تاریخ انتشار : یکشنبه 15 خرداد 1401 - 17:26
کد خبر : 103715

پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها را دریابیم / تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی

پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها را دریابیم / تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی

آرمان شرق-گروه جامعه:اجرای افزایش دستمزد بازنشستگان و متناسب سازی حتی یک سوم خرید مایحتاج زندگی بازنشستگان را پوشش نمی دهد و همچنان با مشکل معیشتی،تهیه معاش سبد خانوار،درمان ،اموزس ،حمل ونقل ، و …. روبرو هستند،از دولت می خواهیم فکری به حال کنترل تورم، افزایش قدرت خرید،بهبود شرایط رفاهی ، و اجرای دقیق و فوریت در صدور احکام و افزایش حقوق بازنشستگان ومستمری بگیران بکند ،تا نیازی به حضور پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها در کف خیابان نباشد.

پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها را دریابیم / تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی

دولت با روح و روان بازنشستگان بازی می‌کند/ مشکلات جامعه تاب آوری بازنشستگان را به صفر رسانده

بازرس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی شیراز گفت: در حالی که کارگران دیروز و بازنشستگان امروز با سرمایه گذاری سال‌ها خدمات صادقانه خود باعث تقویت صندوق تأمین اجتماعی و کمک به دولت و ثبات اقتصادی و امنیت سرمایه‌گذاری می شوند،اما دولت بدون توجه به اصل سه جانبه گرایی و مصوبات شورای عالی کار ، نسبت به اجرای افزایش دستمزد بازنشستگان تعلل و در تصویب و ابلاغ مصوبه کوتاهی کرده و با روح و روان آنها بازی‌ می‌کند.

زهرا درویشی بازرس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی شیراز در گفت وگو با ایلنا با انتقاد از عدم افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، گفت: با توجه به اینکه بیش از سه ماه از سال ۱۴۰۱ می گذرد و افزایش بی‌رویه و ناباورانه بهای کالا و خدمات که آسیب های شدیدی به قشر بازنشستگان ،مستمری بگیران و بازماندگان وارد شده، باعث شد تا زندگی بازنشستگان به سختی بگذرد.

                         دولت مصوبات قانونی شورای عالی کار را به بهانه‌های بی‌اساس با تأخیر مواجه کرد

وی با اشاره به اینکه دولت مصوبات قانونی شورای‌عالی کار را اعمال و به بهانه‌های بی اساس این اقدام را با تاخیر مواجه کرده است، افزود: تورم افسارگسیخته ناشی از پیامدهای تحریم، سوء مدیریت، جراحی اقتصادی و…به‌رغم رشد دستمزد و حقوق بازنشستگان که تا کنون اجرا نشده  ، هر روز این گروه  فقیر و فقیر تر می شوند.

رئیس اتحادیه زنان کارگر فارس با اشاره به اینکه بازنشستگان، کارگران، در پیروزی انقلاب و دوران ‌جنگ وسازندگی  و از طرفی تشکیل  دولت فعلی (که انتخاب خود را  مدیون کارگران و بازنشستگان است)نقش آفرین و همواره حمایت همه جانبه از نظام و دولت همراهی کرده اند، بیان کرد: متاسفانه در طول سال های گذشته این قشر بیشترین آسیب های اجتماعی و مالی و… را شاهد بوده اند.

بازرس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی شیراز خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه دولت باید بدهی ۴۵۰هزار میلیارد تومانی را در موعد مقرر به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می کرد اما عدم پرداخت این بدهی باعث شد تا سازمان تامین اجتماعی نتواند خدمات مناسبی به جامعه تحت پوشش خود ارائه دهد.

بازرس کانون کارگران بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی استان فارس درادامه با انتقاد از تضعیف جایگاه کارگران و بازنشستگان ادامه داد: اگرچه در کشورهای مختلف سندیکای کارگری و تشکلات های قانونی و صنفی و بازنشستگان ، رییس جمهور ، وزیر و …را مشخص و در فرایند تشکیل دولت نقش اصلی و سر نوشت ساز دارند، اما متاسفانه هر روز با پروژه تلخی مواجه هستیم و وزیر محترم رفاه ،کار …و مهمتر کانون عالی در کشور در این رابطه با ملاحظه رفتار می کند و از دولتمردان انتظار داریم افزایش حقوق بازنشستگان را با قاطعیت و جدیت مشخص کنند بطوریکه انتظار و التماس و بی توجهی به بازنشستگان زیبنده این گروه نیست.

                                              مشکلات جامعه تاب آوری بازنشستگان را به صفر رسانده است

درویشی افزود: در شرایط فعلی کانون عالی باید پیگیری کند به چه دلیل و طبق چه قانونی مصوبات شورایعالی را اجرا نمی کند، منتظر چه اتفاقی هستند ، سه ماه گذشت نتوانستند یک تصمیم را اجرایی کنند، وزیر رفاه و کانون عالی با تعامل با سایر کانونها از تمامی ظرفیت قانونی خود استفاده کنند و اگر نمی توانند از دور خارج بشوند، انتظار بی مورد سه ماهه، بی توجهی ، فقیر شدن روز به روز کارگران و مستمری بگیران ، تورم افسارگسیخته ، تاب آوری را به صفر رسانیده است.

بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شیراز بیان کرد: در حال حاضر می توانست حدود ۲۵درصد متناسب سازی که از مصوبات بودجه بوده مشخص شده است را حداقل در این پروسه زمانی ( دوران انتظار) انجام می گرفت.

رئیس اتحادیه بانوان کارگر فارس با اشاره به اینکه اجرای افزایش دستمزد بازنشستگان و متناسب سازی حتی یک سوم خرید مایحتاج زندگی بازنشستگان را پوشش نمی دهد و همچنان این گروه با مشکل معیشتی، تهیه معاش سبد خانوار، درمان ،اموزس ،حمل ونقل ، و …. روبرو هستند، گفت: همواره از دولت می خواهیم فکری به حال کنترل تورم، افزایش قدرت خرید، بهبود شرایط رفاهی ، و اجرای دقیق و فوریت در صدور احکام و افزایش حقوق بازنشستگان ومستمری بگیران را دارندو از مخالفت امتناع می کند ،تا نیازی به حضور پدر بزرگ ها ومادر بزرگ ها در کف خیابان نباشد.

وی گفت: بازنشستگان با حقوقی اندک به مقابله با گرانی ناشی از جراحی اقتصادی رفته اند.

تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در دولت

دولت مصوبه شورای عالی کار درباره حداقل‌بگیران بازنشسته تأمین اجتماعی را تصویب کرد.

به گزارش ایلنا، براساس مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تأمین اجتماعی، افزایش مستمریِ مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی هر سال به تصویب هیئت وزیران می‌رسد، به نحوی که حداقل دریافتی مستمری‌بگیران از حداقل حقوق مصوب همان سال کارگران کمتر نباشد.

وفق مصوبه شورای عالی کار مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۱۹ حداقل دریافتی کارگران برای سال ۱۴۰۱ به مبلغ ۵.۵۸۰.۰۰۰ تومان در ماه رسید.

در خصوص حداقل حقوق بازنشستگان، از کارافتادگان و مجموع مستمری بازماندگان سازمان تأمین اجتماعی که به موجب قوانینی از جمله مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تأمین اجتماعی نباید از حداقل مزد کارگری کمتر باشد، با رعایت قوانین مربوط و لحاظ مصوبه شورای عالی کار، میزان دریافتی آنان معادل حداقل حقوق و دستمزد کارگران شاغل تعیین و با افزایش ۵۷/۴ درصدی همراه خواهد بود، به نحوی که از ۵.۵۸۰.۰۰۰ تومان کمتر نباشد.

در رابطه با مستمری از کارافتادگان جزئی و نیز سایر افرادی که مستمری آنان به نسبت سنوات پرداخت حق بیمه برقرار شده است به همان نسبت و مبتنی بر مصوبه فوق افزایش خواهد یافت.

با توجه به حکم قانون بودجه سال ۱۴۰۱(مصوب مجلس شورای اسلامی) در خصوص صندوق‌های مختلف بازنشستگی(مبنی بر رشد ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان) و در راستای هماهنگ‌سازی پرداخت حقوق در کلیه صندوق‌های بازنشستگی، برای این دسته از مشمولین که دارای دریافتی بیش از حداقل باشند، افزایش ۱۰ درصدی اعمال می شود. نیز به منظور کمک به معیشت مستمری‌بگیران بالاتر از حداقل، علاوه بر ده درصد مذکور، مبلغ ۶۵۰ هزار تومان(تا سقف دریافتی ماهانه ده میلیون تومان) بصورت ماهانه پرداخت خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.