مهاجم سرزن سابق پرسپولیس گفت: در بازی استقلال مقابل سپاهان هم به نظرم استقلال از داوری سود برد چون یک پنالتی صد درصد به سود سپاهان گرفته نشد.

جمشید شاه‌محمدی مهاجم سرزن سابق پرسپولیس و تیم ملی از شرایط فنی این تیم با مربیگری اوسمار ابراز رضایت می‌کند و معتقد است پرسپولیس اگر با همین شرایط پیش برود قطعاً قهرمان خواهد شد. شاه‌محمدی تفاوت مهمی در سبک بازی پرسپولیس با سرمربی فعلی را با سرمربی قبلی این تیم ابراز می‌دارد که آن را مسأله‌ای مهم و تأثیرگذار در موفقیت‌های اخیر اوسمار و تیمش می‌داند.

شرایط اخیر پرسپولیس را با سرمربی فعلی‌اش برای این تیم چگونه ارزیابی کردید؟
پرسپولیس تبدیل به تیم خیلی خوبی شده و در حمله قدرت خیلی خوبی پیدا کرده و به گونه‌ای حمله می‌کند که بازیکنان پرسپولیس مانند برزیلی‌ها بازی می‌کنند. من با توجه به بازی‌ای که از تیم پرسپولیس دیدم به نظرم اوسمار شرایط فنی خیلی خوبی را در تیمش به وجود آورده و با انگیزه بالایی در تیمش کار می‌کند، به همین دلیل تیمش خیلی سرحال است و در شرایط خوبی به لحاظ فنی و روحی روانی قرار دارد و روی دور برد پیروزی و موفقیت افتاده است.

 قبلاً در تیم بادران مربی ابوالفضل بابایی؛ مهاجم جوان و جدید پرسپولیس بودید، با وجود این فکر می‌کنید این بازیکن می‌تواند در تیم پرسپولیس جواب دهد؟
بابایی به لحاظ فنی بازیکن خیلی خوبی است و به لحاظ فنی در امر دریبل‌زنی با توجه به سرعت خوب و تکنیک بالایی که دارد حتماً می‌تواند موفق شود، هر چند باید در تیم بزرگی مانند پرسپولیس این بازیکن جوان، اعتماد به نفس خودش را بالاتر ببرد که در این صورت حتماً موفق خواهد شد و کم‌کم قادر است برای تیم پرسپولیس در فار تهاجمی مؤثر واقع شود و در صورت جا افتادن در ترکیب کم‌کم جای شهاب را هم در پرسپولیس پر کند، هر چند این امر نیاز به زمان دارد و باید تجربه‌اش را بیشتر سازد.

 در خصوص خریدهای خارجی و بازیکنان دیگر پرسپولیس چه صحبتی دارید؟
اورونوف و عبدالکریم حسن بازیکنان خیلی خوبی نشان دادند و به نظرم خریدهای پرسپولیس بسیار خوب و مؤثر بودند و قادرند در تیم‌شان بسیار مهم و تأثیرگذار واقع شوند و اثرات این بازیکنان را در بازی‌های آتی پرسپولیس بیشتر احساس خواهیم کرد.

 دیدار قبل از بازی پرسپولیس مقابل تیم فولاد که دیدار قبل از دربی خواهد بود را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
بازی در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود و به نظرم با توجه به حضور تماشاگران و شرایطی که پرسپولیس دارد شاگردان اوسمار با روحیه بالا و ارائه بازی برتر از سد تیم فولاد هم می‌گذرند تا با روحیه بالا خودشان را آماده مصاف با استقلال در دربی سازند.

 پرسپولیس سه بازیکن سه اخطاره دارد که هر سه هم بازیکنان تأثیرگذاری برای دربی هستند، این موضوع تأثیری برای بازی بازیکنان پرسپولیس در مقابل فولاد ندارد؟
به نظرم اوسمار مربی ترسویی نیست و برایش فرقی ندارد چه بازیکنی قرار است بازی کند و به نظرم نسبت به یحیی از این حیث مربی با دل و جرأتی محسوب می‌شود ضمن اینکه به نظرم فرق بزرگ تیم اوسمار و یحیی در این است که ما در زمان سرمربی قبلی هم مالکیت تیم را در اختیار داشتیم اما با وجود این نمی‌توانستیم موقعیت زیادی خلق کنیم، در حالی که تیم فعلی اوسمار علاوه بر در اختیار داشتن مالکیت واقعاً در امر خلق موقعیت خیلی بهتر از مربی قبلی عمل می‌کند که این امر را مزیت بزرگ تیم اوسمار می‌دانم.

 زمان بازیگری شما هم اتفافات جادو و جنبل مانند اتفاقی که در رختکن پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن به وجود آمد وجود داشت؟!
این مسائل یکسری خرافات است و به نظرم هیچ تأثیری در بازی یک تیم قوی ندارد. زمان خود ما هم چنین مسأله‌ای وجود نداشت چون ما آنقدر در پرسپولیس پر قدرت بازی می‌کردیم که در همه بازی‌ها هم موفق می‌شدیم و مسائل جادو و جنبل هم زمان ما وجود نداشت، هر چند زمانی که در لیگ یک مربیگری می‌کردم از مسائل جادو و جنبل زیاد می‌دیدم. در خصوص ربیعی هم باید بگویم شاید آنها چنین نوشته‌هایی را درون رختکن نگذاشتند و فکر نمی‌کنم سرمربی تیم ذوب‌آهن اهل چنین مسائلی باشد، ضمن اینکه اعتقاد دارم زمانی که شما کیفیت فوتبالی‌تان را بالا ببرید هیچ تیمی با هیچ حربه‌ای موفق به پیروزی نخواهد شد.

 در خصوص دربی که قرار است با VAR برگزار شود چه نظری دارید؟
بار قبل به نظرم VAR به فریاد تیم رقیب رسید، صحنه‌ای که واقعاً مشکوک بود. در بازی استقلال مقابل سپاهان هم به نظرم استقلال از داوری سود برد چون یک پنالتی صد درصد به سود سپاهان گرفته نشد اما با VAR یا بدون VAR پرسپولیس برنده دربی خواهد بود و کمک داور دربی هم نمی‌تواند به داد تیم رقیب برسد.