تاریخ انتشار : جمعه 17 آذر 1402 - 21:07
کد خبر : 144526

نامه مهم و جنجالی سازمان لیگ به استقلال!

نامه مهم و جنجالی سازمان لیگ به استقلال!

آرمان شرق-گروه ورزش:تصویر نامه‌ نشان می‌دهد که کشوری‌فرد رئیس سابق سازمان لیگ در نامه رسمی به باشگاه استقلال سقف بودجه آبی‌ها را ۳۰۰ میلیارد تومان عنوان کرده است.اما باشگاه استقلال براساس دستورالعمل سقف بودجه، قادر بوده است تا ۳۲۵ میلیارد هزینه کند و مورد ادعایی باشگاه‌های شاکی، به سرانجام نخواهد رسید.

نامه مهم و جنجالی سازمان لیگ به استقلال!

نامه مهم و جنجالی سازمان لیگ به استقلال!

در حالی که روز گذشته جلسه کمیته انضباطی پیرامون شکایت پرسپولیس و آلومینیوم از استقلال برگزار شد، همچنان محتوای این جلسه خبرساز مورد مناقشه و اختلاف بین هواداران پرسپولیس و استقلال قرار دارد.

در شرایطی که باشگاه پرسپولیس با اتهام عبور از سقف بودجه، شکایت خود را از استقلال مطرح کرده، مدیرعامل آبی‌ها معتقد است که این باشگاه سقف بودجه را رعایت کرده و هیچ تخلفی در این‌باره انجام نداده است.

با این حال تصویر نامه‌ نشان می‌دهد که کشوری‌فرد رئیس سابق سازمان لیگ در نامه رسمی به باشگاه استقلال سقف بودجه آبی‌ها را ۳۰۰ میلیارد تومان عنوان کرده است.

نامه مهم و جنجالی سازمان لیگ به استقلال!

در این نامه که هشتم مرداد به باشگاه استقلال امضا شده آمده که باتوجه به مقررات جدید سازمان لیگ، سقف بودجه آبی‌ها برای فصل جدید ۳۰۰ میلیارد تومان است و آن‌ها اجازه ندارند که بیش از این هزینه کنند.

نکته جالب اینکه این نامه به مهدی تاج، قنبرزاده، طاهری و سهیل‌مهدی به عنوان مسئولان تصمیم‌گیر در فدراسیون و سازمان لیگ هم رو نوشت شده است.

اگرچه استقلال معتقد است که بخشی از رقم اضافه را به عنوان هزینه رضایت‌نامه به بودجه خود اضافه کرده، اما باید دید این نامه جنجالی که سقف استقلال را تنها ۳۰۰ میلیارد تومان عنوان می‌کند، چه تاثیری در روند پرونده خواهد داشت./منبع: ورزش سه

ادعای پرسپولیس درباره تخلف استقلال اشتباه است

ادعای پرسپولیس درباره تخلف استقلال اشتباه است

به گزارش “ورزش سه”، جلسه کمیته انضباطی برای رسیدگی به شکایت باشگاه‌های پرسپولیس، ذوب‌آهن و آلومینیوم اراک از استقلال با ادعای تخلف آبی‌ها از قوانین مربوط به سقف بودجه، روز گذشته برگزار شد ولی طبیعتا برای صدور رأی باید چند روز و شاید چند هفته منتظر ماند.

در این جلسه، باشگاه استقلال باید پیرامون هفت موضوع، توضیحاتی را ارائه کند: ۱. رضایتنامه خالدآبادی، ۲. قرارداد مهری، ۳. قرارداد هاشمی‌نسب، ۴. اجاره خانه بلانکو، ۵. عبور از سقف بودجه، ۶. مالیات یامگا، ۷. پرداختی چک سال آینده به یکی از بازیکنان.

این‌ها ادعاهای رقبای استقلال است که سه باشگاه پرسپولیس، ذوب‌آهن و آلومینیوم مدعی شده‌اند آبی‌ها در این موارد مرتکب تخلف شده‌اند ولی مدیران استقلال قویا و با خیالی راحت تمامی این موضوعات را رد کرده‌اند و مدعی هستند آبی‌پوشان مرتکب هیچ تخلفی نشده‌اند و نگرانی از این بابت ندارند.

یکی از این موضوعات که پس از برگزاری جلسه کمیته انضباطی سر و صدا به پا کرد، بحث پیامکی است که یکی از مسئولین فدراسیون برای مدیرعامل استقلال ارسال کرده و آبی‌ها توانسته‌اند تا سقف ۳۲۵ میلیارد هزینه کنند. موضوعی که مورد اعتراض باشگاه پرسپولیس بود و سرخ‌ها مدعی هستند این مجوز غیرقانونی است و باشگاه رقیب تنها تا ۳۱۰ میلیارد می‌تواند هزینه داشته باشد، آن‌هم به شرط دریافت مجوز ملی.

1963852

در عین حال، پرسپولیسی‌ها مدعی بودند که سقف ۳۲۵ میلیاردی برای باشگاه‌هایی است که مجوز حرفه‌ای حضور در لیگ قهرمانان و مجوز ملی را دریافت کرده باشند و از آن‌جایی که استقلال از حضور در آسیا محروم شد، نمی‌تواند به سقف ۳۲۵ میلیاردی برسد.

با این حال، پیگیری‌های خبرنگار “ورزش سه” از مدیران باشگاه استقلال نشان می‌دهد که این فرضیه پرسپولیسی‌ها اساسا اشتباه است چرا که هیچ باشگاهی نمی‌تواند همزمان بودجه در نظر گرفته شده برای مجوز حرفه‌ای و مجوز ملی را دریافت کند. در واقع هر باشگاهی که مجوز حرفه‌ای حضور در آسیا را کسب کرد، نمی‌تواند مبلغ ۱۰ میلیاردی تعیین شده برای مجوز ملی را نیز بگیرد و برعکس، باشگاهی که مجوز ملی را دریافت کرد، قادر به دریافت اعتبار در نظر گرفته شده برای مجوز حرفه‌ای آسیایی که رقم ۲۵ میلیارد است، نخواهد بود.

نکته بعدی این است که طبق بند پنجم دستورالعمل سقف بودجه، حداکثر ۵۰ درصد درآمد حاصله از ترانسفر بازیکنان در پنجره زمستانی فصل قبل و پنجره تابستانی فصل جدید به بودجه باشگاه‌ها اضافه می‌شود. مدیران استقلال در این خصوص می‌گویند پس از جدایی بازیکنانی مانند سجاد شهباززاده، علیرضا رضایی، سینا سعیدی‌فر و سبحان خاقانی، مطالبات فصل قبل این بازیکنان که پس از ترک استقلال از سوی این نفرات بخشیده شده بود، به عنوان درآمد حاصل از فروش آن‌ها در نظر گرفته شده است.

1963853
این دستورالعملی است که سازمان لیگ برای سقف بودجه مجاز باشگاه‌ها صادر کرد. هر تیم قادر به هزینه ۲۵۰ میلیارد تومان است. چون استقلال فصل قبل در رتبه سوم جدول ایستاد، ۵۰ میلیارد دیگر نیز برای صرف هزینه‌های این باشگاه اضافه شد. دریافت مجوز ملی، این رقم را به ۳۱۰ میلیارد رساند. ۱۵ میلیارد دیگر نیز حاصل فروش بازیکنان در پنجره تابستانی بوده است. فروشی که در واقع از محل بخشش مطالبات بازیکنان به دست آمده است. مثلا علیرضا رضایی که ۸ میلیارد به استقلال بخشیده، ۵۰ درصد آن (طبق قانون سازمان لیگ) به عنوان درآمد حاصل از فروش بازیکنان به سقف بودجه اضافه شده است. این مورد برای شهباززاده، سعیدی‌فر و خاقانی نیز صدق می‌کند.

به عنوان مثال، بازیکنی مانند علیرضا رضایی که هشت میلیارد از طلبش را به استقلال بخشیده، چهار میلیارد آن به عنوان ۵۰ درصد درآمد حاصله از ترانسفر بازیکنان، به سقف بودجه استقلال اضافه شده است در نتیجه باشگاهی که مجوز حرفه‌ای هم نداشته باشد، می‌تواند با درآمد فروش بازیکنان خود، از سقف تعیین شده عبور کند.

یکی از مدیران استقلال به “ورزش سه” می‌گوید که طبق همین محاسبات، آبی‌پوشان تازه قادر بودند که تا سقف ۳۳۰ میلیارد هزینه کنند اما در نهایت سازمان لیگ مجوز ۳۲۵ میلیاردی به آن‌ها داده در نتیجه استقلال هرگز از سقف بودجه تعیین شده عبور نکرده و به نظر می‌رسد این یک مورد از ۷ موارد ادعایی پرسپولیس، ذوب‌آهن و آلومینیوم، راه به جایی نخواهد برد.

1963851

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.