تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 آبان 1397 - 15:55
کد خبر : 47965

واکنش های متناقض به ماندن تاج در فدراسیون؛قاضی سراج:قانون را اجرا می کنیم/صالحی امیری:تاج ماندنی شد

آرمان شرق: در پی تصویب قانون منع بکارگیری بازنشستگان، رئیس بازنشسته فدراسیون فوتبال هم در میان مدیران کنار رفته نامش به میان آمد اما نامه شدید الحن کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر عدم دخالت حکومت ها در کار فدراسیون و تهدید تعلیق فوتبال ایران، این موضوع را جنجالی کرد، حال همزمان دو اظهار نظر متفاوت

آرمان شرق: در پی تصویب قانون منع بکارگیری بازنشستگان، رئیس بازنشسته فدراسیون فوتبال هم در میان مدیران کنار رفته نامش به میان آمد اما نامه شدید الحن کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر عدم دخالت حکومت ها در کار فدراسیون و تهدید تعلیق فوتبال ایران، این موضوع را جنجالی کرد، حال همزمان دو اظهار نظر متفاوت در این زمینه بروز یافته است.
به گزارش آرمان شرق، قاضی ناصر سراج اعلام کرد که بدون هیچ تبعیضی قانون را به طور کامل اجرا می کنیم و این یعنی خداحافظی تاج با فدراسیون فوتبال و از سوی دیگر رئیس کمیته ملی المپیک ضمن ارسال نامه به فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا بر ماندن تاج تاکید کرده است.
در همین رابطه ناصر سراج رییس سازمان بازرسی کل کشور، به تهدید فیفا و afc درخصوص احتمال تعلیق فوتبال ایران با اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگی واکنش نشان داد.
در روزهای گذشته، اخباری مبنی بر تهدید فوتبال ایران به تعلیق از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا به دنبال اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان مطرح شده است که همین موضوع ابهاماتی را درخصوص اجرای این قانون در حوزه فدراسیون‌های ورزشی و احتمال مستثنی‌شدن روسا و مدیران فدراسیون‌های ورزشی مطرح کرده است.
ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور در گفت‌وگو با  تسنیم، درخصوص این موضوع و احتمال معاف شدن مدیران ورزشی از این قانون گفت: هیچ استثنایی در این زمینه وجود ندارد. ما کاری به حواشی نداریم و قطعا نص قانون را به طور کامل اجرا می‌کنیم.
وی تأکید کرد: قانون می‌گوید بعد از روز پانزدهم (۱۵ آذر) هر مدیری که پولی پرداخت کند، مسئول است و قطعا باید پاسخگو باشد. حالا فرقی نمی‌کند مدیر ایران‌خودرو، سایپا یا فلان فدراسیون ورزشی باشد، ما قطعا قانون را برای همه مشمولان این قانون اجرا می‌کنیم.
از سوی دیگر رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان گفت: در پی جلسات فشرده‌ای که با وزیر ورزش و جوانان و ریاست فدراسیون فوتبال داشتیم مقرر شد مهدی تاج به خدمت خود در فدراسیون فوتبال ادامه دهد.

سایت کمیته ملی المپیک در این زمینه نوشت: سیدرضا صالحی امیری با تقدیر از فعالیت‌های فدراسیون فوتبال و موفقیت‌های ارزشمند آن اظهار داشت: فوتبال در شرایط حساس کنونی نیاز به آرامش دارد و نتایج و عملکرد نشان می‌دهد عملکرد فوتبال در سال‌های اخیر درخشان و افتخارآمیز بوده است.

رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان با تأکید بر ارزیابی مثبت وزیر ورزش و جوانان از عملکرد فدراسیون فوتبال گفت: در آستانه جام ملت‌های آسیا هستیم و همه باید تمامی توان و ظرفیت خود را برای موفقیت تیم ملی در کنار هم قرار دهیم.

صالحی امیری با اشاره به قانون ماده ۶۰ خدمات مدیریت کشور تصریح کرد: بر اساس این قانون، تاج می‌تواند خود را از حالت بازنشستگی به اشتغال مجدد با رعایت قانون برگرداند. انصافا تاج بارها اعلام کرد در مسیر قانون قرار دارد و خود را ملزم به اجرای آن می‌داند. خوشبختانه شرایطی مهیا شده است که بتوانیم از ظرفیت و توانمندی ایشان در چارچوب قوانین و مقررات کشور استفاده کنیم و امیدوارم روال قانونی اعاده به خدمت ایشان انجام شود.

حال باید منتظر ماند و دید که این فعل و انفعالات به کجا انجامیده و آیا دردسری تازه برای فوتبال کشورمان در آستانه جام ملت های آسیا رقم نخواهد خورد؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.