تاریخ انتشار : جمعه 11 آذر 1401 - 0:48
کد خبر : 118004

ژاپن ۲ – اسپانیا یک، در تاریخ از این بازی زیاد حرف می‌زنند!/آلمان ؛ حذف و تمام!

ژاپن ۲ – اسپانیا یک، در تاریخ از این بازی زیاد حرف می‌زنند!/آلمان ؛ حذف و تمام!

آرمان شرق-گروه ورزش:دیدار اسپانیا و ژاپن به عجیب‌ترین شکل ممکن به پایان رسید و در کمال شگفتی سامورایی‌ها توانستند با پیروزی برابر اسپانیا به عنوان صدرنشین به دور حذفی صعود کنند. همچنین در یکی از بازی‌های بسیار جذاب امروز جام جهانی، آلمان به مصاف کاستاریکا رفت. نکته جالب این بازی این بود که شانس کاستاریکایی‌ها برای صعود بیشتر از آلمان بود و شاگردان هانسی فلیک استرس بالایی را تجربه کردند.

ژاپن 2 - اسپانیا یک، در تاریخ از این بازی زیاد حرف می‌زنند!

به گزارش “ورزش سه”، دیدار اسپانیا و ژاپن به عجیب‌ترین شکل ممکن به پایان رسید و در کمال شگفتی سامورایی‌ها توانستند با پیروزی برابر اسپانیا به عنوان صدرنشین به دور حذفی صعود کنند.
تا پایان نیمه نخست همه چیز طبق پیش‌بینی‌ها پیش رفت و اسپانیا و آلمان با پیروزی برابر رقبا مجوز حضور در دور حذفی را کسب کرده بودند اما شاید ماحصل حساب و کتاب انریکه در رختکن این بود که اگر در رده دوم جدول قرار بگیرد سمت آسان‌تر جدول می‌رود و این ریسک را به جان خرید.
در نیمه دوم با اسپانیایی کاملا متحول شده رو به رو بودیم و آن‌ها نشانی از تیم نیمه اول نداشتند و ژاپن در کمتر از ۱۰ دقیقه ۲ بار دروازه لاروخا را باز کرد و کار را تمام کرد اما در ادامه شاگردان انریکه جز پاس‌کاری‌های بی‌هدف و بدون فشار کاری انجام ندادند تا ژرمن‌ها با وجود پیروزی برابر کاستاریکا به دلیل تفاضل گل پایین‌تر حذف شوند اسپانیا پشت سر ژاپن به دور حذفی صعود کند.

🏆 جام جهانی ۲۰۲۲ قطر – گروه E
🏟ورزشگاه: استادیوم بین المللی خلیفه: 
داور: ویکتور گومز / کمک داور اول: زاخائیل سیولا / کمک داور دوم: سورو فاتسوانه

🟨 اخطار
کو ایتاکورا (۳۹)- شوگو تانیگوچی (۴۴)- مایا یوشیدا (۴۵) از ژاپن

🇪🇸 تیم ملی اسپانیا:
اونای سیمون، سزار آزپلیکوئتا (۴۶- دنی کارواخال)، رودری، پائو تورس، الخاندرو بالده (۶۷- یوردی آلبا)، سرخیو بوسکتس، گاوی (۶۷- آنسو فاتی)، پدری، نیکو ویلیامز، دنی اولمو و آلوارو موراتا
سرمربی: لوئیز انریکه

🇯🇵 تیم ملی ژاپن:
شویچی گوندا، کو ایتاکورا، شوگو تانیگوچی، مایا یوشیدا، یوتو ناگاتومو (۴۶- کائورو میتوما)، جونیا ایتو، هیدماسا موریتا، آئو تاناکا (۸۶- واتارو اندو)، دایزن مائدا (۶۲- تاکوما آسانو)، تاکفوسا کوبو (۴۶- ریتسو دوآن) و دایچی کامادا (۶۷- تاکهیرو تومیاسو)
سرمربی: هاجیمه موریاسو

⚽️ شرح گل‌ها
اسپانیا یک – ژاپن صفر (۱۲- آلوارو موراتا): همکاری عالی نکو ویلیامز و سزار آزپلیکوئتا در سمت راست منجر به ارسال سزار شد و ضربه سر زیبای آلوارو موراتا دروازه ژاپن را خیلی زود باز کرد.

اسپانیا یک – ژاپن یک (۴۸- ریتسو دوآن): بالاخره پاسکاری‌های متعدد بازیکنان اسپانیا در خط دفاعی کار دست این تیم داد و اشتباه بالده باعث شد توپ به ریتسو دوآن برسد و او هم با شلیکی زیبا توانست سیمون را تسلیم کند.

اسپانیا یک – ژاپن ۲ (۵۳- آئو تاناکا): لاروخا اسیر ضد حمله ژاپنی‌ها شد و ریتسو دوآن، تعویض طلایی سرمربی ژاپن توانست با نفوذ از سمت راست توپ را به داخل محوطه جریمه ارسال کند و در حالی که توپ در حال اوت شدن بود، بازیکن ژاپن با یک پاس رو به بیرون توانست تاناکا را صاحب توپ کند و او هم برای دومین بار دروازه سیمون را باز کرد.

⏱ لحظات حساس
دقیقه ۸: اشتباه بوسکتس در خط دفاعی اسپانیا توپ را در اختیار ژاپنی‌ها قرار داد و بازیکن ژاپن توپ را به سمت راست برد اما ضربه ایتو در داخل محوطه جریمه به تور کنار دروازه سیمون برخورد کرد.
دقیقه ۹: ارسال بلند اولمو از سمت چپ روی سر موراتا فرود آمد اما ضربه سر این بازیکن در اختیار سنگربان ژاپن قرار گرفت.
دقیقه ۲۲: پاس عمقی گاوی به موراتا رسید و او نیز بی‌درنگ دروازه ژاپن را هدف قرار داد اما گوندا در دو ضرب توپ را مهار کرد.
دقیقه ۲۶: باز هم اشتباه بوسکتس در قلب خط دفاع هنگام پاس دادن می‌رفت که دروازه لاروخا را تهدید کند که توپ از پای بازیکن ژاپن جدا شد
دقیقه ۳۳: حرکت خطرناک سیمون در نگه داشتن توپ درون دروازه اسپانیا می‌رفت که منجر به گل اول ژاپنی‌ها شود اما در لحظه آخر سیمون توپ را دور کرد.
دقیقه ۷۰: ژاپنی‌ها که کاملا عقب نشینی کرده‌اند با یک ضد حمله تند و تیز به دروازه اسپانیا رسیدند اما ضربه آسانو به بیرون رفت.
دقیقه ۸۹: تیکی تاکای زیبای بازیکنان اسپانیا و پاس عالی تورس به عمق دفاع ژاپن به اولمو رسید اما سنگربان ژاپن توانست توپ را مهار کند.
دقیقه ۶+۹۰: دنی اولمو از پشت محوطه جریمه اقدام به شوت زنی کرد اما ضربه او با اختلاف از کنار دروازه به بیرون رفت.

🔴 درحاشیه
* انریکه تیمش را با ۵ تغییر نسبت به بازی قبل وارد میدان کرده است. آزپلیکوئتا، پائو تورس و بالده در خط دفاعی جانشین کارواخال، لاپورت و آلبا شده‌اند و ویلیامز و موراتا در خط حمله جانشین فران تورس و آسنسیو شده‌اند.
* ژاپن هم با ۵ تغییر نسبت به بازی با کاستاریکا وارد زمین شده است. تانیگوچی در خط دفاعی جانشین یامانه شده است. ایتو و تاناکا هم جانشین اندو و دوآن شده‌اند. در خط حمله هم کوبو و مائدا به جای اوئدا و سوما وارد زمین شده‌اند.
* ژاپنی‌ها در نیمه نخست خطاهای زیادی را روی گاوی، ستاره جوان لاروخا مرتکب شدند و این استعداد جوان خوش شانس بود که با صدمه جدی رو به رو نشد.
* ژاپن در نیمه نخست نتوانست هیچ شوتی به چارچوب دروازه اسپانیا شلیک کند و شاگردان انریکه مالک توپ و میدان بودند.
* با توجه به برتری اسپانیا و آلمان مقابل ژاپن و کاستاریکا در نیمه نخست، در صورت تداوم این نتایج تا پایان بازی اسپانیا و آلمان به دور حذفی صعود خواهند کرد.
* گل دوم ژاپنی‌ها در حالی به ثمر رسید که به نظر می‌رسید، کائورو میتوما توپ را بیرون از خط عرضی برای تاناکا ارسال کرده بود و داور نیز ابتدا گل را مردود اعلام کرد اما پس از بازبینی صحنه،گل ژاپنی‌ها پذیرفته شد.

* هاجیمه موریاسو در شروع نیمه دوم دو تعویض انجام داد که هر دوی آن‌ها در کمتر از ۱۰ دقیقه اثرگذار بودند. دوآن گل اول را به ثمر رساند و در به ثمر رسیدن گل دوم نقش داشت و میتوما هم پاس گل دوم تیمش را ساخت.
* آندرس اینیستا، زننده گل قهرمانی اسپانیا در جام جهانی ۲۰۱۰ در ورزشگاه حضور دارد و در حال تماشای بازی است

آلمان ۴ – کاستاریکا ۲ ، مانشافت حذف و تمام!

آلمان در شبی که موقعیت‌‌های بسیاری داشت با چهار گل کاستاریکا را شکست داد اما باخت غیرمنتظره اسپانیا به ژاپن باعث حذف زودهنگام مانشافت شد.

آلمان 4 - کاستاریکا 2 ، مانشافت حذف و تمام!

به گزارش “ورزش سه”، در یکی از بازی‌های بسیار جذاب امروز جام جهانی، آلمان به مصاف کاستاریکا رفت. نکته جالب این بازی این بود که شانس کاستاریکایی‌ها برای صعود بیشتر از آلمان بود و شاگردان هانسی فلیک استرس بالایی را تجربه کردند.

بازی در نیمه اول کاملا یک طرفه به سود آلمان شروع شد و خیلی زود و در دقیقه ده سرژ گنابری دروازه ناواس را باز کرد‌. در ادامه این نیمه آلمان موقعیت‌های خوب دیگری داشت اما نتوانست آنها را تبدیل به گل کند. در این نیمه کاستاریکا تنها یک موقعیت خوب داشت که نویر آن را مهار کرد.

اتفاقات نیمه دوم اما برای آلمانی‌ها غیرقابل انتظار پیش رفت. مانشافت در نیمه دوم دو بار دروازه خود را فرو ریخته دید تا کاستاریکایی‌ها برای دقایقی حس تیم صعود کننده را داشته باشند. عجیب اینکه آلمان در دقایقی که حمله می‌کرد دو گل را دریافت کرد‌.

با این حال آلمانی‌ها به خودشان آمدند و موفق شدند به بازی برگردند. دبل کای هاورتز و گل نیکلاس فولکروگ مانشافت را به بازی برگرداند اما به جام نه! در حالی که آلمانی‌ها برای صعود نیاز داشتند اسپانیا مقابل ژاپن نتیجه بگیرد اما تیم انریکه به سامورایی‌ها باخت تا شاگردان فلیک وداعی زودهنگام با جام داشته باشند.

بازی سوم مرحله گروهی جام جهانی/ گروه E / ورزشگاه البیت

تیم داوری: استفانی فراپارت، نئوزا بک، کارن دیاز و ساید مارتینز

ترکیب کاستاریکا:
کیلور ناواس، اسکار دوآرته، واستون کندال، پابلو وارگاس، کیشر فولر، بریان اوویدو، کلسو بورگس، یستین تیه‌دا، برندون آگویلرا، ژوئل کمپل و یوهان ونگاس

ترکیب آلمان:
مانوئل نویر، نیکولاس زوله، آنتونیو رودیگر، جاشوا کیمیش، دیوید رائوم( ۶۶- ماریو گوتزه)، لئون گورتزکا(۴۶- لوکاس کلوسترمن)، ایلکای گوندوگان (۵۵- نیکلاس فولکروگ)، سرژ گنابری، توماس مولر ( ۶۶- کای هاورتز)، لروی سانه و جمال موسیالا

🟨 اخطار:
اسکار دوآرته(۷۷) از کاستاریکا

⚽️ شرح گل:
آلمان یک- کاستاریکا صفر (دقیقه ۱۰: سرژ گنابری): ارسال عالی رائوم از سمت چپ، در محوطه روی سر گنابری نشست و این بازیکن با ضربه‌ای دقیق گل اول آلمان را زد و بدون خوشحالی خاصی توپ را برداشت تا در میانه زمین بکارد و نوید گل‌های بعدی را بدهد.

آلمان یک – کاستاریکا یک ( دقیقه ۵۸: یستین تیه‌دا): حمله سریع کاستاریکایی‌ها سبب شد اتفاقی که آلمان از آن می‌ترسید به واقعیت تبدیل شود. توپ از سمت راست به روی دروازه نویر ارسال شد و ضربه سر بازیکن کاستاریکا را نویر برگشت داد و در ریباند یستین تیه‌دا جلوتر از مدافعین توپ را درون دروازه جای داد.

آلمان یک – کاستاریکا دو ( دقیقه ۷۰: پابلو وارگاس): سانتر بلند بازیکن کاستاریکا به روی دروازه آلمان آمد و پس از اثر گذاری بازیکنان این تیم، توپ به وارگاس رسید و در شلوغی محوطه جریمه در میان اشتباه نویر و مدافعان گل زده شد.

آلمان دو – کاستاریکا دو ( دقیقه ۷۳: کای هاورتز): حرکت ترکیبی آلمانی‌ها و فشار بی امان آنها سبب شد دو بازیکن تعویضی هانسی فلیک در زدن گل تساوی اثر بگذارند. پاس خوب فولکروگ، هاورتز را در موقعیت گلزنی قرار داد و او در محوطه جریمه با شوتش دروازه ناواس را فرو ریخت.

آلمان سه – کاستاریکا دو (دقیقه ۸۵: کای هاورتز): سانتر سرژ گنابری از سمت راست روی پای هاورتز نشست و این بازیکن با ضربه‌ای دقیق دروازه ناواس را برای سومین بار باز کرد.

آلمان چهار – کاستاریکا دو( دقیقه ۸۹: نیکلاس فولکروگ): پاس بلند کیمیش به محوطه جریمه به سانه رسید و لروی سانه با سینه موقعیت گلزنی را برای فولکروگ فراهم کرد و او دروازه را باز کرد. نکته جالب اینکه این گل ابتدا به دلیل آفساید مردود اعلام شد اما پس از چک شدن صحنه داور گل چهارم آلمان را پذیرفت.

⏱️لحظات حساس:

دقیقه ۲: شوت جمال موسیالا توسط گلر کاستاریکا راهی کرنر شد.

دقیقه ۸: ارسال کیمیش از سمت راست روی سر مولر نشست اما ضربه او در چارچوب نبود‌.

دقیقه ۱۴: ضربه سر خطرناک گورتزکا توسط ناواس راهی کرنر شد تا یکی دیگر از موقعیت‌های خطرناک آلمان از دست برود.

دقیقه ۳۵: شوت از راه دور و خطرناک کیمیش را ناواس در دو مرحله جمع کرد.

دقیقه ۴۰: ضربه فنی سرژ گنابری از محوطه جریمه با اختلاف کمی به بیرون رفت.

دقییه ۴۳: بهترین فرصت کاستاریکا روی فرار فولر به دست آمد و شوت او توسط مانوئل نویر مهار شد.

دقیقه ۶۰: شوت موسیالا به تیرک دروازه ناواس خورد و به بیرون رفت.

دقییه ۶۷: شوت جمال موسیالا بازهم به تیرک دروازه ناواس برخورد کرد.

دقیقه ۷۶: ضد حمله آلمان می‌توانست باعث زدن گل سوم آنها شود که شوت فولکروگ در محوطه شش قدم توسط ناواس به کرنر فرستاده شد.

🔴حاشیه:

*استفانی فراپارا، نئوزا بک و کارن دیاز اولین تیم داوری زن در تاریخ جام جهانی هستند که بازی آلمان و کاستاریکارا قضاوت می‌کنند.

*جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا این بازی را از نزدیک تماشا می‌کند.

*با گلی که ژاپن در بازی همزمان به اسپانیا زد، آلمان به سوم جدول رفت تا استرس در اردوی آلمانی‌ها حاکم شود.

*پس از گل دوم آلمان، هاورتز سعی داشت توپ را بردارد و به وسط زمین ببرد که بازیکن کاستاریکا مانع او شد و میان آنها درگیری پیش آمد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.