تاریخ انتشار : یکشنبه 11 تیر 1402 - 8:42
کد خبر : 133427

 قرارداد احداث اولین نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ مگاواتی استان یزد توسط چادرملو

 قرارداد احداث اولین نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ مگاواتی استان یزد توسط چادرملو

آرمان شرق-گروه اقتصاد:در آئین امضای قرارداد احداث اولین نیروگاه  خورشیدی به ظرفیت ۱۰۰ مگاوات از محل ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید و ارتقائ نظام مالی کشور،  مهندس طاهر زاده مدیر عامل چادرملو در سخنانی با اشاره به سیاستهای کلی نظام و توجه به اقتصاد غیر نفتی گفت: معدن و صنایع معدنی به واسطه وجود مواد معدنی متنوع، انرژی در دسترس، نیروی انسانی کارآمد و دسترسی به آبهای آزاد  از مزیتهای بالایی برای تحقق این امر برخوردار است.

 قرارداد احداث اولین نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ مگاواتی استان یزد توسط چادرملو

به گزارش روابط عمومی چادرملو، در آئین امضای قرارداد احداث اولین نیروگاه  خورشیدی به ظرفیت ۱۰۰ مگاوات از محل ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید و ارتقائ نظام مالی کشور،  مهندس طاهر زاده مدیر عامل چادرملو در سخنانی با اشاره به سیاستهای کلی نظام و توجه به اقتصاد غیر نفتی گفت: معدن و صنایع معدنی به واسطه وجود مواد معدنی متنوع، انرژی در دسترس، نیروی انسانی کارآمد و دسترسی به آبهای آزاد  از مزیتهای بالایی برای تحقق این امر برخوردار است.

وی ضمن تصریح این نکته که : شرکت چادرملو یکی از پیشرانان توسعه ملی و بخش صنعت و معدن کشور است و همواره در همین راستا حرکت می کند افزود: برای اجرای طرح های توسعه در کشور توجه به تامین زیرساختها از جمله برق اجتناب ناپذیر و ضرورت توسعه پایدار است .

وی گفت: از طرفی توجه به انرژی های پاک می تواند هم در تولید و هم در مصرف، زمینه ساز شکل گیری صنعت سبز باشد.از این رو با اقدام خوب وزارت نیرو و مجموعه ساتبا( سازمان انرژی های تجدید پذیر و بهره وری انرژی برق) مجموعه چادرملو موفق شد بعنوان یک متقاضی در راستای ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور ورود کند.

   مهندس طاهر زاده افزود: به همین منظور شرکت معدنی و صنعتی چادرملو اقدام به انعقاد قرارداد احداث نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ مگاواتی در منطقه خضرآباد شهرستان اشکذر استان یزد با سازمان انرژی های تجدید پذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا) نمود.

امیر علی طاهر زاده افزود: با احداث این نیروگاه خورشیدی توسط شرکت چادرملو، علاوه بر افزایش پایداری شبکه به خصوص در پیک سال های آتی، به طور سالانه بیش از ۱۹۰ میلیون کیلووات ساعت برق پاک به شبکه برق سراسری تزریق خواهد کرد و در نتیجه تحقق این مهم، بیش از ۵۵ میلیون متر مکعب در سال در مصرف سوخت های فسیلی کشور صرفه جویی خواهد شد. علاوه بر این به میزان بیش از ۴۵ هزار متر مکعب  آب نیز صرفه جویی خواهد شد.

مدیر عامل چادرملو افزود: عملکرد این نیروگاه در سال های آتی به جلوگیری از تولید گاز های گلخانه ای به میزان ۱۱۵ هزار تن در سال خواهد انجامید که این مهم علاوه بر اثر بالقوه در کاهش سطح آلایندگی، امکان ایجاد زیرساخت های مناسب و اخذ مجوزهای لازم به منظور تولید و صادرات فولاد سبز را در مجموعه چادرملو فراهم می نماید.

وی تصریح کرد: میزان سرمایه گذاری این طرح در حدود ۶۰ میلیون یورو و دوره اجرای آن ۲۴ ماه است .

گفتنی است این نیروگاه در حال حاضر بزرگترین نیروگاه خورشیدی در استان یزد خواهد بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.