تاریخ انتشار : جمعه 18 فروردین 1402 - 8:44
کد خبر : 127630

تحلیلگر اصولگرا:حضور همه جناح‌ها در انتخابات باعث شیرین کامی جامعه می شود

تحلیلگر اصولگرا:حضور همه جناح‌ها در انتخابات باعث شیرین کامی جامعه می شود

تحلیلگر اصولگرا:حضور همه جناح‌ها در انتخابات باعث شیرین کامی جامعه می شود آرمان امروز: «ناصر ایمانی»، تحلیلگر مسائل سیاسی در پاسخ به این سوال که مسئولان نظام چگونه باید عمل کنند که در پایان اسفندماه بتوانیم بگوییم سالی که گذشت سال شیرینی بود، به خبرنگار «آرمان امروز» می‌گوید: «در این مورد ابتدا باید به صورت

تحلیلگر اصولگرا:حضور همه جناح‌ها در انتخابات باعث شیرین کامی جامعه می شود

آرمان امروز: «ناصر ایمانی»، تحلیلگر مسائل سیاسی در پاسخ به این سوال که مسئولان نظام چگونه باید عمل کنند که در پایان اسفندماه بتوانیم بگوییم سالی که گذشت سال شیرینی بود، به خبرنگار «آرمان امروز» می‌گوید: «در این مورد ابتدا باید به صورت عامیه بگوییم که نوع فعالیت و کنش‌های کارگزاران نظام باید به گونه‌ای باشد که «روی اعصاب شهروندان راه نروند» و در اصطلاح با عملکرد خود جامعه را به حد عصبانیت نرسانند. این موضوعات را می‌توانیم مانعی برای شیرین شدن سال بنامیم. در شرایط کنونی باتوجه به رخدادها و حوادثی که در سال گذشته مشاهد کردیم باید بگوییم که سطح امید مردم بسیار پایین است به‌خصوص در مورد نسل جوان که همواره با بیم و امید به آینده خود نگاه می‌کنند. اگر نگوییم که نسل جوان کاملا ناامید شده است ولی می‌توانیم بگوییم که امید کمی به آینده دارند. این عدم امیدواری در بین مردم می‌تواند به همه حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی آسیب بزند. اگر این وضعیت ادامه داشته باشد، اتفاقات ناگواری رخ خواهد داد که به ناامیدی دامن خواهد زد. ما نیاز داریم که کارگزاران نظام به‌‎نوعی به شهروندان امید تزریق کنند که برای آنها محسوس و قابل لمس باشد. در این مورد مشاهده می‌کنیم که برخی از مسئولان با ارائه برنامه‌های غیر اجرایی و آمارهای غیر واقعی، باعث ناامیدی جامعه می‌شوند. به‌نظر یکی از اولویت‌هایی که می‌تواند سال جاری را شیرین کند، بالابردن واقعی سطح امید در بین شهروندان است. کارگزارن نظام باید به مردم نشان دهند که اطلاعات و انگیزه لازم برای رفع موانع را دارند در غیر این صورت اعتماد جامعه به دست‌اندرکاران نظام کم رنگ خواهد شد. در کنار برطرف کردن چالش‌های اجتماعی بین مردم و دولت، مهار تورم، بهبود وضعیت معیشتی و البته تزریق امید به جامعه باید در اولویت قرار گیرد.»
این فعال سیاسی در ادامه با اشاره به انتخابات مجلس که در اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد اضافه می‌کند: «انتخابات پیشِ‌روی مجلس می‌تواند باعث اتحاد جامعه شود. این مهم در صورتی رخ خواهد داد که در کنار حضور همه گرایش‌ها و تفکرات سیاسی-اجتماعی این ذهنیت در تفکر مردم از بین برود که به‌عنوان مثال انتخابات توسط طیف خاصی مهندسی شده است و افرادی را معرفی می‌کنند که شهروندان به ناچار باید به آنها رای دهند. پیش از اینکه این ذهنیت در بین مردم به‌وجود بیاید در دوره‌های گذشته مشاهده می‌کردیم که مثلا اگر همه اعضای مجلس از یک طیف سیاسی-اجتماعی بودند، چنین ذهنیتی وجود نداشت ولی حالا باید واقعیت را بپذیریم که اینگونه شایعات در بین شهروندان قدرت گرفته است. حضور همه تفکرات و جناح‌های سیاسی-اجتماعی در کارزار انتخابات قطعا می‌تواند باعث خشنودی و شیرین کامی جامعه شود زیرا تنها در چنین وضعیتی است یک شهروند می‌تواند خود را یکی از تصمیم‌گیران کشور تلقی کند.»آرمان امروز، گروه سیاسی: سالی که گذشت با خاطرات تلخی همراه بود؛ رنگارنگ و گوناگون که می‌شد با تدابیری شایسته و بایسته، امروز در خاطره سیاسی مردم جایی نداشته باشد اما با این وجود روزنه‌های امید برای تغییر شرایط کنونی برای جامعه ایران همواره وجود دارد که اگر به بار بنشیند می‌تواند مرهمی بر زخم‌های ملت باشد. در این بین، باید به بخشی از پیام نوروزی رهبری اشاره کنیم که تاکید داشتند که مسئولان باید تلاش کنند تا سال جاری، سال شیرینی برای ملت باشد. در بخشی از این پیام آمده است: «من عرض می‌کنم همه‌ی سعی مسئولان دولتی، علاوه‌ی بر آنها سعی فعالان اقتصادی و  فعالان سیاسی و فرهنگی باید این باشد که ما سال ۱۴۰۲ را برای ملّت ایران یک سال شیرینی قرار بدهیم. یعنی کاری کنیم، همه‌مان وظیفه داریم که ان‌شاءالله یک سال شیرینی برای مردم باشد. تلخی‌ها کاسته بشود و شیرینی‌ها افزوده بشود.»
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.