تاریخ انتشار : جمعه 17 شهریور 1402 - 10:30
کد خبر : 138476

پیشنهاد ویژه به علی لاریجانی:حمایت از یک لیست انتقادی در انتخابات

پیشنهاد ویژه به علی لاریجانی:حمایت از یک لیست انتقادی در انتخابات

آرمان شرق-گروه سیاست:فلاحت پیشه نماینده ادوار مجلس در گفتگو با نامه نیوز از لاریجانی خواست از یک لیست انتقادی در انتخابات پیش رو حمایت کند.

پیشنهاد ویژه به علی لاریجانی:حمایت از یک لیست انتقادی در انتخابات

پیشنهاد انتخاباتی ویژه به علی لاریجانی

فلاحت پیشه نماینده ادوار مجلس در گفتگو با نامه نیوز از لاریجانی خواست از یک لیست انتقادی در انتخابات پیش رو حمایت کند.

حشمت الله فلاحت پیشه درباره آرایش سیاسی انتخابات اسفندماه گفت: اگر قرار به انتخابات صوری و شکلی باشد، طبیعتا با لیست هایی مواجه خواهیم بود که هدف شان فقط کسب قدرت است و هیچ کدام برنامه ای برای ایجاد یک شرایط تحولی در جامعه ندارند. در چنین فضایی یک انتخابات با مشارکت حداقلی شکل می گیرد.

وی افزود: هر کدام از نخبگان سیاسی که وارد انتخابات صوری و شکلی شوند، یکی از آخرین فرصت خودشان را برای اثرگذاری مثبت در عرصه سیاسی کشور از دست می دهند. جریان اصلی حاکم بر دو قوه مجریه و مقننه بیشتر به دنبال چنین انتخابات شکلی و صوری هستند تا ترکیبی از همین دو جریان، اکثریت کرسی های مجلس آینده را در اختیار بگیرند.

این استاد دانشگاه افزود: جریان حافظ وضع موجود در دولت طی ۲ سال گذشته مالیات های سنگین را بر جامعه بست، در مجلس نیز نقش ماشین امضای لوایح دولت را بازی کرد و عملا در تصمیم گیری های اقتصادی و سیاست خارجی کشور غایب بود. حتی دولت رویکردهایی را که در قالب لایحه به مجلس نبرد، در قالب مصوبات دولتی به اجرا درآورد و هیأت تطبیق مصوبات دولت با قانون در مجلس نیز کاملا رویه سکوت در پیش گرفت.

این فعال سیاسی یادآور شد: برخلاف جریان حاکم بر مجلس و دولت، مجموعه نظام و هم نخبگان سیاسی خواهان شکل گیری یک رقابت جدی در انتخابات هستند. معتقدم در این حالت شاهد رقابت جدی بین جریان حافظ وضع موجود و جریان منتقد وضع موجود خواهیم بود. زمانی انتخابات رقابتی می شود که جریان منتقد وضع موجود سعی کند یک مجلس قوی را شکل دهد.

وی ادامه داد: جریان حافظ وضع موجود، مجلس را در حاشیه می خواهد. معتقدم آقای لاریجانی که از مغضوبان فضای انتخابات ۱۴۰۰ بود و نخبگانی که در حاشیه تحولات قرار داشتند و خواستار شکل گیری فضای رقابتی و اصلاحی هستند، امروز باید از یک لیست انتقادی جدی حمایت کنند تا فضای انتخابات رقابتی شود و زمینه شکل گیری یک مجلس قوی به وجود آید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.