برهم زننده آرامش!

دنیای اقتصاد : علیرضا بیرانوند را می‌توان‌ خبرسازترین بازیکن فوتبال ایران دانست. اما این ادعا ارتباط زیادی با کیفیت فنی بالای او در زمین مسابقه ندارد. هرازگاهی حرکات و اظهارنظرهای وی باعث می‌شود که جو فوتبال در داخل ملتهب شود و انگار که سنگربان پرسپولیس از این موضوع لذت می‌برد. البته شاید هم خودش متوجه نیست که چه بلوای عجیبی به پا می‌کند.

حضور بیرو در یک برنامه تلویزیونی مطابق انتظار جنجال‌ساز شد. او حرف‌هایی را به زبان آورد که هم پرسپولیسی‌ها را آزرده خاطر کرد و هم استقلالی‌ها را جری. آنجا‌ که صراحتا اعلام کرد که مدیران باشگاه به امید هوادار متمولی که به بازیکنان زیر میزی می‌دهد قبول مسوولیت می‌کنند، علنا این گرا را به متولیان فوتبال کشور داد که در باشگاه پرسپولیس تخلف شکل گرفته و رقم قرارداد اعلامی بازیکنان بسیار کمتر از آن چیزی است که دریافت می‌کنند. کاری نداریم که چگونه می‌توان این موضوع را ثابت کرد و اصلا عزمی وجود دارد که با شیوه‌های مختلف دور زدن قانون برخورد شود یا خیر؛ مساله اینجاست بازیکنی با تجربه بیرو که در بخش دیگری از صحبت‌هایش برای بازیکنان جوان تیم‌های دیگر نسخه می‌پیچد، نمی‌داند که این اظهارات نسنجیده چه التهابی علیه تیمش ایجاد می‌کند.

این همه خروجی دوشنبه شب بیرانوند نبود و اگر بخواهیم از کلی اظهارنظر دیگرش بگذریم، می‌رسیم به جایی که صراحتا عنوان کرد که بابت اتفاقات تابستان یعنی فسخ قرارداد با پرسپولیس و نزدیک شدن به حضور در استقلال، قصد عذرخواهی از هیچ‌کسی را ندارد. چرا که تمام تلاشش را برای تیم کرده و با پرسپولیس چندین قهرمانی و حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا را در کارنامه‌اش دارد. سنگربان شماره یک تیم ملی در این خصوص درست می‌گوید، اما به این موضوع اشاره نمی‌کند که وظیفه او به کار بستن نهایت تلاشش در زمین بوده و بابت این موضوع نباید منتی بر سر کسی بگذارد.

او به اندازه کافی از لحاظ مالی و شهرت منتفع شده و حتی حضور در فوتبال اروپا را هم تجربه کرده است؛ هرچند همان زمان هم مشخص شد در هیچ جای دیگر به جز ایران نمی‌تواند موفق باشد. شاید او فراموش کرده باشد که پس از غائله پیوستن احتمالی‌اش به استقلال، خبری منتشر شد که یک هوادار در مشهد بابت این موضوع فوت شده، اما خب در شأن بیرانوند نیست که عذرخواهی کند، بلکه یک روز پس از این برنامه در صفحه شخصی‌اش استوری‌ای با این مضمون منتشر می‌کند که اجازه نمی‌دهد هیچ چیزی آرامشش را برهم بزند. شما خودت برهم زننده آرامشی استاد!