تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 تیر 1402 - 7:20
کد خبر : 134577

پرسپولیس با قدرت در مسابقات آسیایی حضور پیدا می کند

پرسپولیس با قدرت در مسابقات آسیایی حضور پیدا می کند

آرمان شرق-گروه ورزش:در هیات‌مدیره و مدیرعامل محترم هم با هماهنگی با سرمربی تیم بهترین گزینه‌ها را جذب کنند تا با قدرت و در حد و جایگاه پرسپولیس بتوانیم در مسابقات آسیایی حضور پیدا کنیم.

پرسپولیس با قدرت در مسابقات آسیایی حضور پیدا می کند

«اعتماد»: حسین خبیری یکی از اعضای هیات‌مدیره و افشین پیروانی مدیر باشگاه پرسپولیس به دلیل مصاحبه‌ای که در مورد قوانین جدید نقل و انتقالاتی و سقف بودجه انجام دادند به کمیته اخلاق دعوت شدند. اما هنوز این دو برای ارایه توضیحات به فدراسیون فوتبال نرفته بودند که حکم محرومیت آنها صادر شد! عجیب اینکه اعضای کمیته اخلاق حتی برای شنیدن صحبت‌های آنها منتظر نماندند و رای را صادر کردند. روز گذشته منصور قنبرزاده، نایب‌رییس فدراسیون فوتبال گفت در مجموع بیانیه‌نویسی و مصاحبه ممنوع است و کمیته اخلاق هر روز در حال رصد فضای رسانه‌ای است تا اگر کسی چیزی گفت برخورد کند! در کل سیاست فدراسیون بی‌شباهت به دیکتاتوری نیست. اینکه اعضای مدیریت یک باشگاه این حق را نداشته باشند که به سیاست‌ها و قوانین اعتراض کنند و از حقوق باشگاه‌شان در چارچوب قانون دفاع کنند در فوتبال دنیا پذیرفتنی نیست. از این گذشته بارها شاهد بی‌اخلاقی‌ها و مصاحبه‌های تندتر از جانب فوتبالی‌ها و غیرفوتبالی‌ها در مورد فدراسیون و سایر تیم‌ها بودیم که با آن برخوردی نمی‌شود. در عین حال گاهی نسبت به پرسپولیس مواضع تندی گرفته می‌شود که آن هم جای سوال دارد. در خصوص محرومیت حسین خبیری و افشین پیروانی با خبیری گفت‌وگویی ترتیب دادیم که صحبت‌های‌مان به مسائل دیگر هم کشیده شد. ماحصل گپ و گفت  با عضو هیات‌مدیره پرسپولیس را در ادامه می‌خوانید.

امروز جلسه‌ای در باشگاه پرسپولیس برگزار شد، محور گفت‌وگو چه بود؟

جلسه هفتگی بود و درباره مسائل مختلف صحبت کردیم که آقای درویش در خصوص ریزجلسه صحبت می‌کنند.

صحبت از این بود که به دلیل حکم کمیته اخلاق می‌خواهید، استعفا بدهید.

من که هیچ‌ وقت پشت پرسپولیس را خالی نمی‌کنم و تا وقتی که من را بخواهند با قدرت پشت پرسپولیس و هوادارانش هستم. این صحبت‌ها هم هیچ خللی در انگیزه و میل من برای خدمت به پرسپولیس بزرگ و هوادارانش ایجاد نمی‌کند. تا وقتی بخواهند با قدرت نوکری پرسپولیس را می‌کنیم.

درباره حکم کمیته اخلاق و محرومیتی که برای شما د ر نظر گرفتند، بگویید.

حرف از کمیته اخلاق که می‌شود حرف از فساد و مسائل اخلاقی که مطرح باشد، استنباط می‌شود که بی‌اخلاقی یا فسادی صورت گرفته است. ما که تازه از تصمیم اینها حمایت می‌کردیم و گفتیم قانون را اجرا می‌کنیم و فقط امیدواریم این سختگیری‌ها فقط برای پرسپولیس نباشد و مسوولان نظارت و نگاه یکسان داشته باشند و نسبت به عملکرد سایر باشگاه‌‌ها هم نظارت شود که می‌شود. ما از این رفتارهای خاله‌زنکی نداشتیم که بگوییم مثلا فلان مدیر یا مربی تازه علیه فدراسیون حرف زده یا مربی یک تیم در ورزشگاه به داوران ما فحاشی ناموسی می‌کند. اما آقایان خودشان را به آن راه می‌زنند. متاسفانه این تصمیمات این شائبه را ایجاد می‌کند که در برخورد و رفتار آقایان نگاه رنگی وجود دارد. از آن گذشته وقتی اسم افراد در کمیته اخلاق می‌رود به فکر آبروی ما نیستند. رسانه‌ای کردن موضوعی که هیچ ربطی به کمیته اخلاق ندارد در محافل عمومی و حتی بین خانواده صورت خوبی ندارد. فکر می‌کنند حتما یک اتفاق بدی افتاده که اسم‌ ما در کمیته اخلاق مطرح شده و این قضیه قشنگی نیست. من حرف زیاد دارم در این ارتباط. با آبروی افراد بازی می‌کنند.

اصلا شما را به کمیته اخلاق دعوت کردند؟

دعوت کردند که هفته آینده به کمیته اخلاق برویم اما بدون حضور ما حکم را صادر کردند و نشان برخوردشان با ماها تبعیض‌آمیز است. اما اینکه اگر فکر می‌کنند ما با این احکام عقب‌نشینی می‌کنیم و باشگاه پرسپولیس از حق و حقوقش دفاع نمی‌کند، خیال باطلی است. ما احترام فدراسیون فوتبال، کمیته اخلاق و همه ارکان فوتبالی را داریم، اما احترام می‌گذاریم تا وقتی که احترام بگذارند. اما اینکه بخواهند ما را منع کنند که از تیم ‌خودمان دفاع نکنیم در مرام ما نیست که بخواهیم پشت تیم خودمان را خالی کنیم. من حرف زیاد دارم. همین درباره رییس کمیته اخلاق بخواهم حرف بزنم حرف زیاد دارم، اما من احترام و اخلاق را حفظ می‌کنم. خودشان موظف هستند انصاف را رعایت و با انصاف رفتار کنند. در هر صورت اگر بخواهم حرف بزنم من هم می‌توانم حرف بزنم راجع به کمیته اخلاق اما اگر بخواهند همین رویه را در پیش بگیرند ما هم لزومی نمی‌بینیم که بخواهیم با احترام رفتار کنیم .

درباره اردو که می‌گویند لغو شده صحبتی دارید؟

نه، اینها مربوط به مسوول اجرایی تیم است و آقای درویش با هماهنگی با کادر فنی پیگیر کارها هستند.

موعود پرداخت طلب رادو هم رسیده.

تا الان هم سخت بوده، اما همراه با باشگاه و آقای درویش تلاش می‌کنیم با این شرایط سخت موضوعات را یکی‌یکی پیگیری و مشکلات را برطرف کنیم.

واقعا ۱۵۰ میلیارد به حساب پرسپولیس واریز شده بود؟

نه، این خبر را به خاطر این پخش کردند که به قول خودشان پرسپولیس را به حاشیه ببرند. نه چنین پولی را صندوق قهرمانان دارد که به ما بدهد و نه چنین پولی را می‌خواستیم. هم وزارت ورزش و هم ما در باشگاه تکذیب کردیم. این بداخلاقی بود که به عنوان یک خبر دروغ منتشر شد و صحت ندارد.

و درباره سربازی رفتن سرلک؟

در جریان مسائل اجرایی نیستم.

تیم باید تقویت شود برای آسیا. فرآیند جذب بازیکن چطور پیش می‌رود؟

بله، بحث شده در هیات‌مدیره و مدیرعامل محترم هم با هماهنگی با سرمربی تیم بهترین گزینه‌ها را جذب کنند تا با قدرت و در حد و جایگاه پرسپولیس بتوانیم در مسابقات آسیایی حضور پیدا کنیم.

مطالبات فصل پیش پرداخت شد؟

بله، باشگاه مطالبات بازیکنان و کادر را پرداخت کرد و فقط مانده پرداخت آپشن‌ها که در دستور کار است که آن هم در زمان مناسب پرداخت خواهد شد. باید از آقای درویش تشکر کنم که کمک کرد بازیکنان هم آنچه حق‌شان ‌است، دریافت کنند. یک تشکر هم از کمال کامیابی‌نیا و سیامک نعمتی دارم. اینها جزو یادگارهای پرسپولیسی هستند که یکی از پرافتخارترین پرسپولیس‌های تاریخ بود و زحمات‌شان و تلاش‌شان و افتخارآفرینی آنها هیچ ‌وقت فراموش نمی‌شود و هم هواداران و هم‌ ما به وجودشان افتخار و برای‌شان آرزوی موفقیت می‌کنیم. هر بازیکنی که پیراهن پرسپولیس را بر تن کند برای ما قابل احترام است و قدردان زحمات‌شان هستیم.

پرسپولیس جزو باشگاه‌هایی است که سقف قرارداد را رعایت کرده؟

دقیقا؛ واقعا یک خسته نباشید ویژه به آقای درویش می‌گویم. با وجود همه فشارها و هیاهوی‌های نقل و انتقالاتی با این همه افزایش قیمت قراردادها‌ اما آقای درویش ایستادند و طبق همان برنامه رعایت مسائل مالی جلو رفتند. می‌دانید که پرسپولیس از هر نامی بزرگ‌تر است و حضور در این تیم برای هر بازیکنی افتخار است و آقای درویش هم خیلی خوب روی همان قانون ماندگار بودند. ضمن اینکه ما هم جزو باشگاه‌هایی هستیم که به قانون و مقررات احترام می‌گذاریم و کاملا قانون سقف قرارداد را هم رعایت می‌کنیم. درباره این بحث داشتیم که طبق قانون پیش برویم ضمن اینکه حواس‌مان هم هست که نیازهای فنی پرسپولیس برطرف شود، اما طبق قانون و رعایت اصول. برای ما اولویت اقتدار پرسپولیس است.

جدایی آل‌‌کثیر هم برای رعایت قانون سقف بودجه بود؟

بله، عیسی پیراهن پرسپولیس را بر تن کرده و زحمت کشیده و باشگاه هم به پای ایشان خیلی ایستاد، اما ایشان آن چیزی که مطالبه می‌کرد، خارج از عرف و سیاست باشگاه بود. نشد که بماند و ان‌شاءالله هرجا هست، موفق باشد.

نامزد شده بودید برای ریاست هیات فوتبال تهران‌؛ چرا انصراف دادید؟

به من گفتند که باید از هیات‌مدیره پرسپولیس استعفا بدهی و به نظرم قشنگ‌ نبود در این مقطع پرسپولیس را کنار بگذارم با اینکه شانس اول هم بودم. اما اخلاقا و قلبا دوست نداشتم پرسپولیس را تنها بگذارم و آنجا بروم تا زمانی که پرسپولیس بخواهد در اینجا هستم.

صحبت پایانی؟

منتظر هستم در جلسه کمیته حضور پیدا کنم و ببینیم چه تصمیمی گرفته می‌شود و بعد مفصل‌تر صحبت می‌کنم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.