تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 تیر 1401 - 18:00
کد خبر : 108024

پخش مداحی مقابل سالن کنسرت!/موسیقی دو قطبی نشود

پخش مداحی مقابل سالن کنسرت!/موسیقی دو قطبی نشود

آرمان شرق-گروه جامعه:سیروان خسروی با انتشار نامه ای از اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان خوزستان از لغو کنسرت‌هایش در این استان خبر داد. فیلم های منتشرشده نشان می دهد که عده ای در مقابل سالنی که قرار بود کنسرت در آن برگزار شود، مداحی پخش کرده اند.

آرمان شرق-گروه جامعه:سیروان خسروی با انتشار نامه ای از اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان خوزستان از لغو کنسرت‌هایش در این استان خبر داد. فیلم های منتشرشده نشان می دهد که عده ای در مقابل سالنی که قرار بود کنسرت در آن برگزار شود، مداحی پخش کرده اند.

پخش مداحی مقابل سالن کنسرت!/موسیقی دو قطبی نشود

قدرت یک وانت و چند بلندگو از مجوز قانونی کشور بیشتره؟

لغو کنسرت سیروان خسروی در اهواز / پخش مداحی مقابل سالن کنسرت

سیروان خسروی با انتشار نامه‌ای از اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان خوزستان از لغو کنسرت‌هایش در این استان خبر داد.

 

کنسرت سیروان خسروی در اهواز قرار بود چهارشنبه در سینما هلال برگزار شود.

فیلم‌های منتشرشده نشان می‌دهد که عده‌ای در مقابل سالنی که قرار بود کنسرت در آن برگزار شود، مداحی پخش کرده اند.

سیروان خسروی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:«از اینکه نمیتونم مردم عزیز خوزستان رو بعد از اینهمه مدت ببینم عمیقا ناراحتم، ولی دوست دارم اینو بدونین که تا آخرین لحظه برای لغو نشدن کنسرت تلاش کردیم.

دیروز (چهارشنبه) حدود ساعت ۱۶ به من اطلاع دادن که باید ۶ سانس کنسرت اهواز رو کنسل کنم و از من درخواست اعلام این موضوع رو داشتن.

با توجه به اینکه تیم ۲۲ نفره ما از شب قبل کنسرت مشغول آماده‌سازی (سازه، استیج، نور، صدا، LED و …) بود و از اون طرف ۵۰۰۰ مخاطب از یک‌هفته پیش بلیت‌های کنسرت رو خریداری کرده بودن و برای حضور در این اجرا لحظه‌شماری میکردن و از اونجا که دلیل قانونی‌ای برای لغو این کنسرت وجود نداشت زیر بار کنسل کردن کنسرت نرفتم و اعلام کردم که کنسل شدن کنسرت باید فقط با نامه کتبی و از طریق نهاد قانونی اعلام بشه. برای من مهمترین نکته، اجرا برای مردمی بود که ۵ سال برای دیدن این کنسرت صبر کرده بودن.

از یک ساعت قبل از اجرا و در گرمای ۴۸ درجه اهواز، افرادی که مشخص نبود از چه ارگانی هستن از ورود مردم به سالن جلوگیری کردن که البته با پیگیری‌ها و تلاش تیم برگزاری، در نهایت مردم با یک ساعت تاخیر موفق به حضور در سالن شدن.

ناگفته نماند که اتفاقات عجیبی که مقابل سینما هلال افتاد و شرایط پر تنش و نا امنی که برای گروه و مردم بوجود اومده بود قابل توصیف نیست.

امروز (پنجشنبه) از طرف ارشاد خوزستان به ما اعلام شد که مجوز کنسرت لغو شده و اجازه برگزاری کنسرت امشب و فردا شب (۳۰ و ۳۱ تیر) رو نداریم.

مساله اینه که چطور علیرغم داشتن مجوز از طرف دولت و ارگان‌های مرتبط، کنسرت بدون اعلام هیچ دلیلی میتونه لغو شه و دولت توانایی ایستادن پای مجوزی که خودش صادر کرده رو نداره؟ یعنی قدرت یک وانت و چند بلندگو از مجوز قانونی کشور بیشتره؟

در قبال توهین‌ها و مزاحمت فیزیکی‌ای که برای مردم ایجاد شد چه کسی قراره پاسخگو باشه؟

بماند که تبعات دیگه این اتفاق از جمله نبودن بلیت برگشت به تهران تا ۳ روز دیگه و ضرر و زیان تهیه کننده و گروه و زمان از دست رفته هنوز دامنگیر ماست.»

مدیرکل ارشاد: برگزاری کنسرت در خوزستان لغو شده است

رضا کلاه‌کج مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: بر اساس مصوبه شورای تامین اهواز تا اطلاع‌ ثانوی برگزاری کنسرت در اهواز لغو شده است.

حجت الاسلام و المسلمین رضا کلاه‌کج در گفت‌وگو با خبرنگار جماران  اظهار کرد:  برگزاری کنسرت‌ در استان خوزستان تا اطلاع‌ ثانوی لغو شده است و دلیل ان مصوبه شورای تامین شهرستان اهواز است.

وی افزود: در خصوص دلیل این مصوبه،  فرمانداری اهواز امکان اطلاع‌رسانی را دارد. به اداره کل ارشاد این مصوبه ابلاغ شده است و در این خصوص تصمیم‌گیرنده‌ نیست.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در خصوص حواشی پیش آمده در برگزاری کنسرت سیروان خسروی در شامگاه چهارشنبه ۲۹ تیرماه گفت: با وجود تجمع برخی افراد اما دو سانس این کنسرت برگزار شد و مردم استفاده کرده‌اند.

وی ادامه داد: افرادی که تجمع کردند دلیل خود را مخالفت با نوع پوشش و حجاب اعلام کرده‌اند که با حضور نیروی انتظامی و دستگاه‌های مرتبط مدیریت شد و هیچ اختلالی در برگزاری کنسرت صورت نگرفت.

کنسرت های سهراب پاکزاد هم در اهواز لغو شد

کنسرت های سهراب پاکزاد هم در اهواز لغو شد

کنسرت سهراب پاکزاد ـ خواننده موسیقی پاپ ـ در اهواز لغو شد.

به گزارش ایسنا، در پی لغو کنسرت های سیروان خسروی در اهواز پس از یک روز برگزاری، حالا خبر از لغو کنسرت خواننده دیگری در ژانر موسیقی پاپ و در همین شهر به گوش می رسد.

سهراب پاکزاد قرار بود طی روزهای اول، دوم و سوم مرداد ماه در شهر اهواز کنسرت داشته باشد که بنا بر اعلام موسسه برگزار کننده این کنسرت ها، اجراها لغو و مبالغ فروش بلیط به صورت خودکار به حساب افرادی که بلیط تهیه کرده اند، بازگردانده خواهد شد.

پیشتر دو روز از اجراهای سیروان خسروی در اهواز لغو شده بود و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان علت را متوجه تصمیم و ابلاغیه شورای تامین استان خوزستان دانسته بود. ضمن اینکه سرپرست فرمانداری شهر اهواز در گفت وگویی با ایسنا دو علت را برای این تصمیم برشمرده بود:

«دیروز (در روز برگزاری کنسرت اول سیروان خسروی) ترافیک سنگینی رو به روی سینمای هلال اهواز ایجاد شده بود که این امر موجب شد راهور اهواز به ما نامه بزند که این محل برای اجرای کنسرت مناسب نیست. مورد دوم هم بحث عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی بود که مرکز بهداشت هم به ما نامه زد که در این مراسم رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت نگرفته است، فعلا این مراسم در این مکان لغو شود؛ نه اینکه کلا برگزاری کنسرت در اهواز تا اطلاع ثانوی ممنوع شود. ولی اگر ارشاد تصمیم بگیرد که این مراسم در مکان مناسب‌تر و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا شود، بر اساس مجوزهای قانونی مشکلی ندارد.»

کنسرت سهراب پاکزاد هم قرار بود در همین سینما هلال برگزار شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.