تاریخ انتشار : شنبه 29 مهر 1402 - 6:40
کد خبر : 141209

شهاب زاهدی چگونه تبدیل به قهرمان پرسپولیس شد؟

شهاب زاهدی چگونه تبدیل به قهرمان پرسپولیس شد؟

آرمان شرق-گروه ورزش: سروش رفیعی هم یک بار دیگر کلاس بالای بازی‌اش در لیگ برتر را به رخ کشید تا حالا با سه پاس گل، مهندس جدید پرسپولیسی‌ها لقب بگیرد. سروش در هفته نخست یک پاس گل داده بود و در بازی با پیکان هم دو بار شهاب زاهدی را در موقعیت گل‌زنی قرار داد. او پنالتی پرسپولیس را در دیدار مقابل پیکان گرفت تا روی سومین گل تیمش هم تأثیر مستقیم بگذارد. رفیعی که در یکی، دو بازی این فصل نیمکت‌نشین شده، حالا چنان سطح انتظارات را بالا برده که بسیاری این پرسش را دارند که آیا حق چنین بازیکنی حضور در تیم ملی فوتبال ایران نیست؟

شهاب زاهدی چگونه تبدیل به قهرمان پرسپولیس شد؟

فرار از جهنم به بهشت در 2 هفته

شرق: هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران در شرایطی پیگیری شد که پرسپولیس، مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر، در دیداری خارج از خانه در قزوین توانست با نتیجه ۳ بر یک از سد پیکان تهران عبور کرده و بالانشینی‌اش در جدول رده‌بندی را حفظ کند. اهمیت کسب این سه امتیاز برای پرسپولیس از آنجا زیاد بود که این تیم در هفته‌های گذشته بحرانی عجیب را به خاطر نارضایتی یحیی گل‌محمدی و غیبت چندباره او در تمرینات تجربه کرده بود.

در کنار این موضوع، غیبت مهره‌های تأثیرگذار پرسپولیس به دلیل مصدومیت و حضور در بازی‌های تیم ملی، این احتمال را به وجود آورده بود که شاگردان یحیی کار سختی برابر پیکان داشته باشند. با وجود این، تولد دو ستاره که هر دو روزهای متفاوتی را در لیگ برتر تجربه می‌کنند، باعث شد تا ورق به سود پرسپولیس برگردد؛ اولی شهاب زاهدی است که هر سه گل پرسپولیس در این بازی را زد تا بعد از علی علیپور نام خودش را به‌عنوان یک مهاجم که در یک دیدار پرسپولیس توانسته هت‌تریک کند، بر سر زبان‌ها بیندازد. دومی هم سروش رفیعی است که روی هر سه گل پرسپولیس در این دیدار تأثیر مستقیم داشت تا دوباره این سؤال درباره ‌او مطرح شود که آیا جای چنین بازیکنی در ترکیب تیم ملی ایران برای بازی‌های جام ملت‌های آسیا خالی نیست؟ همان‌طور که عنوان شد، پرسپولیس در این بازی در حالی به برتری رسید که هر سه گلش را شهاب زاهدی زد. اهمیت این اتفاق از آن نظر است که شهاب زاهدی تا دو هفته قبل یکی از مهره‌های ضعیف پرسپولیس بود که بسیاری از هواداران این باشگاه اعتقاد داشتند در حد و اندازه‌های این تیم نیست. البته آمار ثبت‌شده شهاب در بازی‌های لیگ و تک‌بازی او در لیگ قهرمانان آسیا، تا قبل از دیدار هفته قبل نیز گواه چنین موردی بود. زاهدی تا قبل از بازی هفته پیش با گل‌گهر تحت فشار زیادی قرار داشت و نتوانسته بود هیچ گل و هیچ شوت داخل چارچوبی برای پرسپولیس بزند؛ ولی این رویه در دو هفته اخیر حسابی تغییر کرده است. او در دو بازی اخیر، گل‌های سه‌امتیازی پرسپولیس را زده و با چهار گل، نفر دوم جدول گل‌زنان لیگ برتر به حساب می‌آید. پیشرفت زاهدی با پیراهن پرسپولیس، قدم به قدم بوده است.

او چهار هفته ابتدایی لیگ، حتی یک شوت داخل چارچوب هم برای این تیم نزد. بازی تراکتور و پرسپولیس در هفته دوم، اوج کم‌تأثیری او در خط حمله بود که نتوانست حتی یک شوت خارج چارچوب بزند. در سه بازی دیگر نیز مجموعا پنج شوت خارج از چارچوب، عملکرد زاهدی با پیراهن پرسپولیس بود. هفته پیش در بازی پرسپولیس و گل‌گهر، زاهدی توانست در هفتمین بازی، بالاخره اولین شوت خود را به داخل چارچوب حریف بزند و همان توپ هم تبدیل به گل شد؛ اما دیدار با پیکان اوج هنرنمایی این بازیکن بود. شهاب که به نظر می‌رسید ترس و استرس را کنار گذاشته بود، در این بازی هشت شوت زد که پنج ضربه او داخل چارچوب بودند و با سه گل، توانست نقش اول پیروزی پرسپولیس باشد. او که تا دو هفته قبل روزهایی جهنمی را تجربه می‌کرد، حالا درهای بهشت را به روی خودش باز می‌بیند و این شانس را دارد تا با حفظ همین روند، تبدیل به ستاره‌ای شود که یحیی و هواداران پرسپولیس چند سالی می‌شود منتظر متولد‌شدنش در پیشانی خط حمله هستند. البته شهاب تنها قهرمان پرسپولیسی‌ها در قزوین نبود؛ سروش رفیعی هم یک بار دیگر کلاس بالای بازی‌اش در لیگ برتر را به رخ کشید تا حالا با سه پاس گل، مهندس جدید پرسپولیسی‌ها لقب بگیرد. سروش در هفته نخست یک پاس گل داده بود و در بازی با پیکان هم دو بار شهاب زاهدی را در موقعیت گل‌زنی قرار داد. او پنالتی پرسپولیس را در دیدار مقابل پیکان گرفت تا روی سومین گل تیمش هم تأثیر مستقیم بگذارد. رفیعی که در یکی، دو بازی این فصل نیمکت‌نشین شده، حالا چنان سطح انتظارات را بالا برده که بسیاری این پرسش را دارند که آیا حق چنین بازیکنی حضور در تیم ملی فوتبال ایران نیست؟ رفیعی مدت‌هاست که از ترکیب تیم ملی دور مانده و حتی به اردوی این تیم برای آماده‌سازی در بازی‌های لیگ ملت‌های آسیا هم دعوت نمی‌شود. او بعد از درخشش برابر پیکان گفته هنوز از رسیدن به تیم ملی ناامید نیست؛ امری که به نظر می‌رسد با بازی‌های این‌ روزهایش قابل دسترس هم باشد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.