او و رقیب همیشگی‌اش نوواک جوکوویچ در مرحله‌ی یک‌چهارم نهایی رقابتها به رویایی از دست رفته تبدیل شود.راجر فدرر سید دوم رقابتها در استادیوم آرتور اش نیویورک، در شبی گرم و شرجی، خسته و کند به نظر می‌رسید. فدرر در برگرداندن سه ست پوینت ناموفق بود و در نهایت در رقابتی چهار ستی، با نتایج ۳-۶ و ۷-۵ و ۷-۶ و ۷-۶ در مقابل حریفش شکست خورد. جان میلمن استرالیایی کسی بود که این شگفتی بزرگ را رقم زد و فدرر را حذف کرد. دیداری که در ساعتهای پایانی دوشنبه به وقت آمریکا آغاز شد و تا ساعت ۱ بامداد سه شنبه ادامه داشت.
به نظر می‌رسید گرما و هوای شرجی بیشترین تاثیر را بر روی عملکرد فدرر گذاشته باشد. حتی با اینکه در زمان شروع بازی این دو تنیسور خورشید غروب کرده بود اما دمای هوا بالای بیست و هشت درجه‌ی سانتیگراد بوده و میزان رطوبت هوا به ۷۵درصد می‌رسید. کاملاً مشخص بود که فدرر خیس و عرق‌کرده نمی‌تواند مثل همیشه بازی کند.
در چهارده دوره‌ی اخیر حضور فدرر در یو اس اپن، این دومین باری است که او قبل از رسیدن به مرحله‌ی یک‌چهارم نهایی شکست خورده و حذف می‌شود. فدرر پنج بار جام قهرمانی یو اس اپن را فتح کرده و با کسب ۲۰ قهرمانی گرند‌اسلم از این نظر رکورددار دنیا است.نوواک جوکوویچ تنیسور بزرگ صرب که برای یازدهمین دوره‌ی پیاپی در رقابتهای یو اس اپن شرکت کرده و قصد دارد سومین قهرمانی خود در این رقابتها و چهارمین قهرمانی‌اش در رقابتهای گرنداسلم را جشن بگیرد توانست به مرحله‌ی یک‌چهارم نهایی صعود کند.

چند ساعت پیش از حذف شگفت‌انگیز راجر فدرر، جکووویچ برای راه‌یابی به مرحله‌ی یک‌چهارم در مقابل ژائو سوسا تنیسور پرتغالی قرار گرفت. سوسا در رده‌بندی جهانی در رتبه‌ی شصت و هشتم دنیا قرار دارد. جوکوویچ در مقابل این حریف خود در سه ست پیاپی با نتایج ۶-۳ و ۶-۴ و ۶-۳ به پیروزی رسید. اما نکته‌ی جالب این مسابقه بیرون رفتن جوکوویچ از میدان با گرفتن تایم‌آوت پزشکی بود. این دومین بار در طول تورنمنت بود که جوکوویچ از این تایم‌آوت استفاده می‌کرد. جوکوویچ اعلام کرد که علت استفاده‌اش از این فرصت قانونی، شرایط سخت بازی در هوای گرم و شرجی این روزهای نیویورک بوده.یکی از مسابقات هیجان‌انگیز مرحله‌ی یک‌چهارم نهایی یو اس اپن امسال تکرار جدال مارتین چیلیچ و کی نیشیکوری خواهد بود، دو تنیسوری که در فینال رقابتهای ۲۰۱۴ به مصاف هم رفتند. چیلیچ در حال حاضر تنیسور هفتم دنیا است و نیشیکوری در رتبه‌ی ۲۱ رده‌بندی جهانی ایستاده.
چیلیچ که چهار سال پیش با شکست دادن نیشیکوری به اولین قهرمانی خود در رقابتهای بزرگ تنیس دست یافت، دیروز در مقابل دیوید گافین، تنیسور شماره ده دنیا در سه ست به پیروزی رسید تا به مرحله‌ی یک‌چهارم نهایی راه یابد. نیشیکوری هم در سه ست بر فیلیپ کولشرایبر پیروز شد تا جدال مشهور این دو تنیسور این بار در مرحله‌ی یک‌چهارم تکرار شود.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.