تاریخ انتشار : جمعه 2 دی 1401 - 8:48
کد خبر : 119769

قیمت دلار به ۴۰ هزار تومان رسید!

قیمت دلار به ۴۰ هزار تومان رسید!

آرمان شرق-گروه اقتصاد:برخی تحلیلگران بازارهای مالی معتقدند قیمت دلار فعلا در پایین کانال ۴۰ هزار تومان می‌ماند. این روند در صورت مخابره اخبار نامساعدی از مذاکرات هسته‌ای برجام شکسته خواهد شد و به قیمت‌های بالاتر ورود می‌کند.

 آغاز زمستان سخت دلار  | قیمت دلار  اول دی به 40 هزار تومان رسید

قیمت دلار روز  اول  دی ماه ۱۴۰۱ در محدوده  ۴۰ هزار تومانی در نوسان بود.

به گزارش عرشه آنلاین ،قیمت دلار به دنبال اخباری از مذاکرات برجام در اردن اندکی کاهش قیمت داشت. این ریزش قیمت اما طولانی نبود و نهایتا امروز این اسکناس آمریکایی به محدوده قیمتی  عجیبی صعود کرد .۴۰ هزار تومان . یک رکورد عجیب و نگران کننده برای اقتصاد سرد امروز

از روز سه‌شنبه روند قیمت دلار در سرگیجه میان افزایش و کاهش قیمت در نوسان بود. معامله‌گران هم  به دنبال مذاکرات اردن و اخباری که به بازار ارز روانه می‌شد، سردرگم بودند.قیمت دلار بعد از ظهر روز سه‌شنبه در محدوده ۳۸ هزار تومان در نوسان بود و اخبار و توییت‌های طرف‌های مذاکرات هسته‌ای برجام مانند چوب جادو بازار را از معامله‌گران پر و خالی می‌کرد.در نهایت قیمت دلار با نرخ نخستین ساعات معاملاتی در همان روز بسته شد. اخبار مذاکرات اردن هم به غیر از میانه روز نتوانست بر قیمت این اسکناس آمریکایی در بازار معاملات تهران اثر بگذارد.

گفته می شود نرخ دلار دیشب در معاملات پشت خطی بعد از تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به سمت بالا حرکت کرده است. از سوی دیگر نرخ دلار در هرات و سلیمانیه هم شب گذشته مسیر افزایش را دنبال کرد.

همین امر موجب شد که معامله گران دلار تهران در بازار امروز با آرایش صعودی وارد بازار شوند و در موقعیت خرید قرار بگیرند. در هرات امروز اسکناس آمریکایی وارد کانال جدید شد و در سلیمانیه هم نرخ دلار امروز تقریبا ۱۵۰ تومان از روز گذشته بالا تر بود. قیمت درهم نیز امروز در مقایسه با روز قبل بالاتر بود و همین امر موجب تقویت قدرت معامله گران افزایشی دلار در تهران شد.

گزارش یورنیوز دلار از ۴۰هزار تومان هم گذر کرد!

یورو نیوز نوشت  متوسط ماهانه قیمت فروش دلار آمریکا در بازار آزاد تهران طی آذر ماه با ثبت رکوردی تاریخی به ۳۷ هزار تومان رسید که در مقایسه با ماه مشابه سه سال پیش ۱۸۷.۸ درصد بالاتر است و به عبارت دیگر نزدیک به ۳ برابر شده است.

نرخ آزاد فروش دلار در بازار تهران پس از ثبت میانگین ماهانه صعودی در سه ماه گذشته، در داد و ستدهای نخستین روز کاری دی ماه نیز بیش از ۴۰۰ تومان افزایش یافت تا فروش دلار با نرخ‌های بالای ۴۰ هزار تومان در بازار آزاد تهران فراگیر شود.

هر چند طی روزهای اخیر، برخی اخبار غیررسمی از انجام معاملات خُرد با نرخ بالای ۴۰ هزار تومان در بازار آزاد تهران منتشر شده بود ولی طی داد و ستدهای روز پنجشنبه، رسانه‌های معدودی که نرخ حاکم بر این بازار را گزارش می‌کنند، متوسط نرخ فروش دلار در معاملات آخرین روز کاری هفته را ۴۰ هزار و ۵۰ تومان اعلام کردند.

در همین حال، فعالان بازار ارز تهران از گسترش انجام داد و ستدها بر پایه نرخ توافقی خبر می‌دهند، چنان که نرخ فروش دلار آمریکا به ویژه در معاملات کم حجم و بر پایه اسکناس‌، مدام در محدوده ۴۰ تا ۴۲ هزار تومان در حال نوسان است.

همزمان، هر یورو نیز روز پنجشنبه نزدیک به ۵۰۰ تومان گرانتر شد و همچون دلار با ثبت اوج تاریخی تازه به ۴۲ هزار و ۵۰۰ تومان رسید؛ حاکم شدن این نرخ متوسط بر معاملات یورو در شرایطی بود که برخی داد و ستد کنندگان در بازار تهران، مدعی فروش یورو تا نرخ ۴۴ هزار تومان بودند.

هر لیر ترکیه و هر افغانی نیز در پایان هفته کاری بازار ارز تهران به ترتیب ۲۱۵۰ و ۴۶۰ تومان قیمت خورد؛ در حالی که این دو ارز روز شنبه گذشته ۱۹۰۰ و ۴۵۰ تومان بود.

کنایه تند به دولت درباره دلار ۴۰هزار تومانی

سعید شریعتی، فعال سیاسی به افزایش قیمت دلار تا ۴۰ هزار تومان واکنش تندی نشان داد و به دولت رئیسی کنایه زد.

سعید شریعتی در توئیتر خود نوشت:

توئیت سعید شریعتی

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.