تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 اردیبهشت 1400 - 10:19
کد خبر : 67067

تصمیم مهم بایدن برای برداشتن تحریم‌های برجامی و تحریم های شدید ترامپ

تصمیم مهم بایدن برای برداشتن تحریم‌های برجامی و تحریم های شدید ترامپ

ارمان شرق- مقام‌های کنونی و پیشین دولت آمریکا به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفتند که واشنگتن برای ترغیب ایران به بازگشت به تعهدات برجامی، قصد دارد از برخی تحریم‌های سخت دوران ترامپ عقب بنشیند.

تصمیم مهم بایدن برای برداشتن تحریم‌های برجامی و تحریم های شدید ترامپ

خبرگزاری «آسوشیتدپرس»‌ از آغاز بررسی‌های آمریکا برای لغو تحریم‌ها علیه ایران خبر داد.
لغو تحریم های ایران | تصمیم مهم بایدن برای برداشتن تحریم‌ها

مقام‌های کنونی و پیشین دولت آمریکا به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفتند که واشنگتن برای ترغیب ایران به بازگشت به تعهدات برجامی، قصد دارد از برخی تحریم‌های سخت دوران ترامپ عقب بنشیند.

علی‌رغم تاکید ایران بر لزوم لغو تمامی تحریم‌ها جهت بازگشت تهران به پایبندی کامل به برجام اما واشنگتن همچنان بر حفظ برخی از آنها اصرار دارد.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس»‌ بامداد پنجشنبه به نقل از مقام‌های کنونی و پیشین آمریکا نوشت: «دولت بایدن در حال بررسی عقب نشستن از برخی از شدیدترین تحریم‌های دوره ترامپ است تا ایران را به بازگشت به پایبندی به برجام ترغیب کند».

این منابع به آسوشیتدپرس گفتند همزمان با تداوم گفت‌وگوهای غیرمستقیم در وین درباره امکان احیای توافق هسته‌ای، مقام‌های آمریکایی بیش از گذشته تمایل به توسعه آنچه ممکن است به ایران پیشنهاد دهند، پیدا کردند».

جک سالیوان مشاور امنیت ملی رئیس جمهور ایالات متحده روز چهارشنبه در گفتگو با شبکه ام اس ان بی سی درباره دستیابی به معاهده هسته ای با ایران صحبت کرد.

امکان بازگشت آمریکا به برجام

جک سالیوان مشاور امنیت ملی رئیس جمهور ایالات متحده روز چهارشنبه در گفتگو با شبکه ام اس ان بی سی گفت که دستیابی به معاهده هسته ای با ایران امکان‌پذیر است.

وی بیان داشت: «ما معتقدیم که در نهایت می توانیم به معاهده هسته ای ایران برگردیم که با توجه به اصل رضایت برای رضایت بوده و بر این اساس به سمت یک معامله بلند مدت پایدار با ایران حرکت می کنیم.»

ایران در مذاکرات برای ازسرگیری برجام اصرار دارد که آمریکا در ابتدا باید تحریم های وضع شده پس از خروج یک جانبه اش را لغو کند، آمریکا می خواهد که ایران به اجرای کامل وظایف خود بر اساس توافق بازگردد.

آخرین دیدار کمیسیون مشترک ۲۷ آوریل ( ۷ اردیبهشت) در سطح روسای سیاسی برگزار شد و اعضا آن به بحث و گفتگو با هدف رسیدن به بازگشت آمریکا به معاهده هسته ای و لغو تحریم های مرتبط با برجام ادامه دادند.
منبع: اسپوتنیک نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.