تاریخ انتشار : دوشنبه 11 دی 1402 - 1:51
کد خبر : 145950

مهم‌ترین غایبان فهرست تیم ملی

مهم‌ترین غایبان فهرست تیم ملی

آرمان شرق-گروه ورزش:فهرست اولیه تیم ملی برای جام ملت‌های آسیا چند غایب مهم و سرشناس دارد. به گزارش فوتبال ۳۶۰، امیر قلعه‌نویی صبح دیروز (یکشنبه) فهرست اولیه تیم ملی ایران برای حضور در جام ملت‌های آسیا را با حضور ۲۷ بازیکن اعلام کرد. فهرست اعلام‌شده از سوی امیر قلعه‌نویی چند نکته جالب و مهم دارد و سرمربی تیم ملی روی نام چند بازیکن شاخص و تأثیرگذار خط قرمز کشیده است.

مهم‌ترین غایبان فهرست تیم ملی

مهم‌ترین غایبان فهرست تیم ملی

شرق: فهرست اولیه تیم ملی برای جام ملت‌های آسیا چند غایب مهم و سرشناس دارد. به گزارش فوتبال ۳۶۰، امیر قلعه‌نویی صبح دیروز (یکشنبه) فهرست اولیه تیم ملی ایران برای حضور در جام ملت‌های آسیا را با حضور ۲۷ بازیکن اعلام کرد. فهرست اعلام‌شده از سوی امیر قلعه‌نویی چند نکته جالب و مهم دارد و سرمربی تیم ملی روی نام چند بازیکن شاخص و تأثیرگذار خط قرمز کشیده است.

دروازه‌بان‌ها

علیرضا بیرانوند، سیدحسین حسینی و پیام نیازمند سه دروازه‌بانی که امیر قلعه‌نویی به تیم ملی دعوت کرده، در اردوهای اخیر هم پای ثابت تیم ملی بودند و کمتر کسی انتظار داشت دروازه‌بان دیگری بتواند وارد لیست شود. با این حال نفراتی چون حسین پورحمیدی و محمدرضا اخباری هم در هفته‌های اخیر عملکرد خوبی داشتند و تا روز آخر مدعی حضور در جام ملت‌ها بودند. پورحمیدی در حال حاضر با ۱۰ کلین‌شیت از این حیث بهترین آمار را در لیگ برتر دارد و در زمان قلعه‌نویی برای نخستین‌بار حضور در تیم ملی را هم تجربه کرده بود. غیبت امیر عابدزاده هم از نکات جالب فهرست است. او که این روزها در تیم ماریتینو در لیگ دسته یک پرتغال بازی می‌کند، از زمان حضور قلعه‌نویی هرگز شانس حضور در تیم ملی را پیدا نکرده است.

مدافعان

یکی از مهم‌ترین خط‌خورده‌های فهرست اولیه تیم ملی برای جام ملت‌های آسیا، محمدامین حزباوی، مدافع ایرانی السد قطر است. حزباوی از ابتدای حضور قلعه‌نویی در تیم ملی همیشه به اردوها دعوت می‌شد ولی برای جام ملت‌ها خط خورده و فرصت بازی در جام ملت‌های ۲۰۲۳ را از دست داده است. قلعه‌نویی ترجیح داده به جای حزباوی از سامان فلاح، مدافع گل‌گهر دعوت کند. البته غایب بزرگ تیم ملی در خط دفاعی، مرتضی پورعلی‌گنجی مدافع تیم پرسپولیس است که به دلیل مصدومیت پارگی رباط صلیبی غیبت او قطعی شده بود.

هافبک‌ها

مهم‌ترین اتفاق فهرست جدید تیم ملی خط‌خوردن احمد نوراللهی است؛ هافبک تیم الوحده امارات که در آخرین اردوی تیم ملی با امیر قلعه‌نویی به مشکل خورد و اردو را ترک کرد. در هفته‌های اخیر شایعاتی درباره بخشش نوراللهی شنیده می‌شد ولی قلعه‌نویی تصمیم گرفت او را خط بزند. نوراللهی در حالی خط خورده است که در سال‌های اخیر همیشه در اردوها حضور داشت و یکی از نفرات اصلی تیم ملی محسوب می‌شد. علی کریمی هم دیگر هافبکی است که پس از حضور در جام جهانی باید جام ملت‌ها را از خانه تماشا کند. او این فصل شرایط خوبی در کایسری‌اسپور داشته ولی قلعه‌نویی ترجیح داد نامش را از لیست کنار بگذارد. میلاد سرلک هم که اوایل حضور قلعه‌نویی در اردوها حضور داشت خط خورده و جایی در فهرست ندارد. دیگر غایب مهم تیم ملی برای جام ملت‌ها وحید امیری است که در ماه‌های اخیر درگیر مصدومیت بوده و پس از حضور در چهار تورنمنت متوالی تیم ملی این بار غایب خواهد بود. امید نورافکن که قابلیت بازی در چند پست را دارد، در شروع فصل با مصدومیت روبه‌رو شد و با وجود اینکه این روزها به تازگی از بند مصدومیت رها شده، فرصت حضور در جام ملت‌های آسیا را از دست داد.

مهاجمان

در خط حمله اللهیار صیادمنش و مهرداد محمدی دو غایب مهم و مطرح تیم ملی هستند. صیادمنش در هال‌سیتی شرایط خوبی ندارد و غیبتش در لیست قابل پیش‌بینی بود ولی محمدی یکی از نفرات فعال اردوهای اخیر محسوب می‌شد. او در هفته‌های اخیر عملکرد پرنوسانی در استقلال داشته و همین موضوع باعث شد نامش در فهرست قرار نگیرد. قلعه‌نویی به جای محمدی، تصمیم گرفته ستاره سابق استقلال یعنی مهدی قایدی را به اردو فرابخواند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.