تاریخ انتشار : سه شنبه 5 دی 1402 - 7:38
کد خبر : 145601

لزوم سعه صدر در بررسی صلاحیت‌ها

لزوم سعه صدر در بررسی صلاحیت‌ها

آرمان شرق-گروه سیاست:جناح‌های مختلف کرسی‌های گوناگون و مواضع متفاوت را بیاورد و به بحث و مناظره بگذارد که افکارعمومی هم آگاه شود و جهاد تبیین اتفاق بیفتد. هم اینکه مردم بتوانند تصمیم بگیرند و بین حرف‌ها و برنامه‌های متفاوتی که اعلام می‌شود برنامه قابل‌قبول‌تر را انتخاب کنند. تا اولاً بتوانند برای حضور در انتخابات راحت‌تر تصمیم بگیرند و دوماً به افرادی که از نظرشان شایسته هستند رأی بدهند. جریان‌های مختلف سیاسی و افرادی که در ساحت سیاست فعال هستند،حتی جریانات وابسته به اصلاح‌طلبان و حزب اعتدالیون باید بتوانند لیست‌های قوی را عرضه بدارند.

لزوم سعه صدر در بررسی صلاحیت‌ها

چهره‌های اصولگرا با توجه به بیانات مقام معظم رهبری مطرح کردند:

 

 

آرمان امروز، گروه سیاسی: پس از اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار با شهروندان خوزستان و کرمان بر انتخاباتی حداکثری و میدان باز رقابت تاکید داشتند سایر سیاستمداران میانه‌رو هم تلاش می‌کنند بر تنور انتخابات بدمند. یکی از مواردی که چهره‌های سیاسی اصولگرا تلاش دارند بر آن تاکید می‌کنند نرمش شورای نگهبان است که در ادامه مقدمات حضور  سایر جریان‌های سیاسی غیراصولگرا مانند اعتدالیون و البته اصلاح‌طلبان آماده شود. در این مورد روز گذشته «محمدرضا باهنر»، سیاستمدار و از چهره‌های مطرح اصولگراها در واکنش به بیانات رهبر معظم در مورد انتخابات به رسانه‌ دولت گفت: «آنچه که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود در جمع مردم کرمان و خوزستان مطرح کرده‌اند، موضوعی بوده که در ابتدای سال ۱۴۰۲ هم به آن اشاره داشته‌اند. یکی از این ابزارها، رقابت است. واقعیت قضیه این است که باید رقابت‌هایی در کشور شکل بگیرد و جریان‌های مختلف سیاسی و مواضع متفاوت اقتصادی بیایند و باهم تعامل داشته باشند و برخورد افکار صورت بگیرد. در این ماجرا یکسری از دستگاه‌ها مسئول هستند. برخی مانند وزارت کشور و شورای‌نگهبان و هیأت‌های نظارت دستگاه‌های نظارتی هستند و می‌توانند در برقراری امنیت و سلامت انتخابات کمک کنند.

شورای نگهبان باید با سعه‌صدر بیشتری صلاحیت‌ها را مورد بررسی قرار دهد. هر مقدار که تعداد نامزدهای انتخاباتی بیشتر باشند، قاعدتاً می‌تواند روی قضیه مشارکت تأثیر مثبت بگذارد و مشارکت را بالا ببرد. از سوی دیگر باید به نقش رسانه ملی هم پرداخت. صدا و سیما باید بیشتر از هر زمانی به میدان بیاید.باید جناح‌های مختلف کرسی‌های گوناگون و مواضع متفاوت را بیاورد و به بحث و مناظره بگذارد که افکارعمومی هم آگاه شود و جهاد تبیین اتفاق بیفتد. هم اینکه مردم بتوانند تصمیم بگیرند و بین حرف‌ها و برنامه‌های متفاوتی که اعلام می‌شود برنامه قابل‌قبول‌تر را انتخاب کنند. تا اولاً بتوانند برای حضور در انتخابات راحت‌تر تصمیم بگیرند و دوماً به افرادی که از نظرشان شایسته هستند رأی بدهند. جریان‌های مختلف سیاسی و افرادی که در ساحت سیاست فعال هستند،حتی جریانات وابسته به اصلاح‌طلبان و حزب اعتدالیون باید بتوانند لیست‌های قوی را عرضه بدارند. مشارکت با یک رقابت جدی می‌تواند کلید بخورد و مثمرثمر شود. من خودم سیاسی هستم و طبیعی است که از لیست اصلاح‌طلبان دفاع نکرده و تبلیغی هم برایشان انجام ندهم. ورود اطلاح‌طلبان با لیست یا ورود اعتدالیون با لیست را برای مشارکت خوب می‌دانم. ان شاءالله یک رقابت جدی و سالم اتفاق بیفتد و مشارکت انبوه و پرتعدادی را شاهد خواهیم بود.»

«عباس سلیمی‌نمین»، تحلیلگر مسایل سیاسی با اشاره به عملکرد دستگاه‌های اجرایی در انتخابات اسفند ماه به ‌خبرآنلاین گفت: «زمانی که نتایج هیات اجرایی اعلام شد، برخی از افرادی که سابقه‌شان، سلامت سیاسی و اقتصادی آنان را نشان می‌دهد رد شدند. ممکن است گاهی برخی افراد مواضعی را اتخاذ کنند که درست نباشد، نباید به خاطر یک خطا ما از یک شخصیت سالم، پاک و صاحب فکر محروم شویم. یک بزرگ منشی و وسعت نظر در کسانی که دست‌اندرکاران انتخابات هستند، باید وجود داشته باشد که منجر به محروم شدن مردم از برخی شخصیت‌هایی که خود را در گذشته نشان داده و همه هم به سلامت آنان اذعان دارند به دلیل تنگ‌نظری یا سخت‌گیری نشود. به این معنا که افراد نباید اشتباه کنند و در صورت اشتباه نباید حذف شوند. ممکن است افراد در زندگی سیاسی اشتباه کنند، این نباید منجر به محروم شدن ملت از وجود یک فرد با سابقه شود. آقایان شورای نگهبان باید این نوع تنگ‌نظری‌ها را جبران کنند و زمینه انتخابات مشارکتی را فراهم بسازند.» او با اشاره به دفاع برخی چهره‌های سیاسی از مشارکت ۲۰ تا ۳۰ درصدی در انتخابات، گفت: فاصله این نگاه با نگاه رهبری بسیار زیاد است. آنان دم از منویات رهبری و پیروی از ایشان می‌زنند اما با منویات رهبری فاصله زیادی دارند.»

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.