تاریخ انتشار : جمعه 2 تیر 1402 - 10:15
کد خبر : 133035

مومنی: در دستگاه‌های فکری به‌جای ترویج افکار بهشتی، مطهری و طالقانی به مداحی بها داده می‌شود

مومنی: در دستگاه‌های فکری به‌جای ترویج افکار بهشتی، مطهری و طالقانی به مداحی بها داده می‌شود

آرمان شرق-گروه سیاست:چقدر امروز و تلخ است کسانی که از اسلام و مسلمانی حرف میزنند که مایه شرمسازی مسلمانان می شوند. وجه امیدبخشی دارد اگر ما بتوانیم راهگشایی شهید بهشتی برای برون رفت از بحرانی کنونی از جامعه نشان بدیم این مایه امید و دلگرمی باشد. چندین سال پیش داعش به وجود امده بود. بنیان گذاری افکار داعشی از داعش عبور کرده و تبار اندیشه آن از خوارج برمی گردد.

مومنی: در دستگاه‌های فکری به‌جای ترویج افکار بهشتی، مطهری و طالقانی به مداحی بها داده می‌شود

درست است که ما با افتخار در این منطقه از نظر نظامی کمک کردیم تا داعش شکست بخورد اما اگر به بنیان اندیشه داعش توجه نکنیم ما از درون فرو خواهیم پاشیم. شما می‌بینید که در دستگاه های فکری به جای ترویج افکار بهشتی و مطهری، طالقانی و صدرها به بیشتر مداحی بها داده می‌شود و هزینه گزافی می پردازیم.

به گزارش تازه‌نیوز، مناسبت چهل و دومین سالگرد شهادت آیت الله دکتر بهشتی و با موضوع آراء و اندیشه‌های اقتصادی-اجتماعی شهید بهشتی، افسانه‌ها و واقعیت‌ها با سخنرانی خانم صدیقه قاسمی، آقایان محمدرضا بهشتی، علیرضا بهشتی و فرشاد مومنی در موسسه مطالعات دین و اقتصاد برگزار شد.

فرشاد مومنی در این جلسه گفت: چقدر امروز و تلخ است کسانی که از اسلام و مسلمانی حرف میزنند که مایه شرمسازی مسلمانان می شوند. وجه امیدبخشی دارد اگر ما بتوانیم راهگشایی شهید بهشتی برای برون رفت از بحرانی کنونی از جامعه نشان بدیم این مایه امید و دلگرمی باشد. چندین سال پیش داعش به وجود امده بود. بنیان گذاری افکار داعشی از داعش عبور کرده و تبار اندیشه آن از خوارج برمی گردد.

وی افزود: درست است که ما با افتخار در این منطقه از نظر نظامی کمک کردیم تا داعش شکست بخورد اما اگر به بنیان اندیشه داعش توجه نکنیم ما از درون فرو خواهیم پاشیم. شما می‌بینید که در دستگاه های فکری به جای ترویج افکار بهشتی و مطهری، طالقانی و صدرها به بیشتر مداحی بها داده می‌شود و هزینه گزافی می پردازیم.

به نقل از ایلنا، رئیس موسسه دین و اقتصاد تصریح کرد: با لطف و عنایت خداوند هم آسیب ترویج عقل زدایانه از دین را با تمسک به اندیشه شهید بهشتی آشکار کنیم. زیرا پایین کردن کرکره عقل یعنی شروع زوال عقل. آقای بهشتی گفتند هر جا با ادعای اسلامی دچار بحران شد چون حامیان عقل نیستید. نظام تبلیغاتی اسلامی به جای ژرف کاری در اندیشه بهشتی استفاده ابزاری از آنها را در دستور کار می گیرند. وقتی می‌خواهند درباره سیاست شکست خورده خودشان صحبت کنند از اندیشه شهید بهشتی استفاده ابزاری می کنند آیا تجربه بیش از چهار دهه استفاده ابزاری از بزرگان برای شما کفایت نکرده است.

مومنی عنوان کرد: خالصلانه و عاجزانه می خواهیم ژرف کارانه اندیشه های شهید بهشتی را آزمایش کنند تا نتایج آن را ببینند اگر می خواهیم افکار شهید بهشتی‌ها افزایش پیداکنند باید امثال اندیشه های آن ترویج شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.