تاریخ انتشار : یکشنبه 20 شهریور 1401 - 8:13
کد خبر : 112168

پرسپولیس مدعی جدی فتح عنوان قهرمانی لیگ برتر

پرسپولیس مدعی جدی فتح عنوان قهرمانی لیگ برتر

آرمان شرق-گروه ورزش:این پرسپولیس قطعا یکی از مدعیان جدی فتح عنوان قهرمانی لیگ برتر در فصل جاری خواهد بود. اما نکته مهم سبک بازی نفت، قرار دادن سه بازیکن در خط حمله برای مقابله با بازی سازی پرسپولیس از طریق مدافعان میانی بود و اینگونه برنامه اصلی تیم یحیی در این فصل فلج شد تا دقایق بسیار سختی را تجربه کند.

آرمان شرق-گروه ورزش:این پرسپولیس قطعا یکی از مدعیان جدی فتح عنوان قهرمانی لیگ برتر در فصل جاری خواهد بود. اما نکته مهم سبک بازی نفت، قرار دادن سه بازیکن در خط حمله برای مقابله با بازی سازی پرسپولیس از طریق مدافعان میانی بود و اینگونه برنامه اصلی تیم یحیی در این فصل فلج شد تا دقایق بسیار سختی را تجربه کند.

پرسپولیس مدعی جدی فتح عنوان قهرمانی لیگ برتر

دشوارترین دقایق فصل پرسپولیس؛ چه بازنده شایسته‌ای!

 به شکل غیرمنتظره ای، پرسپولیس تفاوت های فراوانی با فصل قبل خود دارد. بازیکنان کلیدی در ترکیب این تیم به وفور حضور دارند، آنها در روزهای بد به پیروزی دست پیدا می کنند، دیگر فرصت سوزی به اندازه قبل وجود ندارد و هر توپی دیگر روی دروازه این تیم خطرناک نیست. این پرسپولیس قطعا یکی از مدعیان جدی فتح عنوان قهرمانی لیگ برتر در فصل جاری خواهد بود. اما نکته مهم سبک بازی نفت، قرار دادن سه بازیکن در خط حمله برای مقابله با بازی سازی پرسپولیس از طریق مدافعان میانی بود و اینگونه برنامه اصلی تیم یحیی در این فصل فلج شد تا دقایق بسیار سختی را تجربه کند.

یک- واقعیتی کلیشه ای و تکراری، بارها از سوی مربیان بزرگ در دنیای فوتبال شنیده شده است. برای فتح عنوان قهرمانی در یک فصل فوتبال، باید در روزهایی که خیلی خوب نیستید به پیروزی برسید و این سه امتیازهای سرنوشت ساز هستند که تکلیف جام را معلوم می کنند. پرسپولیس نامنظم نیمه اول که احتمالا خوش شانس بود فقط یک گل خورد، در نیمه دوم از معدود موقعیت های خود بهره برده و به سه امتیاز بسیار مهم این بازی دست یافت. در اختیار داشتن بازیکنان تاثیرگذار و به اصطلاح “کار در بیار”، امروز به وضوح در ترکیب تیم یحیی دیده شده و این سه امتیاز مهم را نصیب او و تیمش کردند.

دو- شاید پرداختن به این مسئله تا پایان فصل تکراری شود، اما یورگن لوکادیا دقیقا مهره گمشده پرسپولیس در دو سال اخیر و بعد از جدایی علی علیپور بوده است. گرچه برخی معتقدند این بازیکن همچنان از نظر فیزیکی چندان آماده نیست، اما ستاره هلندی پرسپولیس نشان داده اینقدر شم گلزنی فوق العاده ای دارد که شاید نیاز نباشد برای درخشش در ترکیب این تیم در بالاترین سطح جسمانی نیز قرار بگیرد. کمتر از یک ماه بعد از حضور در ایران، لوکادیا نشان داده ارزش این همه صبر و البته قیمت قابل توجهی که پرسپولیس برای جذبش پرداخت کرده را دارد.

سه- باز هم در مورد لوکادیا صحبت می کنیم. اگرچه شاید کمی سنگین به نظر برسد، اما قدرت فیزیکی فوق العاده این بازیکن باعث شده او فرصت استقرار کامل در محوطه و تبدیل کردن موقعیت به آن توپی که دقیقا به آن احتیاج دارد را برای خود داشته و در حقیقت می تواند برای صدم ثانیه ای بازی را متوقف کرده و ضربه بزند. مانند اولین گل این بازیکن مقابل نفت آبادان در تهران؛ گل دوم یورگن کمتر در لیگ برتر ایران به ثمر می رسد و این یعنی یحیی گل محمدی و کادر فنی پرسپولیس انتخاب فوق العاده ای داشته اند.

چهار- یک مدافع کناری معمولا در فوتبال دنیا باید نمایش فراتر از انتظاری داشته باشد که مورد توجه و ستایش قرار بگیرد. علیرغم گلزنی های لوکادیا، اعتماد به نفس و آمادگی علیرضا بیرانوند، نزدیک شدن سعید صادقی به مرز آمادگی و زوج دفاعی مطمئن پرسپولیس، دانیال اسماعیلی فر نیز نمایش موفقی در ترکیب تیمش داشت. مهم ترین نقص فصل قبل سمت راست قرمزپوشان یعنی فضای قابل توجه با درخشش دانیال و نعمتی برطرف شده و این دو بازیکن با دوندگی فوق العاده خود بارها علاوه بر انجام مسئولیت دفاعی خود، به حملات تیمش نیز اضافه می شود. ارسال دقیق برای گل دوم، نمایش خوب اسماعیلی فر را تکمیل کرد.

پنج- باید از تیم قابل احترام و مستحکم رضا مهاجری گفت. این سرمربی امروز آگاهانه مدافع کناری خود را مامور قطع توپ های مکرر وینگرهای پرسپولیس به خصوص مهدی ترابی کرده و نظم چند هفته اخیر این تیم را به وضوح مختل کردند تا این بازیکن یکی از بدترین شب های خود را سپری کند. تصمیمات داوری به کنار، حداقل یک امتیاز بی تردید حق نفت مسجد سلیمان و رضا مهاجری بود و بعد از رقم زدن یک شب فوق دشوار برای استقلال، آنها شایستگی خود را برابر دیگر مدعی جدی قهرمانی در لیگ نیز نشان دادند. نفت حتی برای ۳۰ دقیقه با یک یار کمتر بازی کرد و نه تنها موقعیت زیادی به حریف نداد، حتی می توانست کار را به تساوی نیز بکشاند. بی شک پرسپولیس دشوارترین دقایق فصل خود تا اینجا را مقابل نفت و در خانه حریف سپری کرد تا تجربه ای مشابه استقلال و ساپینتو داشته باشد./ “ورزش سه”

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.