تاریخ انتشار : جمعه 10 اردیبهشت 1400 - 11:55
کد خبر : 67161

انتقاد پزشکیان از عدم توسعه یافتگی برخی استان ها علیرغم داشتن منابع طبیعی و ثروت سرشار/ به استان ها،اختیارات کافی می دهم

انتقاد پزشکیان از عدم توسعه یافتگی برخی استان ها علیرغم داشتن منابع طبیعی و ثروت سرشار/ به استان ها،اختیارات کافی می دهم

ارمان شرق- اگر بعضی اختیارات به استان ها واگذار شود گشایش بیشتری در کار مردم صورت می گیرد. فرض کنید به آذربایجان، خوزستان، سیستان و بلوچستان و سایر شهرهای مرزی اختیارات اقتصادی بیشتری می دادیم. دست کم می توان گفت که در تأمین بسیاری از موارد مثل غذا، دارو و نهاده های دامی و کشاورزی مشکلی نداشتند.

مسعود پزشکیان نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ مواضع اش را در مورد تمرکز زدایی و دادن اختیارات بیشتر به استان ها اظهار کرد.
مملکت درست نخواهد شد مگر با تفویض اختیارات بیشتر به استان ها.
پزشکیان از تصمیم و برنامه اش مبنی بر تفویض اختیار بیشتر به استان ها خبر داد و گفت: به نظرم مملکت درست نخواهد شد مگر اینکه اختیارات بیشتری به استان ها تفویض شود. مشابه ساختاری که در کشور ما وجود دارد در هیچ جای دنیا نیست.

وی افزود: اگر بعضی اختیارات به استان ها واگذار شود گشایش بیشتری در کار مردم صورت می گیرد. فرض کنید به آذربایجان، خوزستان، سیستان و بلوچستان و سایر شهرهای مرزی اختیارات اقتصادی بیشتری می دادیم. دست کم می توان گفت که در تأمین بسیاری از موارد مثل غذا، دارو و نهاده های دامی و کشاورزی مشکلی نداشتند.
دکتر پزشکیان از عدم توسعه یافتگی برخی استان ها علیرغم داشتن منابع طبیعی و ثروت سرشار انتقاد کرد و گفت: برای توسعه ان ها برنامه ویژه ای خواهیم داشت.
این نماینده یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خصوص اختیارات ریاست جمهوری گفت: در ایران معمولا مسئولان اختیار تام ندارند به همین خاطر مسئولان همیشه از نشدن ها حرف می زنند. به همین خاطر به نظر ما می رسد که همه دارند از زیر کار درمی روند. قوه قضاییه می گوید ما وظایف خود را انجام دادیم اما فلان اتفاق نیفتاد. مجلس می گوید که قانون نوشتیم و نظارت کردیم اما فلان اتفاق نیفتاد و دولت هم به همین ترتیب. به نظرم مسئله حکمرانی در ایران مسئله چگونگی تفویض قدرت از مراکز به واحدهای پایینی است. هم اکنون اختیارات در کشور ما جزیره ای است. نظر من این است که به هر کسی که می خواهید اختیار بدهید اول اختیارش به معنی قدرت واقعی باشد و دوم فرد مسئول پاسخگو باشد نه منتقد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.