تاریخ انتشار : دوشنبه 4 دی 1402 - 10:51
کد خبر : 145552

«میدان باز» و مشارکت انتخاباتی حداکثری

«میدان باز» و مشارکت انتخاباتی حداکثری

آرمان شرق-گروه سیاست: روزهای پیش رو، گواه میزان عمل دست اندرکاران انتخابات به رویکرد مهم “میدان باز” انتخاباتی خواهد بود. یک نکته مهم دیگر در این رابطه، فرصت های تبلیغاتی است که آن هم باید از قاعده میدان باز الهام بگیرد و عمل کند و در بقیه زمینه ها هم، رعایت این راهبرد ضروری است.

«میدان باز» و مشارکت انتخاباتی حداکثری

هوشمند سفیدی

 

آرمان امروز : مقام معظم رهبری دیروز در سخنان مهمی درباره انتخابات “رقابت” را لازمه یک انتخابات گره‌گشا و تحول آفرین ارزیابی کردند و در تعریف رقابت، آن را “میدان باز مسابقه جناح های مختلف سیاسی” توصیف کردند.

بی تردید این راهبرد در صورت اجرای کامل، می تواند انتخابات پرشور را به عنوان پیامد خود رقم بزند و یک نقطه عطف برای انتخابات پیش رو ارزیابی شود.

گرچه در حال حاضر قطار انتخابات در ایستگاه سوم خود پس از پیش ثبت نام و ثبت نام قطعی و غربالگری در هیئت های اجرایی قرار دارد، اما اینکه در طی مسیر باقیمانده “میدان باز” شود، حائز اهمیت است، میدان بازی شانس رقابت برابر را برای همه گروه های سیاسی در پی داشته داشته فی‌نفسه یک دستاورد تلقی می شود، به شرطی که باید همه گروه های سیاسی بتوانند نامزدهای خود را داشته باشند و احساس کنند که قاعده بازی و رقابت به شکل واقعی و متوازن رعایت شده است.

این رویکرد، رسالت سنگینی را پیش روی هیئت های نظارت و شورای نگهبان قرار می دهد که از یکسو باید بدون توجه به گرایش افراد، شایستگی آنان را احراز کنند و از سوی دیگر، با درک واقع گرایانه از وضعیت کشور و حیاتی بودن مشارکت حداکثری در این دوره از انتخابات، راه را در مرحله اول برای حضور و در مرحله دوم مسابقه عادلانه برای گروههای مختلف سیاسی باز کنند. اگر این اتفاق در عالم واقع حادث شود، هم از سهم آرای باطله و سفید، در رفتار رأی‌دهی کاسته خواهد شد و هم اقشار مختلف مردم از همه گروه ها در صحنه حاضر خواهند شد. روزهای پیش رو، گواه میزان عمل دست اندرکاران انتخابات به رویکرد مهم “میدان باز” انتخاباتی خواهد بود. یک نکته مهم دیگر در این رابطه، فرصت های تبلیغاتی است که آن هم باید از قاعده میدان باز الهام بگیرد و عمل کند و در بقیه زمینه ها هم، رعایت این راهبرد ضروری است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.