تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 بهمن 1399 - 17:39
کد خبر : 61712

همایش بزرگ اقتصادی اروپا و ایران اسفندماه برگزار می‌شود

همایش بزرگ اقتصادی اروپا و ایران اسفندماه برگزار می‌شود

ارمان شرق- همایش اقتصادی اروپا و ایران که آذرماه گذشته بنا به دلایل سیاسی لغو شد، با هدف ایجاد بستر لازم برای همکاری‌های تجاری، علمی و فن‌آوری در جهت افزایش صادرات غیرنفتی ایران به اسفند ماه آینده موکول شد.

به گزارش ایرنا، دبیر خانه همایش با اعلام این خبر  گفت جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران سخنرانان اصلی این نشست خواهند بود.

در این همایش که با کمک موسسه «آمبروزیتی» ایتالیا برای روزهای ۱۱، ۱۲ و ۱۳  اسفند ۱۳۹۹ برنامه ریزی شده، شرکت‌های ایرانی و اروپایی حضور داشته و قرار است نشست‌های تجاری دوجانبه برگزار کنند.

نشست‌های تخصصی در زمینه مباحث مرتبط با روابط اقتصادی و تجاری ایران و اروپا و همچنین  نشست‌های اختصاصی درخصوص استراتژی ملی صادرات در زمینه‌های بخش‌های صنعتی(قطعات خودرو-اقلام پتروشیمی)، بخش‌های کشاورزی (گیاهان دارویی، میوه و سبزی)، بخش‌های خدماتی گردشگری وخدمات( ICT) از جمله رویدادهای اصلی این اجلاس عنوان شده است.

میرهادی سیدی مشاور امور بین‌الملل و توافق‌نامه‌های تجاری سازمان توسعه تجارت این همایش را برای مجموعه کسب و کارهای ایرانی و اروپایی منحصر به فرد خوانده و گفته است: این نشست امکان تبادل ایده‌ها و تخصص‌ها و شناسایی و برقراری ارتباط با شرکای تجاری بالقوه را به شرکت‌های ایرانی و اروپایی می‌دهد همچنین احیای گفتگوها و ایجاد زمینه اعتماد متقابل بین شرکت‌ها می‌تواند به بازسازی روابط تجاری ایران و اروپا منجر شده و روابط اقتصادی بین دو طرف را مستحکم‌تر بسازد و در عین حال مسیر را برای روابط تجاری و سرمایه‌گذاری گسترده‌تر هموار کند.

تجارت خارجی ایران با اروپا در هفت ماه سال جاری (فروردین تا مهرماه) بالغ بر ۱۵ میلیون و ۹۱۰ هزار و ۸۱۶ تن به ارزش هشت میلیارد و ۸۰۷ میلیون و ۸۷۹ هزار و ۸۴۱ دلار بوده است.

حجم صادرات ایران به اروپا در بازه زمانی هفت ماهه سال جاری بالغ بر پنج میلیون و ۶۰۵ هزار و ۸۹۱ تن بوده که ارزش آن برابر با ۲ میلیارد و ۶۶ میلیون و ۸۴۰ هزار و ۵۳۸ دلار بوده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.