تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 اسفند 1402 - 11:32
کد خبر : 150172

پالایشگاه اصفهان با ریل ذوب‌آهن به راه‌آهن سراسری کشور متصل می‌شود

پالایشگاه اصفهان با ریل ذوب‌آهن به راه‌آهن سراسری کشور متصل می‌شود

آرمان شرق-گروه اقتصاد:‌در آئین امضای این قرار داد مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان با اشاره به اینکه  اجرای طرح ۲۳ کیلومتری خط‌آهن پالایشگاه به «ورتون»و شهرک انرژی اصفهان سبب ایمنی بیشتر استان، حفظ محیط زیست و کاهش آلایندگی در نتیجه کاهش تردد یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار تانکر سوخت می‌شود افزود: این طرح یکی از ۴۶۰ پروژه پالایشگاه اصفهان محسوب می شود.

پالایشگاه اصفهان با ریل ذوب‌آهن به راه‌آهن سراسری کشور متصل می‌شود

به گزارش روابط عمومی و بین الملل هلدینگ پتروپالایش اصفهان، بر اساس این قرار داد که ۲۲اسفندماه فی ما بین مدیران عامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان و شرکت ذوب‌آهن به  امضاء رسید، ذوب‌آهن بعنوان نخستین تولیدکننده ریل در خاورمیانه متعهد است ۱۳ هزار تُن از این محصول تحویل هلدینگ پتروپالایش اصفهان دهد.

مجری اجرای طرح خرید ریل ملی از ذوب آهن اصفهان شرکت ملاصدرای صفاهان از شرکت های زیر مجموعه هلدینگ پترو پالایش اصفهان است.

در آئین امضای این قرار داد مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان با اشاره به اینکه  اجرای طرح ۲۳ کیلومتری خط‌آهن پالایشگاه به «ورتون»و شهرک انرژی اصفهان سبب ایمنی بیشتر استان، حفظ محیط زیست و کاهش آلایندگی در نتیجه کاهش تردد یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار تانکر سوخت می‌شود افزود: این طرح یکی از ۴۶۰ پروژه پالایشگاه اصفهان محسوب می شود.

دکتر محسن قدیری،  افزود : همانگونه که مقام معظم رهبری بر رشد سریع و پیوسته با بهره‌گیری از توان داخلی تاکید دارند، پالایشگاه اصفهان تلاش نموده در این راستا پروژه‌های مختلفی را اجرا کند که این قرارداد مربوط به یکی از این پروژه هاست .

وی با بیان اینکه طبق طرح هایی که در هلدینگ پترو پالایش اصفهان برنامه ریزی شده است زیرساخت‌های لازم  برای اتصال به دریا و تجارت با کشورهای همسایه از طریق بندرعباس‌ فراهم خواهد شد افزود:طرح خرید ریل ملی از ذوب آهن و ریل گذاری از پالایشگاه اصفهان تا خط آهن سراسری ایران یکی از ۴۶۰طرح مهم این شرکت محسوب میشود.

وی تاکید کرد:با خرید ۵۰۰ هکتار زمین توسط پالایشگاه اصفهان در بندرعباس برنامه های زیادی برای توسعه صادرات محصولات پالایشگاهی از طریق بندرعباس محقق خواهد شد.

وی گفت: تولید ریل ملی توسط ذوب‌آهن اصفهان، کار بسیار بزرگی است چرا که کشور را از واردات ریل به کشور بی نیاز کرده و ما در راستای حمایت از دولیدات داخل قرار داد خرید ریل ملی از ذوب آهن را با این شرکت امضاء کردیم.

قدیری، بااشاره به اینکه با خرید ریل از ذوب‌آهن، چرخش نقدینگی درون اقتصاد کشور ادامه پیدا خواهد کرد و استفاده از توان تولید داخلی، یکی از مهمترین راه‌های تقویت ارزش پول(ریال) محسوب می‌شود که امروز این کار بزرگ با امضای این قرارداد محقق خواهد شد.

وی بیان کرد: ارزش این قرارداد ۷ هزار میلیارد ریال برای خرید ۱۳ هزار تُن ریل است که با اجرای آن جابه‌جای سالانه ۱۰ میلیون تُن محصولات پالایشگاه اصفهان از طریق راه‌آهن به سراسر کشور و حتی صدور محصول به کشورهای همسایه نیز انجام خواهد شد.

مدیر عامل پتروپالایش اصفهان در ادامه ارزش کلی این قرار داد را ۱۰همت بیان کرد و گفت:این قرارداد برای یک زیرساخت مهم کشور امضا شد.

قدیری اظهار داشت : بسیارمفتخریم که با صنعت مهمی مانند ذوب‌آهن اصفهان تعامل و همکاری داریم و خوشحالیم که  طرح احداث این خط آهن ، امکان حمل و نقل ۱۰ میلیون تن محصولات نفتی از طریق راه‌آهن ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد:در هلدینگ پتروپالایش اصفهان شرکت مشعل پویا با محور قرار دادن شرکت های دانش بنیان نیاز ما را در ساخت و تجهیزات صنعت نفت برطرف ساخته و ما اکنون تا ۹۵درصد تجهیزات را از طریق دانش بنیان ها تامین می کنیم.

مدیر عامل پتروپالایش اصفهان تصریح کرد:وقتی ما بر روی قدرت و توان داخلی خود اتکاءداشته باشیم و تلاش کنیم قطعا می توانیم به قله ها برسیم بدون هیچ وابستگی به کشورهای بیگانه.
وی گفت:قرار است طبق توافقات انجام شده تا نیمه دوم سال آینده  ۱۳ هزار تن ریل ۶۰E1 جهت پروژه اتصال پالایشگاه اصفهان و شهرک انرژی به راه‌آهن سراسری توسط ذوب‌آهن اصفهان تولید می شود .

ساخت داخل و تولید دانش بنیان  طرح های جدید صنایع بزرگ است

در ادامه این آئین نیز مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان گفت: تامین ریل مورد نیاز راه‌آهن سراسری و متروی کلانشهرها، مدتی است بر عهده ما گذاشته شده است.

مهدی کوهی ادامه داد: خرسندیم که نخستین پروژه ذوب آهن در بخش صنعت نفت با پالایشگاه اصفهان شروع شده است و ما زمینه‌های همکاری مشترک بسیاری با یکدیگر داریم و خود را برای اجرای پروژه‌های بزرگتر در سطح پالایشگاه و دیگر صنایع نفتی نیز آماده کرده‌ایم.

وی افزود: ذوب آهن اصفهان با استانداردهای بالا و تولید اقتصادی به سمتی در حال حرکت است تا اجرای پروژه‌های بزرگ را با تولیدات داخل عملیاتی کند.

مدیرعامل ذوب‌آهن گفت: بر اساس توصیه رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه دانش بنیان‌ها؛ ساخت داخل و تولید دانش بنیان از پروژه‌های جدیدی است که باید در صنایع بزرگ انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: برنامه ذوب آهن در سال آینده بر اساس توافق با وزارت راه و شهرسازی، تولید ۷۰ هزار تُن ریل است اما ما آمادگی برای گسترش ظرفیت تولید به هر میزان سفارش را نیز داریم.

گفتنی است در این آئین محمد ده بیدیان معاون سرمایه انسانی و توسعه مدیریت  و مدیر روابط عمومی و بین الملل هلدینگ پتروپالایش اصفهان،گودرز جوادی عضو هیئت مدیره و معاون برنامه ریزی، مهندسی و توسعه هلدینگ پتروپالایش اصفهان،مدیر عامل شرکت ملاصدرای صفاهان و مدیر عامل شرکت راه آهن راه به عنوان پیمانکار این طرح حضور داشتند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.